{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.306 visninger | Oprettet:

Thomas N
Thomas N
Tilmeldt:
21. jan 2009
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 22

Synet bil før tid {{forumTopicSubject}}

Sidste gang jeg fik min bil synet, var det faktisk 6 måneder før tid. Det var min faste mekaniker der sørger for det, han kunne ikke lavet den 6 måneder efter.

Han fortalte, at så kunne jeg vente med at syne bilen om 2 1/2 år, fordi der kun var gået 1 1/2 år.

Nu har jeg fået en indkaldelse efter 2 år, det er jo 6 måneder for tidligt. Jeg vil selvfølgelig ringe i morgen, men vil lige høre jeres erfaringer med det ovennævnte, har I været ude for det samme?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Synet bil før tid
  • #1   7. apr 2013 Tror ikke du får noget ud af at ringe og brokke dig. det med de 6 mdr før kan hvis ikke lade sig gøre mere. men det er vel også bare at kører til syn nu?

  • #2   7. apr 2013 Man kunne før i tiden, du kan ikke længere smiley

  • #3   7. apr 2013 Det er to år fra syns dato. Så den er god nok du skal til syn

  • #4   7. apr 2013 Det er noget fis din mekaniker har bildt dig ind.

  • #5   7. apr 2013 Før i tiden kunne man syne op til ½ år før, men mener det er sat ned nu.

    Dog er synsdatoen altid ud fra bilens 1 indreg. dato, uanet hvad (på nær import biler).


  • #6   7. apr 2013 Så hvis man syner sin bil to dage i træk kan man vente 4 år?? Nej!!
    Den skal synes hvert 2. år Slut.


  • #7   7. apr 2013 Synsdatoen er som regel ud fra 1. indreg. men man kan jo til enhver tid lave et registreringssyn, så kan man ikke bruge 1. reg. dato til noget længere, det kan fx. være i forbindelse med sommerbiler, opvejning, anhængertræk eller andre grunde smiley

    Før i tiden kunne man periodesyne den 6 måneder før, denne mulighed ophørte ved digitalisering og franchising af motorkontoret.

    Når du har fået en indkaldelse skal du syne den inden den påførte dato, ellers er der bøder fra SKAT

    smiley

    Håber det kunne hjælpe


  • Thomas N
    Thomas N Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 22
    #8   7. apr 2013 Ok, tak for info.

  • #9   7. apr 2013 Der er kommet nye regler i 2012. Din mekanikker havde ret inden, og kunne jo ikke vide det blev ændret. Så intet at gøre ved det smiley

  • #10   7. apr 2013 Mener først du kan syne når du har fået indkaldesen nu.

  • #11   7. apr 2013 Da den blev synet, var der et halvt år til, den skulle have været synet. Det giver dig 2 år og 5-6 måneder til næste syn (efter de gamle regler, der var gældende for 2 år siden). Det lyder til, der er sket en fejl i systemet, siden de har brugt sidste synsdato som grundlag.

    Det samme gjorde de ved min bil, så jeg ringede alverdens steder hen for at få dem til at ændre det, men de undskyldte det alle blot med en fejl i systemet og at der desværre ikke var noget at gøre ved det...


  • #12   7. apr 2013 Det er vigtigt at vide om du har haft bilen længe før seneste syn du skriver om, for hvis du lige har modtaget syndatoen nu, og den viser noget anden på din registrerings attest...
    Hvis det er 2 år siden så burde du også have 2 datoer på din regattest...

    Blev den periodesynet sidst, eller registreringssynet sidst....

    Det er der INGEN oplysninger om i din tekst. så før det er klarlagt så kan vi ikke vejlede dig....

    Smid alt info op først....

    Hvilke type syn var du til sidst...
    Og hvilke datoer står der på din regatest.
    Samt fik du bilen indregistreret ved seneste syn...

    Men igen der er komet nye regler siden... men på det tidspunkt havde din mekker 100% ret.¨


    smiley


  • #13   7. apr 2013 Jeg synes, det fremgår ret klart og tydeligt, at det var et periodisk syn et halvt år før tid - det var i hvert fald det, jeg tog udgangspunkt i. Og er det tilfældet, skal der ikke bruges flere oplysninger smiley

  • #14   7. apr 2013
    § 56. Trafikstyrelsen indkalder det enkelte køretøj til syn. Indkaldelsen sendes til køretøjets ejer (bruger). Indkaldelsen indeholder oplysning om den seneste dato for fremstilling af køretøjet til syn og udsendes senest 1 måned før denne dato. Trafikstyrelsen kan af hensyn til kapaciteten fastsætte den seneste frist for fremstilling af køretøjet til syn i tidsrummet fra 2 måneder før til 3 måneder efter datoen for første registrering. Trafikstyrelsen underretter SKAT om datoen for seneste frist for fremstilling af køretøjet.


  • #15   7. apr 2013 Så er der jo fejl...

    Den har jo efter de oplysninger BAY henviser til jo IKKE en måned til synet. men 6 måneder....

    Fordi de laver regler om siden, så andre det ikke på hans faste synsdato... smiley


  • #16   7. apr 2013 Netop. Det er en fejl - i Trafikstyrelsens system. Jeg var selv ude for det samme og opgav til sidst at få den ændret og måtte bide det i mig på trods af, at det føltes uretfærdigt.

  • #17   7. apr 2013 Netop.....

    Har også selv været der, men det var længe før de nye regler trådte i kraft....

    Men tror simpelthen at der er fordi skats folk og færdselsstyrelsen IKKE kan tænke selv eller multitaske, at de ikke kan lave om på det...


  • #18   7. apr 2013 Ja, jeg ved ikke, hvad det er. Jeg valgte som sagt bare at syne den til sidst - det var jo trods alt kun et halvt år og den står alligevel lovlig og synsklar smiley

  • #19   7. apr 2013 efter mine erfaringer , er det sådan at når du havde dit syn 6mdr for tidligt sidste gang , vil den automatisk komme 2 år after til synsindkaldelse , så dvs. du skal også 6mdr tidligere til syn denne gang..

    det kan ikke betale sig at syne den meget før da din periode bliver kortet ned så du bare får indkaldelsen , som hvad der svare til sidste gang du var for tidligt på den smiley


  • #20   7. apr 2013 !!BØVLE!!

    Hvis man trækker sit syn til 2 måneder EFTER sin synsdato efter regattest. og tager periodesynet senere, så får man jo heller ikke de 2 måneder med i hatten, men skal til syn efter 22 måneder og ikke 24 måneder...

    Så hvis han har kunne køre i den tid efter de nye regler, så burde de IKKE fratrække de 6 måneder pga. nye regler..

    Men alt hvad staten gør og vælger kan man bare ikke rokke ved som BAY netop skriver...

    Der er og bliver skrankepaver uden tænkeboks foroven....


Kommentér på:
Synet bil før tid

Annonce