Kia Picanto, Afbetaling & Kasko {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg får mit kort om 1½ måned og skal relativt hurtigt efter, have fat i en bil. Har stortset besluttet mig for at købe en ny Kia Picanto til 87.000 kr. Men hvordan fungerer sådan et køb egentligt? Skal jeg bare ringe en masse forhandlere op og spørge om de har en Kia Picanto 2012 model? Køber man direkte fra Kia eller hvordan fungerer det?
Hvordan afbetaler man på bilen? Sker det direkte med forhandleren eller skal man ud og låne penge af banken? Jeg er på elevløn, og vil være det de næste 3½ endnu. Jeg har sparet ca. 60.000 kr,- op, kontant til udbetaling af bilen med det samme, og vil derfor på en eller anden måde gerne betale de sidste 27.000 af i løbet af et år. Mit spørgsmål lyder derfor på hvordan afbetalingen normalt forgår, og om der er renter indblandet.
Og sidst men ikke mindst. Kaskoforsikring. Hvordan får jeg det bedste tilbud på en billig kaskoforsikring og hvilke faktorer spiller ind i prisen? Der er jo ikke tale om voldsomt mange hestekræfter i forhold til de mange unge som køber en gammel golf og smider ny motor i. Hvor meget skal jeg ca. regne med at komme af med årligt i kasko?
feb 2013
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 24 Svar: 206
feb 2013
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Men hvis jeg stod for dette valg, så havde jeg klart købt en Skoda Citigo (eller VW Up!) i stedet, de kører meget bedre, og giver for mig mere bil for pengene.
Men når du har 60.000 kr til udbetaling (minus forsikring ?), så tror jeg umiddelbart du får det billigste lån i banken, hvorefter du kan justere din afbetalingsordning efter aftale med din bankrådgiver.
jan 2007
Følgere: 89 Biler: 9 Emner: 1 Svar: 4.007
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 24 Svar: 206
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 68 Svar: 1.080
Tror ideen ved at han vil købe en ny mikro bil er at der er 2 års garanti og går langt på literen og billig i forsikring gennem forhandler aftale
alt dette falder lidt til jorden hvis han køber en ældre brugt bil
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.072
Der er så 7 års garanti på picantoen..
Nicolai F
Leveringen på 3680,- kommer du ikke udenom..
Jeg vil anbefale dig at vælge 1,2 motoren, da den er 4 cylinderet samt den er med kæde fremfor tandrem..
Men prøv de forskellige biler og se hvad du føler mest for.. Hyundai i10 comfort plus kampangen er svær at overse med alt det udstyr..
Med hensyn til finansieringen, så hvis du kun mangler 30-50.000 og du vil betale det over 1-2 år, så tror jeg banken er billigst.. Men få da et tilbud begge steder og så tag det billigste..
feb 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 677
http://www.kia.com/dk/kia-koeb/kia-forsikring/
Hvis jeg var dig ville jeg købe en demobil, du får mere udstyr/motor for pengene, og der er ingen leveringstid.
eks.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/kia/picanto/12-motion/1538856
okt 2007
Følger: 55 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 27 Svar: 1.024
Så tror ikke der er den vilde levering, men du skal nok alligevel regne med en leveringstid på 8 til 12 uger
okt 2007
Følger: 55 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 27 Svar: 1.024
sep 2004
Derudover koster 15.000 km service cirka 1.400 kr for en Citigo/Up!, den sidste pris jeg hørte på Picanto lå omkring 3.500 kr.
Picanto er stærkest på garantien, hvor man skal betale ekstra ved Citigo/Up! for at få fire år fremfor to år, men det ændrer ikke ved mit valg Det er dog personligt, og baseret på egne erfaringer og jeg har som sagt kørt i begge biler.
Modsat andre ville jeg dog ikke ofre de ekstra penge på 1.2 i Picanto eller 75 HK i Citigo/Up!, det kan man ligeså godt spare, det er jo små billige biler, og det er ikke meget forskel der er på kræfterne i sidste ende. Så Mikrobil = Mikromotor
sep 2004
Picanto ligger vel et sted mellem 6 og 10 måneder i levering, det er i hvert tilfælde det sidste jeg har hørt.
Up!/Citigo ligger i 2-6 måneder, alt efter hvordan det ser ud nu, og medmindre man finder en lagerbil, eller en der er på vej i forvejen.
apr 2009
Følger: 42 Følgere: 41 Emner: 80 Svar: 1.088
sep 2004
Man skal dog også holde øje med ÅOP, som ofte bliver dyr ved forhandlerne, på trods af en lav rente. I banken kan man også give ekstra afdrag, så man kan komme hurtigere og billigere af med gælden, det kan man sjældent ved finansieringsselskaberne.
Kia Picanto, Afbetaling & Kasko