{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alfa eller hyundai ?
  • #1   21. mar 2013 alfa er en dyr fornøjelse. har du penge skal du bare købe den smiley

  • #3   21. mar 2013 Har også lige kigget på denne her, hvad siger i til den?

    http://www.bilgalleri.dk/marked/bil/1561414-laguna-ii-1_8-16v-dynamique


  • #5   21. mar 2013 Alfa'erne har jeg hørt har en del fejl smiley
    ville nok købe noget toyota hvis det er noget der bare skal holde smiley


  • #7   21. mar 2013 Jeg ville have valgt laguna i stedet for alfa'en eller hyundai .
    Min sviger har en alfa 159 1.9 JDI, han har haft den i ca 2 år, der er blevet skiftet, generator, turbo, gearkasse, nogle føler osv. ( godt nok på garanti ).


  • Jonas K
    Jonas K Tilmeldt:
    sep 2012

    Emner: 33 Svar: 97
    #8   21. mar 2013 Alfa = RUST

  • #9   21. mar 2013 Sjovt at se at alle der frasiger sig Alfa IKKE har haft en selv.. smiley

    Anyway, en 156´er er en fin vogn, dog lidt under motoriseret med en 1,6´er, men motoren er holdbar og NEJ de har det ikke med at smide toppakningen, har selv haft et par alfa´er med den motor og de havde begge gået over 300.000km da de blev solgt og kører stadigvæk.. Du skal sørge for at få en som er efter årg 2000, da der var nogen fejl i rustbeskyttelsen før det fra fabrikken af, men efter 2000 har de ikke haft de store problemer med rust eller andet, ikke set i forhold til stort set alle VAG produkter der kan fåes.. Af de 3 mærker du nævner er Alfa´en klart den pæneste og sjoveste bil, Laguna´en er skam også en flot bil, bare ikke på samme måde, og du skal være sikker på at start systemet bare virker 110% da nye nøgler osv koster spidsen af en jetjager og en bondegård ved siden af... smiley men tag da ud og prøv alle 3 og dan din egen mening, det vil du få mere ud af end at spørge herinde smiley husk som de siger i topgear, man er først bilentusiast når man har ejet en Alfa Romeo smiley


  • #11   21. mar 2013 pest eller kolera!

  • #12   21. mar 2013 Man skal da ikke give et bilmærke skylden pga. at føren ikke kan finde ud at bruge en bil som hverdags bil / normal bil.....

    Vælg den bil du syntes godt om selv....

    Vi kender ikke til din økkonomi, men skal det være en forholdsvis billig bil at vedligeholde, så vælg en der er billig i reservedele..... altså en bil der er rigtig mange af....

    Har du penge nok, så vælg efter hvad du selv føler, og ikke hvad andre fortæller...

    Pest eller kolera er jo noget mennesker fik engang længe før bilen blev opfundet.... smiley


  • #13   21. mar 2013 du har slet ikke mulighed for at vælge noget tysk eller japansk..?

    Alfaen ville jeg holde mig fra..
    se evt. linket hvorfor:
    http://www.applusbilsyn.dk/statistik/personbiler/fejlstatistik_2012_12_aar/

    Hyundai getz var heller ikk verdens bedste og kan slet ikke sammenlignes med hvad hyundai laver idag, dog er den mere stabil end Alfaen..
    Reanult laguna har jeg ingen referancer til.. De laver så vidt jeg ved super gode motorer..

    Men jeg havde stadig set om ikk jeg kunne finde noget tysk eller japansk..


  • #14   21. mar 2013 har haft 4 alfaer uden de store problemer.. hold olieniveauet toppet op så skal det nok gå.. både hyundai getz og alfa156 ruster som ind i helvede hvis de ikke er behandlet ordentligt.. og ja jeg har ejet begge .-D

    Alfaen er en rendyrket køremaskine, så den havde jeg valgt..


  • #15   21. mar 2013 Alfa'en ruster som ind i helvede! Hold dig langt væk..

  • #16   21. mar 2013 Hmm, så jer der siger at man ikke kan udtale sig om AlFA`er, medmindre man har haft en selv - Arh, den går vidst ikke! AlFA er noget skrammel, hvad angår driftsikkerhed og vi kan da godt hælde Lego ud på gulvet og gå tilbage til børnehaven, men faktum er at ALFA ikke laver specielt driftsikre biler, faktisk nogle af de statistisk set dårligste.

    For at underbygge dette, har ejg indsat lidt statistik på netop alfa 156`eren, den ligger NEDERST af de biler der lavet fejlsøgning på af applus bilsøgning

    over 181 fejl, pr 100 biler, det er mere end 3 gange så meget som den bedste, der naturligvis er en Toyota! Så jer der har ALFA og udtaler jer med følelserne og ikke fornuften, det er meget fint, men komplet ubrugeligt! Statistisk set, er ALFA noget af det ringeste, at i så har været heldige, er sagen uvedkommende - Manden spørger hvad der er bedst og det er Hyundai`en, ganske enkelt!

    Værsgo:

    http://www.applusbilsyn.dk/statistik/personbiler/fejlstatistik_2012_12_aar/


  • #17   21. mar 2013 true Hamster, MEN en getz er fanme da noget af det mest kedelige og sjælforladte man kan slå sin røv i smiley han spørger om hvad der er bedst, og du svarer på hvilken der er mest driftsikker,,, jeg svarer ham på hvilken der giver ham det bredeste smil .. Og igen.. hvis du holder godt øje med din alfa og overholder service, så er det altså ikke så slemt set i forhold til hvor meget køreglæde man får? Afskriver du også en ældre Ferrari som noget pis, bare fordi serviceomkostninger er latterlig høje og de nærmest går i stykker hvert 4. minut??

    Jeg har kørt omkring 110.000 km i mine alfaer tilsammen, uden nedbrud...Det kan jeg desværre ikke sige om mine toyotaer smiley


  • #18   21. mar 2013 Vent nu med de diskutioner, indtil manden selv deltager i egen tråd igen.. folkens....

    Alle har jo forskellige erfaringer.....

    Jeg ville personligt ikke vælge nogle af modellerne, både pga. omkostningerne ved evt. reperationer og service... og ikke mindst fordi de alle 3 der er foreslået er for spinkle biler i mine øjne.... smiley


  • Johan S
    Johan S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 1
    #19   18. apr 2013 Hvis du gerne vil have en bil som bliver din hobby så skal du vælge Alfa'en- ikke nok med at køre glæden i en alfa er helt unik så får man også en bil med sjæl, dog skal du vide at en alfa skal passes som et dyr, men hvis du kan efterleve det så vil jeg gerne væde med du bliver lykkelig for din bil, dog hvis du bare vil have en bil og ikke er typen der syns det er sjovt at bruge ekstra tid (og penge) så burde du vælge den anden smiley første gang jeg prøvede en alfa var jeg i drømme land det er virkelig gået hen og blevet mit yndlings mærke smiley - de er lige som kvinder hvis man giver dem det de skal ha så får man også en ordenligt omgang igen

  • #20   8. apr 2015 opdatering..

    Jeg købte alfa'en og den er lækker smiley


  • #21   8. apr 2015 Tak for tilbagemeldingen
    det var interessant.


  • #22   8. apr 2015 Det tog dig 2 år at vælge bil..? smiley

  • #23   8. apr 2015 Nej haha men skrev bare hvilket valg jeg havde truffet. Fandme glad for at jeg valgte alfa!


Kommentér på:
Alfa eller hyundai ?

Annonce