{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.175 visninger | Oprettet:

Låsebolt - Gevind ødelagt {{forumTopicSubject}}

Hej gutter

Jeg har et ret så stort problem, med en låsebolt.

Og det er at jeg er ved at skifte hjul så dem foran ryger bagpå osv. Men den ene låsebolt er gevindet lidt ødelagt, så den smutter hver eneste gang man tager fat og prøver at få den løsnet. Det er ikke selve låsemøtrikken men låsebolten som sidder i fælgen. Og derfor spørger jeg nu om hvordan faen jeg skal få den bolt af, så jeg kan få købt nogle nye.
Jeg er helt vildt på den her så håber i kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Låsebolt - Gevind ødelagt
  • #1   7. apr 2006 hvis du har en svejser så læg noget på din fælg så den ikke bliver ødelagt og så svejser du en møtrik på den og piller den af

  • #2   7. apr 2006 Ja den løsning hørte jeg også, men jeg har sq ikke liiiige noget svejseudstyr liggende hehe! så skal jeg ud til en som kan svejse, men hvem gør lige sådan noget?

  • Heine P
    Heine P Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 52
    #3   7. apr 2006 Har haft samme problem, det løste jeg ved tage en normal 17 top og banke ned over låse bolten...

    Dog er toppen ødelagt bag efter...


  • #4   7. apr 2006 Heine P, okay den må du foklare yderligere, fordi det kan jo være det virker. Banke en 17 top ned over låsebolten? kan man komme til det uden at beskadige fælgen?

    Og den ene låsebolt er jo fuldstændig ligegyldig idet den allerede er smadret. smiley


  • #5   7. apr 2006 Var det ikke selve gevindet og ikke toppen som var problemet? - for så nytter det jo ikke at svejse og banke...

  • #6   7. apr 2006 altså låsemøtrikken går ind og sætter sig fast i låsebolten i de steder og det er i låsebolten at der på en måde er røget en lille "flig" af så dens små huller er blevet udhulet og gør at den "smutter" smiley

    for satan låsebolte skal beskytte, men skal de gøre det så godt? smiley


  • Heine P
    Heine P Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 52
    #7   7. apr 2006 Tog en lang 17 top, så er den nemlig til at komme til at slå på.. men vis det er gevindet så ved jeg ikke lige om det virker..

  • #8   7. apr 2006 lige før jeg bliver nødt til at tage et billede! det gør jeg lige. 2 min

  • #9   7. apr 2006 som de siger, tag en top der er lidt mindre og tæv den indover, burde kunne lade sig gøre, ellers har man kunne få en top engang som kunne forme sig efter dem, men ved ikke om man kan detmere

  • #10   7. apr 2006 2 min så er der et billede.

  • #12   7. apr 2006 Altså jeg har selvfølgelig også prøvet et par gange som sikkert bare hat gjort det værre, det er det jeg har tegnet med rødt som mangler og derfor gør at man ikke kan få ordenltig fast.

  • #13   7. apr 2006 som de andre siger.. find en top der lige nøjagtig passer med at den er lidt for lille, og sæt en forlænger på.. derefter er det bare og knalde den noget på låget så den går ind og "maser" sig fast på låsebolten, så burde du kunne løsne den med en skraldenøgle.. det med og svejse kan du vist ikk komme til helt derinde..?!?

  • #14   7. apr 2006 Jamen alm bolte passer jo ikke ned i den låsebolt, så derfor er det svært at mase den ned over noget som jo rent faktisk på ingen måde har det gevind som almindelige bolte har. Og nej svejse er nok egentlig også lidt svært.

    Men dejligt med sådan et lille problem her.
    Kom endelig med flere forslag hvis har nogen smiley


  • #15   7. apr 2006 Jeg forstår ikke hvad du bruger mejslen til? fordi så kan man vel nøjes med den store flade skruetrækker og så papegøjetangen til at vride den rundt kan jeg gå ud fra?

  • #16   7. apr 2006 Nu har jeg prøvet det med at banke en mindre top ind på, og det funker sq ikke, den giver sig ikke en meter når man prøver at banke den ind i smiley

  • #17   7. apr 2006 du skal tage en top der lige præcist er 1mm for lille, ellers er det stort set umuligt og banke den ind over så den tager fat..

    har selv gjort det et par gange, og der skal virkelig hamres til med en mukkert derfor er det osse så vigtig at toppen kun liiige er lidt for lille..!


  • #18   19. jan 2008 hva hvis du sætter den på som ska passe ind i låse møtrikken og banker ind på.. så den kommer længere ned så den ka få fat?

    ka være en løsning.. men ka os være lidt farligt for du ka måske bøje den gevindstang.. men på den anden side ka det jo være den eneste løsning også skifte den gevindstang..


  • #19   19. jan 2008 for det lader jo til at de huller hvor adapteren ska ned i har fået en skrå kant så den bar smutter op.. men hvis du banker de holder dybere.. burde den jo ku få fat..

    hvis jeg har forstået det rigtigt..


Kommentér på:
Låsebolt - Gevind ødelagt

Annonce