{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

Øko cruiser : superb vs Passat osv {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har pt en lille Citroën c3 1,4hdi sensodrive fra 2005(21kml), jeg kører 140 km ren motorvej hver dag.
Jeg tænker på at gå på Kompromis, med at kører ca. 17,5 kml og i stedet få en mere komfort/cruiser bil.

Det jeg pt har i tankerne er en superb(2004)Passat(2004), Octavia(2006) men er der nogen som har erfaringer med hvad der er bedst komfort,støj,kml med ovenstående og vil meget gerne høre andre muligheder C5(2006) ???

Pt. Er mit budget ca. 55-60.000kr, hvis der tilfældigvis skulle værre en som har en dyrere bil og vil tage min Passat tfsi i bytte, så BYD ind smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øko cruiser : superb vs Passat osv
  • #1   23. mar 2013 jeg vil nok du skal tage octavia køre maget godt

  • #2   23. mar 2013 i den prisklasse får man da mere udstyr for pengene ved at vælge en skoda superb, fremfor en passat. så den ville jeg vælge.

  • #3   23. mar 2013 Jeg er i tvivl om superb kan holde 17,5 kml ved ren motorvej ca. 130 kmt, og hvilken der cruiser bedst.
    Octavias er lidt nyere og måske det lidt sikre valg ?


  • #4   23. mar 2013 Går en superb 20 kml ved 110 kmt ellers fórstår jeg ikke dit spørgsmål smiley


  • #5   23. mar 2013 Det er jeg helt indforstået med og det er jo ren fysik smiley men det var ikke det mit spørgsmål gik på smiley


  • #6   23. mar 2013 jeg har en 05'er superb.... du vil blive noget overrasket over hvad den rent faktisk kan køre på literen, for den er nemlig ualmindelig træls gearet i 5. Træls set ud fra en persons øjne, som kører meget med trailer. Men på langtur.... YES!!!
    Vi kører årligt en herretur til Holland, 180 hele vejen, og vi kører et snit på 16.5 derned og hjem.
    Når fruen kører i min, så pendler hun fra varde til Kolding hver eneste dag, via motorvejen, med et snit af 18.3 på literen. Målt, ikke via boardcomp.
    Kører vi ren landevej, så taler vi 20,x på literen med den.
    Det er en 130 hk TDi.

    MEN!!!! sammenligner du den med en passat, eller octavia fra samme årgange, så blegner de andre TOTALT!
    Det er meget bedre gennemført i en superb, den har alt fra starten af, hvor de andre som regel mangler både det ene og det andet. Der er nogle detaljer i superben som de andre ikke har, som gør den så meget mere komfortabel at være i.

    Jeg fik engang at vide af en bilhandler, at har du først haft en superb, vil du aldrig have andet.... jeg tænkte han var dum at høre på.... men hvor har han ret.


  • #7   23. mar 2013 Mange tak Big foot, et godt indlæg og tror jeg må ud at prøve en superb smiley
    Hvis den kan gå 18 kml ved ca. 125 kmt er den sikkert min nye bil.


  • #8   23. mar 2013 Fik lige dette svar på km økonomi på en superb:
    Ca 15 km/l ved 130-140 km/t ca 17 ved 100-110 km/t, og landevej med 80-90 km/t ca 20 km/l
    Hilsen Bo

    Det lyder lidt negativt i forhold til hvad jeg er vant til


Kommentér på:
Øko cruiser : superb vs Passat osv

Annonce