{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rc biler
  • #2   11. mar 2013 El er klart nemmere at vedligeholde end nitro er.
    Hvad mener du med at "gejle"? Er det tuning eller? Hvis det er karosse osv. til bilen du mener, så afhænger det meget af hvad størrelse bil du køber.


  • #3   11. mar 2013 oka men må man køre indfor med de nitro ved ikk hvorfor men heller mest til det nitro fordi det er som en lille rigtigt ( motor ) det er jo nice smiley men kan amn gejle dem ligemeget eller er el nemmer og finde ting til smiley

  • #4   11. mar 2013 både tuning og kassoeri og fjeder og fælg og dæk og alt det og alt det smiley


  • #5   11. mar 2013 Hvorfor ikke gå hele vejen og få en voksen bil?

    Find dig en FG Monster Beetle smiley

    De er MEGET nemme at lave på, og det hele er i en størrelse, så man ikke skal bruge forstørrelsesglas smiley


  • #6   11. mar 2013 Tror det vil blive svært at finde nogle steder hvor du må køre med nitro indenfor, da de udleder nogle giftdampe.

  • #8   11. mar 2013 hvis det er din første rc bil så vil en el bil være det bedste valg. da nitro biler er sværer at vedligeholde.

    men den letteste at vedligeholde efter min mening er benzin! smiley


  • #9   11. mar 2013 Du må IKKE køre indendøre med nitro.

  • #10   11. mar 2013 Hvis du skal have en bil hvor du kan lave den så den ligner en rigtig bil, så vil jeg tro en 1:10 elbil vil passe fint. Er det onroad eller offroad du har tænkt dig at køre?

  • #11   11. mar 2013 oka men skal enlig os bare drifte og det smiley men syntes nu nitro er fedest men ja men det bare om man kan få lige så mange ting til dem som el som lys fælge undervogen og det smiley

  • #12   11. mar 2013 hvis du skal køre med nitro indfor så skal der være udluftning i rummet smiley

  • #13   11. mar 2013 Drop el og nitro, find dig en benziner smiley

  • #14   11. mar 2013 det er onroad smiley og skal bare brug til sjov med nogle venner og sådan men vil os gerne bygge den pæn og kunne skifte en masse ting og sådan smiley

  • #15   11. mar 2013 Ralf L: Det går da alt for langsomt. Skal det gå stærkt er hverken benzin eller nitro noget værd, der er brushless langt hurtigere.

    Til drift er el også det eneste rigtige.


  • #16   11. mar 2013 Traxass E revo er fed vild og an virkelig holde til noget og der er massere af ekstra udstyr til dem personligt har jeg selv en FG monster benzin men det er jo off Road og vejer 12 kg

  • #17   11. mar 2013 Så vil jeg klart mene at du skal gå efter en elbil med brushless motor i str. 1:10

  • #18   11. mar 2013 Anders N -> Du er jo HELT væk smiley
    El er for børn og begyndere, eller folk med MEGET lidt plads.
    Benzin er for mænd.. Men det kræver plads.

    Hvis du mener nitro og benzin biler er langsomme, så skulle du måske finde nogle andre modeller smiley (Eller bare give fuld gas).


  • #19   11. mar 2013 oka dem man kalder sniper eller smiley har os hørt de der nitro biler skulle være svære og få til og køre ordenligt smiley

  • #20   11. mar 2013 Ralf L: Jeg vil gerne se en benzin køre 160...
    Ja en Sniper kan godt bruges, og den vil være fin nok hvis du bare skal køre og hygge med vennerne smiley
    Nitro kan godt være svært at indstille, hvis man ikke har erfaring med det.


  • #22   11. mar 2013 Nitro er klart fedest, du har motor lyd, og udstødningsgas.
    f.eks. http://www.dba.dk/fjernstyret-bil-traxxas/id-90299658/ sådan en her. totalt fed bil at køre med. og billig!

    men som de andre siger er el meget nemmere for begyndere. smiley


  • #23   11. mar 2013 http://www.youtube.com/watch?v=sGF5hBQpACc
    http://www.youtube.com/watch?v=V-JRGKse2AM

    Og det er IKKE bare en strækning på 10 meter på en vej smiley
    - Men over 50 meter OP af bakke smiley

    FG kan SAGTENS flytte sig..
    Specielt, når de kan få ordentligt fat, og ikke bare kaster med sand smiley


  • #24   11. mar 2013 Ralf L: Det ændrer ikke på at el stadig er så meget hurtigere. Og 1:5 biler er bare alt for skrøbelige, en god elbuggy, kan du kaste ud fra et højhus, en FG eller HPI baja, kan jo nærmest ikke lande forkert uden at dø eller bukke i bundpladen.

  • #25   11. mar 2013 FG er LANGT fra skrøbelige..

    Smadre du ind i et træ eller noget, hopper ball jointen til hjulet ud, og så sætter du den bare i igen.
    Modsat de fleste el og nitro, hvor noget knækker og skal skiftes.

    Snakker af erfaring smiley
    Har haft 3 el biler, 8 nitro (har stadig 2), og 7 FG'er (har stadig 4).


  • #26   11. mar 2013 1:5 biler er ikke skrøbelige!, min beetel pro har holdt til mange ting!
    ej det er mere el bilerne der er mest skrøbelige


  • #27   11. mar 2013 Jeg havde selv en traxxas jato 3,3 nitro og jo gudhjælpende var den vil men rammer hjulene en sten eller andet koster det hurtigt 500 at få den til at køre igen der er FG både billigere og mere holdbar og skal ikke indstilles vær time

  • #28   11. mar 2013 El-biler er hurtigere end nitro-biler, som er hurtigere end benzin-biler.

    Lad os sammenligne omgangstider på Greve RC on-road bane, for at bevise min påstand:

    1. Afdeling af DMSU mesterskab:
    1:5 TC (Benzin) - hurtigste tid: Martin Lissau 18.8
    1:10 TC (Nitro) - hurtigste tid: Michael Johnsen 17.6
    1:8 IC (Nitro) - hurtigste tid: Jon Pedersen 17.4

    Desværre kan jeg ikke finde el-tider for banen, hvor der har været et acceptabelt greb-niveau. Desuden er det svært at sammenligne el-tider og nitro-tider, da nitro-bilerne kører på skumdæk og el-bilerne kører på gummi-dæk.


  • #29   12. mar 2013 Ralf: hvis det er elbiler bare i nærheden af prisen på en Baja, HPI eller FG så er det eddermame noget der vil fremad. 0-100 på 4 sek eller deromkring ser jeg dig gerne gøre med en benz bil uden at smide en 4k bare i motoren.

    Hilsen ham der selv køre løb og har både el og benzin


  • #30   12. mar 2013 Mike G -> Jeg har ALDRIG sagt el ikke kan være hurtigere end benzin.
    - Men jeg har sagt at Benzin biler ikke BEHØVER være langsomme.

    Jeg har heller ikke sagt elbiler er noget lort..

    Alle folk er forskellige, og jeg syntes bare bedre om der er lidt "larm" fra de mange tusinde omdrejninger i en tunet FG Benzin motor. Og den grove størrelse på bilerne. Samt de er enormt hurtige og nemme at fikse når de har været i et uheld.
    Der er lidt mere "mand" over dem, end størrelsen og lyden fra en lille elbil.
    Samtidig splintres de ikke i atomer som små elbiler, når de tager en kantsten med 100 km/t.
    - Men igen folk er jo forskellige.

    Jeg har taget en kantsten frontalt med omkring 90 Km/t, hvor det eneste der skete var en skramme i front kofangeren, ikke så meget som en hjul eller en servo var gået ud af justering.
    Hvis den kører med alt under 60 Km/t skråt ind i en kantsten, kører den bare op på fortorvet som om der ingen kantsten havde været.

    Priserne på kørsel er også meget forskellige.

    Elbiler, koster et par håndøre på elregningen, når de skal lades.
    Nitrobiler, koster omkring 100 kr. literen for nitromethan.
    Benzin biler, koster omkring 12 kr. for en liter, og dertil en smule 2-takt olie.

    Reservedelene koster cirkus det samme, også selvom FG er dobbelt så store og kraftige smiley


Kommentér på:
rc biler

Annonce