{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.686 visninger | Oprettet:

VW nøgle {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Jeg har lige købt en Golf IV, men der følger kun en nøgle med, den tidligere ejer har mistet den anden nøgle.

Jeg har hørt noget om at man kan bestille en ny nøgle direkte fra VW i Tyskland, og så opgiver man stelnummer til dem, og så fikser de resten og sender nøglen.

Nogle der ved noget om dette, eller bliver jeg nød til at kontakte en dansk VW værksted, for at få en ny nøgle?

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW nøgle
  • #1   1. apr 2013 Du tager bare ned til VW og siger du vil have en ny nøgle. De står din nummerplade op, og bestiller en nøgle på stelnummeret. Så skal du bare have bilen ind på værkstedet når den kommer og få kodet nøglen til din startsspære smiley

• Martin H. H
    Martin H. H Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Svar: 3
    #2   1. apr 2013 Problemet med at bestille en ny nøgle ud fra nummerplade/stelnummer er, hvis der på et tidspunkt er skiftet cylinder i tændingssystemet er det kun registreret hvis det er gjort hos eksempelvis vw. jeg har altid kunne få lavet en kopi hos min lokale låsesmed.

• #3   1. apr 2013 Martin - hvordan vil du så lige nøgle den transponder der sidder i nøglen ? smiley

Hvis det er, så snakker vi både bagklaps lås, dørlåse og tændingslås der er udskiftet på et tidspunkt..hvilket chancen nok er ret lille for..kan ikke se det som et "problem"

• Martin H. H
    Martin H. H Tilmeldt:
    jul 2012

#4   1. apr 2013 Hvis vi nu antager at den tidligere ejer har mistet alle nøgler, så er det hele låsesættet der skal skiftes.
    Der sidder en transponder i den nye nøgle, den er bare uden kode. den låsesmed jeg har brugt, laver en kopi af nøglen og kopiere koden fra den originale nøgle jeg har med. til 150 kr
    Den eneste nøgle jeg har været nødsaget til og købe original, er til en Alfa Romeo, den kunne han ikke kopiere

• #5   1. apr 2013 Altså VW i tyskland er langt billigere det har jeg kontrolleret til min golf plus.
    Ellers er der flere firma'er i DK der kan lave kopi nøgler MED transponder. Ihvertfald 2 i odense som jeg ved

• #6   1. apr 2013 Martin H. H

Den tidligere ejer skifter sku da ikke låse sæt det er jo ikke en scooter vel? og selv om han måske smider begge nøgler væk kan han stadig få en ny den de bestiller den ud fra stel nummer?

• #7   1. apr 2013 Har også tidligere fået lavet ny nøgle i odense og kodet transponder også til billige penge ,var først ved vw og de skulle have kassen for 1 enkelt nøgle så dem droppede jeg hurtigt igen

• Martin H. H
    Martin H. H Tilmeldt:
    jul 2012

#8   2. apr 2013 Emil p
    Vi ka jo hurtigt blive enige om at vi ikke ved hvad der er sket i fortiden. Det ville bare være super ærgerligt at bestille en nøgle hjem til 1500-2000 kr for at fastslå at den ikke passer. Jeg har stået i situationen, forhandlerne ville ikke returnere nøglen da fejlen ikke var hans.

Men siden du er så klog på scootere, så øverst oppe på siden er der et link til scootergalleri. Hop du derind.

• #9   2. apr 2013 Martin H. H

Hehe ved da stadig lidt om det selv om det er et par år siden (Fjols?) smiley

Men siden du nu skriver (Hvis vi nu antager at den tidligere ejer har mistet alle nøgler, så er det hele låsesættet der skal skiftes) ud fra det lyder det ikke som om du ved vildt meget om dette derfor var det måske dig der skulle hoppe ind på scooter galleri når du nu ikke ved hvad du skriver om her? smiley

Men lad os så sige tidligere ejer af en eller andet mærkelig grund har skifte låse sæt? og har smidt begge nøgler væk? hvad er det så du vil frem til at det er bedre at købe et komplet nyt sæt fra start end prøve med en ny nøgle Helt ærligt hvor tit skifter man komplet låse sæt i en golf 4??????? tumpe!! smiley

• morten b
    morten b Tilmeldt:
    dec 2003

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #10   6. mar 2018 Hvad nu hvis jeg har smidt den eneste nøgle der var til bilen væk

• #11   6. mar 2018 Morten: Prøv at læs nogle af kommentarene længere oppe - men tror desværre alle dine låse skal skiftes til nye...

• #12   20. sep 2018 Hvis bilen blev stjålet med nøgler. Skifter man vel låsene. Fjolser????????

Kommentér på:
VW nøgle

Annonce