{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
571 visninger | Oprettet:

Ladeproblem Golf II {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Golf II der ikke rigtig vil lade på batteriet. Alligevel vælger den at have strøm på en gang imellem. Eksempelvis igår, kunne ikke starte om morgenen. Da jeg skal hjem fra skole, så springer den igang. Jeg kører hjem, stopper motoren og lige er hjemme en times tid inden jeg skal afsted igen. Den springer igang igen og jeg kører en tur på 25 km, her stopper jeg igen og lader den stå i 3 timer. Da jeg skal hjem starter den uden problemer igen og jeg kører hjem til en kammerat, efter 5-6 minutter med slukket motor, skal vi hjem og se CL. Her vælger den så at stå af og må skubbes igang. Vi kører hjem og lader bilen stå der til og skal først kører her til morgen hvor den stadig ikke har strøm på. Det er IKKE den eneste dag hvor den har virket periodisk i løbet af dagen.

Er der nogen der har en ide hvad det kan være?
Det virker som om generatoren lader når den lige synes at den har lyst.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ladeproblem Golf II
  • #1   13. mar 2013 Lyser batterilampen? og hvor gammel er generator, kan evt være det er den der trænger til at få skiftet kul. så lader den ikke optimalt har haft samme problem.

• #2   13. mar 2013 Batterilampen lyser når der er tænding på, men slukker som den skal når motoren starter. Ved faktisk ikke hvor gammel generator er, har ikke haft bilen så lang tid. Jeg har hørt fra flere at den måske skulle have skiftet kul, så må lige få fat på et sted hvor jeg kan købe det.

• #3   13. mar 2013 måske skulle du prøve med et nyt batteri, det er åbenbart ikke et lade problem når lampen ikke lyser, ellers skal du prøve at måle ladningen ude på batteriet

• #4   13. mar 2013 Rimeligt simpelt. Mål ladespændingen ud, hvis den er i orden er batteriet dødt.

• #5   13. mar 2013 En hurtig måde du kan tjække om generatoren virker på. Er at starte bilen og så pille + polen af batteriet. Hvis bilen går ud efter det så virker din generator ikke da den stadig skulle kunne køre selv om du piller + polen af. smiley

• #6   13. mar 2013 Morten Vil ikke foretage denne manøvre, i uheldige tilfælde kan man ødelægge diodebroen i generatoren. Men hvorfor er det så svært at sætte et voltmeter på for at se hvor stor ladespændingen er?

• #7   13. mar 2013 Hvis den starter uden problemer i nogle tilfælde, så må det vel betyde at generatoren lader når den lyster. Altså at den på en eller anden måde virker nogle gange?

Men kan man måle sig frem til hvad fejlen er?
    Jeg tænker kul eller en ledning der så bedre ud for 24 år siden?

• #8   13. mar 2013 svend ove m det nok rigtig men har gjort det en del gange og der er aldrig sket noget.

Kommentér på:
Ladeproblem Golf II

Annonce