{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.142 visninger | Oprettet:

Blev blitzet på en andens hastighed {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu for anden gang oplevet at jeg er blevet overhalet lige inden en fotovogn og det så er mig der er blevet blitzet for den andens hastighed. Dette er ikke så godt for mig da jeg har en betinget frakendelse på mit kørekort så et klip og jeg mister det...
Men hvad kan jeg gøre i denne situation? Det er lidt træls at skulle betale en bøde som ikke er min skyld.?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blev blitzet på en andens hastighed
  • #1   13. mar 2013 ring ind til 114 og forklar dem hva der er sket.. smiley

• #2   13. mar 2013 ja sådan det er,altid de andre aldrig mig

• #3   13. mar 2013 Rune L: hvis det var sandt så lå jeg hele tiden i overhalingsbanen, men nej de tager billeder af af begge spor

• #4   13. mar 2013 De nye fotovogne er ikke klar endnu

http://www.tvsyd.dk/artikel/189154:Nye-fotovogne-forsinket

• #5   13. mar 2013 nej de tager ikke kun dem i det ene spor. man kan sakten blive blitset selv om man er ved et overhale

• #6   13. mar 2013 Ja jeg dummede mig en enkelt gang. Og har lært af det! Årsagen til jeg spørger nu er fordi at jeg ikke syntes det kan være rigtig at jeg skal bøde for en anden igen.

Vil jeg få noget ud af at ringe til 114 og fortælle dem situationen?

• #7   13. mar 2013 hvad skete der første gang du blev blitzet , mens du blev overhalet?

• #8   13. mar 2013 Da jeg blev blitzet første gang, var vejen lige gået fra 1 spor til 2 spor, og jeg bliver overhalet indenom. Blev målt til 59 km/t selvom jeg kørte 50.

Nu er jeg endnu en gang blevet blitzet (50 minutter siden) på en 50 km/t vej, og jeg kørte 50 km/t hvor jeg ENDNU en gang bliver overhalet indenom.

Det jeg bare vil høre, er om det bare er skidesurt for mig, eller om jeg kan gøre noget?

• #9   13. mar 2013 hvorfor ligger du og tøffer i venstre spor og spærrer for de andre trafikanter?

• #10   13. mar 2013 ja du gør det samme som andre--betale

• #11   13. mar 2013 Jeg køre i venstre spor, fordi jeg skal dreje til venstre længere fremme, og jeg køre 50 da jeg ikke er interesseret i at miste mit kørekort igen!

Syntes det er ærgeligt at betale for andre, fordi jeg lige var på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt. Problemet er bare hvis ham der overhalede har kørt hurtigt nok til et klip, kommer det til at koste mig mit kørekort, selvom jeg ikke har kørt for stærkt.

• #12   13. mar 2013 Umiddelbart så burde man IKKE få bøder når der er 2 biler på samme billed!

Mener også det står på Politiet Side under ATK - Men det bedste du kunne HAVe gjort, var at snakke med Fotomanden, Centralen ved ikke hvor han holdr hende, og kan ikke gøre noget før du får bøden smiley

• #13   13. mar 2013 så må du bare betale din bøde

husk cykelhjelmen, når du skifter din bil ud med en cykel smiley

• #14   13. mar 2013 har du overvejet at dit speedometer viser for lidt ?? hvis dit billed er på har du kørt for stærkt og ik den anden bil..

• #15   13. mar 2013 Thomas L

Hvis man skal til venstre i et lys kryds ( og der er forholdsvis mange) så siger foreskrifterne at man skal skifte bane krydset FØR man skal dreje smiley

• #16   13. mar 2013 Hvorfor skal folk håne her på BG? Får i en god dag af det eller hvad?

Speedometer viser ikke for lidt. Må bare betale bøden og bide det sure æble. Så det sker IGEN, må jeg snakke med fotomanden. Jeg åbenbart bare en uheldig sjæl når det kommer til fotovogne.

• #17   13. mar 2013 Selvfølgelig ligger jeg ikke i venstre vognbane flere hundrede meter før jeg skal dreje. Jeg jo ikke idiot. Men som jeg kan se kan det, retfærdiggør det sku da ikke at jeg er blevet overhalet INDEN OM, af en anden person.

• #18   13. mar 2013 Det vil undre mig meget hvis det viser for lidt. For ude ved mig har de, de der skærme der gør dig opmærksomhed på din hastighed, og de har altid vist 3 mindre en speedometer gør. (Har digital speedometer, så derfor jeg ved det er præcis 3)

• #19   13. mar 2013 Rune L: Er du et eller andet forbandet indavl eller er du bare typen der dømmer alle bøger på omslaget? Ja, jeg dummede mig en gang, tog min straf, og har kørt pænt siden. At du ligefrem mener at det at jeg en gang fik en betinget frakendelse, retfærdiggør at jeg skal betale bøder der ikke er mine, må da gøre dig til dagens idiot?

• #20   13. mar 2013 ja AMG P vi tro da alle sammen på dig

• #21   13. mar 2013 Syntes bare det en unødvendig måde at opføre sig på Rune? Kan ikke se hvorfor du skal være så dømmende. Du hverken kender mig eller min opførsel, og er derfor ikke berettiget til at kunne komme med udtalelser omkring mig. Jeg oprettede dette indlæg, for at høre om der var noget jeg kunne gøre, mht. at jeg blev blitzet tidligere. Ikke din mening omkring at jeg har fortjent at få en bøde, eller miste mit kørekort igen.

• #22   13. mar 2013 det er hans mors skyld

• #23   13. mar 2013 Rune: Jeg siger at det er sket to gange nu. Første gang, for omkring 2 måners tid siden. Og så idag. Om hvor vidt jeg er med på billedet fra idag, kan jeg ikke sige. Ved dog at blitzen kom da jeg kørte forbi, samtidig med at jeg blev overhalet. Lignende situation som sidste gang. Du er vel bare en heldig skiderik altså. Ved ikke om du køre meget på landevej, og ude på landet nær lars tyndskidsmark. Jeg køre kun i København, og derfor er risikoen for at blive blitzet jo lidt større for mit vedkommende. At jeg så bare er uheldig at det sker to gange i træk for mig, kan jeg ikke gøre noget ved jo. Jeg har lært at køre det jeg må, og det gør jeg. Kan godt se at det måske virker lidt mistænksom at det er anden gang at det sker for mig, og jeg prøver at skyde skylden videre. Men hvad ville jeg få ud af det her inde på BG? der er jo alligevel ikke nogen af jer herinde der kan annullere bøden jeg måske får alligevel. Spurgte dog efter hjælp da det kunne være der var andre der havde oplevet lignende. Jeg gider sådan set ikke sidde og have en diskussion med dig over BG. Så derfor vil jeg sige Farvel og Tak til dig Rune. Hav en rigtig god dag, og jeg håber ikke du bliver blitzet eller på anden måde stoppet. Gud forbyde din lille glorie blev plettet.

- Mvh AMG P.

• #24   13. mar 2013 Hvad er problemet ? Du står ikke til at få klip, blot bøde

• #25   13. mar 2013 Mirza problemet er at hvis ham der har overhalet mig, har kørt mere end 65, og det er mig der får bøden, så får jeg jo et klip. Og hvis han har kørt under 65, altså herregud, det 1000 skaldede kroner jeg skal slippe. Det kan jeg sku sagtens, selvom det er lidt øv at det ikke er mig som har begået en fejl. Hvis jeg derimod mistede kørekortet på noget som ikke er min skyld, ville jeg blive lidt muggen.

• #26   13. mar 2013 Jeg er ikke en nervøs billist på nogen måde, og jeg ved ikke om jeg er med på billedet. Grunden til jeg reagere sådan her, er fordi at jeg har prøvet før, at blive blitzet på en anden hastighed idet jeg blev overhalet. Og da jeg oplevede samme situation idag, ville jeg bare forberede mig på HVIS bøden kom, og høre hvad jeg eventuelt kunne gøre.

• #27   13. mar 2013 Det jeg havde for øje med oprettelsen af dette indlæg, var bare at høre om jeg havde nogen muligheder. Og nu er det blevet trukket ud i en lang meningsløs diskussion.

• #28   13. mar 2013 øhm sidste gang du havde den slags problemer, nævner du selv at det var en nødsituation og ikke noget om en anden billist?

http://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/926319-generhvervelse_af_koerekort__hjaelp

så mon dog du ikke også selv har skylden denne gang?

• #29   13. mar 2013 Johnny: Det indlæg du referere til der, var da jeg mistede mit kørekort i sommers. Ja der kørte jeg for stærkt, var opmærksom om det, og tog imod min frakendelse med et smil, fordi jeg vidste godt det var min egen skyld. Dette har intet med sagen at gøre nu, så hvis du ikke har noget konstruktivt at komme med, bedes du lade dette emne være. Go' Dag.

Rune: Ved godt ingen på BG, kan gøre noget, kunne dog være nogen havde prøvet det samme. Sidste gang bed jeg i det sure æble, og betalte bøden. Men da jo er anden gang det sker, tænker jeg at der måske var noget jeg kunne gøre. Men du har ret, må afvente og se om jeg får bøden, og så må jeg ringe til politiet, og forklare dem situationen, og se hvad der sker. Krydser fingre for jeg ikke er lige så uheldig som sidst.

• #30   13. mar 2013 okay så du har mistet det en gang for fart og nu er der simpelthen 2 andre billister der er skyld i at du muligvis mister det igen? lyder meget troværdigt !!!

har ikke mere konstruktivt at komme med nu, så hopper ud af tråden igen.

• #31   13. mar 2013 Du kan IKKE få en bøde når der er to biler på billedet, med mindre teknikkerne er 100% sikker på at det er dig.

Man betaler som udgangspunkt ALDRIG en bøde hvor der er TO biler på ET billed, heller ikke når man er den som har kørt for hurtigt.

Jeg tvivler meget på at du skulle få en bøde, men ellers skal du tage den i retten og så skal dommeren nok frikende dig.

Så hvis jeg var dig ville jeg tage det stille og roligt og hvis billedet kommer kan du evt. spørge i forum igen.

• #32   13. mar 2013 TAK for et nyttigt indlæg Dr. Bombe.

Vil nu stoppe dette emne, jeg afventer og ser hvad der sker. Forhåbentlig kommer der ingen bøde, og hvis der gør tager jeg den derfra.
    Ha en rigtig fantastisk Onsdag alle sammen. Og kør forsigtigt!

• #33   13. mar 2013 Til orientering er de skærme der viser fart tit noget værre møg. jeg bliver målt til alt mellem 45 og 60 ved at holde ensartet hastighed hen imod dem?

• #34   13. mar 2013 De skal kunne bevise begge bilers hastighed, hvis der er 2 biler på billedet.

Da jeg kørte GLS i Kolding, blev jeg meget tit overhalet indenom, da jeg lægger mig i venstre bane, fordi der skal drejes til venstre umiddelbart efter der hvor fotovognen står.

Der er masser af folk der kun får tiden på Bilgalleri.dk til at gå med at være smarte - sådan er det desværre.

Jeg er blevet blitzet 5 gange, én af dem var min egen skyld - og den er betalt. De andre frafalder så snart du ringer ind og gør dem opmærksom på at der er 2 biler, da de ikke kan måle begge biler på samme billede.

• #35   13. mar 2013 Kan i ikke få lov og dele bøden når i nu er to biler på billedet?? smiley

• #36   14. mar 2013 De nye FOTO vogne er kommet der er indkøbt 30 stk der er leveret i Esbjerg

• Finn Carl S
    Finn Carl S Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Svar: 18
    #37   18. mar 2013 Som regel sidder der jo en betjent og kigger på, mens man måler, og hvis der er en bil som overhaler indenom - lige før en fotovogn, så er det ikke særligt smart - for det er normalt strafbart, at overhale inden om! Og den anden bil vil jo vise sig på billedet også, i givet fald.

Kommentér på:
Blev blitzet på en andens hastighed

Annonce