{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
22.965 visninger | Oprettet:

Hvad må man montere af "ekstra" lys på en bil? :) {{forumTopicSubject}}

Må man fx. montere "pyntelys" foran på en bil, ligesom lastbiler har? (ville nok ik gøre det samme men, en skovl er en skovl og en spade en spade)

Jeg tænker fx. diode lys foran på bilen, som IKKE skal fungere som kørelys? (Ja jeg ved godt hvad køreløs, nærlys og fjernlys er.)

Og ang. en snak jeg havde, ville jeg os lige høre, må man montere lys langs siden af bilen? Igen, som lastbiler? (Og må de KUN være gule som det ses på dem?) smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad må man montere af "ekstra" lys på en bil? :)
  • #1   10. mar 2013 Det burde være ulovligt at montere de LED lys uoriginalt..det er så uhyggelig grimt !

• #5   10. mar 2013 Det lys som vi mange der sætter på lastbilen er til dels lovligt.

Du må sætte alle de hvide eller orange lygter på som du har lyst til.kræver bare de er e mærket.

Ang dioder så det ikke lovligt for tror ikke du dioder e mærket løse dioder noglesteder desværre. Du må bare ikke bruge maling og folie. Og alle lovpligtige lygter foran skal lyse hvid.

• #7   10. mar 2013 Den med tape går ikke i dk. Men det gør den i holland. For alle monteret lygter skal virke. Også hvis du feks har sat en ekstra baklys lygte på.

• #9   10. mar 2013 Og der må max være 4 fjern lygter som lyser afgange. Men du må jo gerne ha flere bare der en kontakt som styre at man kun kan ha 4 tændt på som en gang

• #10   10. mar 2013 Casper, hvis ingen tænkte på at tilføje noget originalt, som LED lygter.. Så havde INGEN bilmærker brugt det nu til dags. smiley At et bilmærke tilføjer det, er jo ikke mindre uoriginalt end en privat? Det kaldes udvikling. 90'ernes aftermarket bodykits, har tydeligvis inspireret nutidens biler. Så rolig nu med at fordømme alt der er aftermarket til biler. smiley Jeg tænker mere bare personligt, at en smal tynd kant af LED lygter, på en e36 fx, kunne gøre den lidt mere moderne at se på.

Accuracy, Er dog ikke lige startet med at køre, men er stadig igang med kørekortet faktisk, men har da lige bestået teorien med 0 fejl, og kan stadig det meste udenad, der bliver IKKE nævnt noget om hvad der er ulovligt af eftermonteringer, eftersom det ikke er det at tage kørekort går ud på. Ville du huske hvis du fulgte med dengang DU tog dit. ;P (Jeg har været hos 2 køreskoler, eftersom jeg flyttede.)

Og ja det har jeg godt hørt. smiley Men kan man så blive hevet indtil siden pga. Det er "er på bilen" eftersom det jo ikke ville være tapet til, i dagligdagen? smiley

Og det var lidt et halvt svar. Er ikke helt sikker på om du kun snakker lastbiler, eller om det bare gælder køretøjer generalt? Ved godt at alle lovpligtige lygter foran skal lyse hvide, men det er pyntelys jo ikke inde under, og du må jo ikke sætte blå på fx. Men hva så med grønne fx. bare for at give et eksempel. Men skal jeg bare tage dit svar direkte, så siger du at alle lys der er e-mærket, må monteres på en bil. Tænker det er hvis de "stemmer overens" med hvilken ende af bilen det er? smiley Så man ikke har røde foran fx.

• #12   11. mar 2013 Thomas P... Hvis lygten er tapet til så går den altså ..

Jeg havde extra tågelys monteret på terranoen og slap igennem, synet ved at afmontere pære og sætte tape for lygten så var den helt iorden

• #13   11. mar 2013 Ja det kun hvide gule og orange man må ha foran.

• #14   11. mar 2013 Jeg ka os tilmelde , på to af mine biler gik de os igennem syn , bar tapen var over lygten.. Behøvede ikk tape på kontakten indvendig smiley

• #15   12. mar 2013 Accuracy der bliver ikke nævnt hvor mange lumen de skal være/må være, derimod hvilken afstand de skal kunne ses på, og hvornår man skal køre med hvilke lys. smiley

De fleste steder må endda forklare "centrifugalkræft" som var det et fuldstændig fremmedord..Tekniske termer i forbindelse med teori, det ikk noget der finder sted. smiley

Men som jeg spurgte, ved godt hvad man skal gøre for at gå igennem syn med det, men kan man blive stoppet og få en bøde for det fx? smiley

• #18   18. okt 2018 i har lige genoplivet et 5 år gammelt emne

Kommentér på:
Hvad må man montere af "ekstra" lys på en bil? :)

Annonce