{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.064 visninger | Oprettet:

F***** træls lockout ! {{forumTopicSubject}}

Jeg er fandme træt af den lockout. Min 8 årige knægt går rundt og bliver mere og mere forvirret og glemmer mere og mere hans rytmer. Det fungerer bare slet ikke.

Heldigvis (eller noget) er konen da skolelærer så hun kan passe dem men fuck hvis hun ikke var. Så havde jeg været på skideren!

Jeg forstår det sgu ikke.

Jeg gider slet ikke at sætte mig ind i hvem der har sagt hvad og jeg tager INGENS parti i den sag.

Og hvad fanden er det for et signal at sende til alle de unge mennesker i skolen. Ja jeg kan godt forstå at de ikke forstår en pløk af det hele, vi lever i et demokratisk land hvor vi praler med at vi kan løse tingene igennem dialog. Jamen hvis det er tilfældet hvorfor kan lærerne så ikke arbejde mens de narhatte kommer til enighed ? Hvad skal det helt præcist løse at alle lærerne skal sendes hjem.

Det er kraftedme noget sjusk.... eller er det ?

KL sparer nemlig 60.000 lektioner DAGLIGT og der går 2 timer for en lærer til på en lektion (1 lektion + 1 forberedelsestime). Det er 120.000 timer dagligt i lønudgift. Grundløn for en nyuddannet lærer er 28.000.- kr pr md dvs ca 190.- kr i timen.

Det betyder at man sparer 22,5 mio kroner dagligt ???

Det er fandme mange penge... Den har kørt i 10 dage nu så KL har sådan set sparet 225 mio kroner på den her lockout. Det er da ikke helt så dårligt gået ......

Fandme stof til eftertanke...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  F***** træls lockout !
  • #1   10. apr 2013 Let the war begin

  • #2   10. apr 2013 den må meget gerne snart stoppe, for mine lektorer er også begyndt at snakke om at gå med i sympati og det gider jeg fandme ikke!

  • #3   10. apr 2013 Føler med dig. Min kæreste er også skolelærer.

    Dette er kun begyndelsen, alle offentlige ansatte får en tur når lærerne bukker under.


  • #4   10. apr 2013 jeg ved ikke hvad det går ud på, men forfanden det er jo en anden børnehave..!!

  • #5   10. apr 2013 Man må da håbe at din mester eller chef sætter din arbejdstid op Casper. For så vil du sku også brokke dig eller om du selv siger klap i og tag dig sammen

  • #6   10. apr 2013 De må jo ikke arbejde, ellers gjorde de det jo.

  • #7   10. apr 2013 @Casper S: De 16 timer er jo selvvalgt fra din side, vil gerne se den fagforening/chef der presser dig til det 5 dage i ugen.

  • #8   10. apr 2013 Børnene gider sq da heller ikk gå i skole 37 timer om ugen, ihvertfald ikk her hjemme

  • #10   10. apr 2013 = mere i skat fremover smiley

  • #11   10. apr 2013 Med hensyn til din beregning af besparelse om dagen. Ekstra Bladet førte for en uges tid siden en historie om, at beløbet rent faktisk ligger på 48 millioner kroner om dagen.

    http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1946711.ece

    Og så er det da dødhamrende kedeligt at gå herhjemme som folkeskoleelev på sidste år.


  • #12   10. apr 2013 Det fandme træls at de er så skide morgen friske alle lærerne! De skal fandme ikke stå og vinke til mig når jeg kommer kørende, det alt for overskudsagtigt!
    Så nu må det fandme stoppe!


  • #14   10. apr 2013 Nu arbejder jeg selv på en skole(dog i SFO-delen, så jeg er ikke lockoutet)...Det giver ingen mening for mig, at man ikke kan finde en gylden middelvej, mellem det staten vil og det lærerne vil...

    Når jeg har 37 timer på skemaet befinder jeg mig heller ikke i SFO'en 37 timer...jeg har også forberedelsestid....x antal af dem råder chefen over...dvs. at man f.eks. skal møde kl 10 nogle dage, selvom der først er børnetid kl. 12.50...andre af dem råder man selv over...en del af det pædagogiske arbejde er jo f.eks. at skrive observationer, besvare henvendelser fra forældre osv...jeg har f.eks. brugt 2 timer i min fritid på at hente grej til en football-tema dag, som jeg skulle låne hos en klub... jeg har brugt tid på at forberede trivselssamtale på et barn...det kan jeg trække fra i min forberedelsestid, og det er ren logik for mig...der er jo heller ingen af jer andre der bruger jeres fritid på at hente et svejseapparat til firmaet, tage ud og lægge x antal tagsten gratis eller blande mørtel....

    Så hvad med om at man lavede det så skolelederen råder over x antal af forberedelsestimerne, og x antal råder man selv over?


  • #16   10. apr 2013 Jeg taber mere og mere respekt for lærerne for hver eneste dag der går. Jeg kender flere folkeskolelærere, og der er ikke en eneste der forbereder sig 1 time til hver lektion. En matematiklærer går da ind og lirer noget af, erfarne lærer naturligvis, og har ikke brugt den time til forberedelse, det sidder på rygraden af ham. Jovist skal han rette diverse opgaver indimellem, men det er af sagens natur ikke en 25 siders rapport om diverse formlers brug og hvad ved jeg, han skal rette i gennem, derimod simple regneark med en svarliste til.
    Det er naturligvis generelt set, jeg ved der er tværfaglige opgaver osv der kræver mere.
    Men jeg synes der skal stilles forskellige krav, for en lærer der har arbejdet i faget længe har en skabelon til virkelig mange situationer, hvorimod en nyuddannet starter forfra til hver eneste time, forstå mig ret. En ny lærer har 37 + timer om ugen, hvor imod en erfaren hejre ikke kommer i nærheden af de timer!


  • #18   10. apr 2013 AFILI8ED:

    De kan jo ikke komme til enighed omkring de Arbejdstids aftaler, det jo der problemet det er. Jeg forstår heller ikke lockout delen, det hele sku bare hav endt med et regerings indgreb som det osse gør i sidste ende... Men sådan sku det hav været inden Lockouten.


  • #20   10. apr 2013 Der kommer nok et regeringsindgreb sidst i næste uge....

    De ønsker jo en helhedsskole, selvom det tilsyneladende koster absurde summer....udover det, så undrer jeg mig sgu over hvordan man skulle få en bedre skole ud af at beholde eleverne til kl.16...men jeg forudser en hel del arbejdsløse der er pædagogisk uddannet, og så skal vi igen høre kloge hoveder sige at "de skal bare lukke røven og finde sig et arbejde...man behøver ikke være indenfor det fag man er uddannet til"....


  • #21   10. apr 2013
    Det her handler i bund grund om Penge.... Læreren skal lave mere for de samme penge...

    Sådan skal hele den offentlige sektor hav tæsk: det startede med Sygeplejerskerne, Sosu-erne, Pædagogerne, Gym lærerne og nu Skole lærerne.... også kommer lægerne nu her og politiet.

    Alle skal stramme ind og mener ALLE... for det ka ikke passe at vi SKAL hav en offentlig sektor der er dobbelt så stor som den private.

    Synes det tiltag her er godt for dk selvom jeg er i den offentlige sektor, der må spares på de penge der er, ellers SKAL skatten jo stige på ny.


  • #22   10. apr 2013 Det er din mening.
    Som Ruben skriver går det ud over børnene. Er man folkeskolelærer må man gå ud fra man har interesse i børns ve og vel. I stedet for at stå i massevis og vinke til folk på vej til arbejde, så skulle de arrangere aktiviteter for de børn der har interesse i det.
    Det bliver gjort flere steder, men der burde bakkes mere op om det. Jeg kan udmærket forstå man ikke vil finde sig i alt som lærer, men det stiller dem i dårligt lys i mit hovede som de opfører sig i øjeblikket. I sådan en sag der kører nu, så ser jeg lærerstablen som en enkelt gruppe, og som gruppe klarer de det ikke ret godt.


  • #23   10. apr 2013 Tænk jer engang at være lærer, udlændinge og have stemt på socialdemokratiet.. Det må være bunden af menneskeheden lige pt.

    Skønt med danskernes fordomme smiley


  • #24   10. apr 2013 Allan B> de får jo ingen løn når de er lockoutet...hvad ville du gøre hvis du ikke måtte komme ind på din arbejdsplads, og havde valget mellem at støtte et initiativ der effektivt viser hele DK at der er noget helt galt, eller arbejde gratis fordi "det er i alles interesse" og opnå at ingen ud over din egen faggruppe kunne se problemet?

  • #25   10. apr 2013 Mirza, du tror forhåbentlig ikke på, at VKO ikke havde bragt det her på banen vis de havde været ved roret smiley

    Det er så dejlig BLÅ politik som det overhovedet kan være smiley


  • #26   10. apr 2013 Brian O > Jamen jeg står jo i samme situration som du gør - ang. SFO delen

    Casper S > Hvis du arbejder 16 timer i døgnet, hvordan formår du så at være aå aktiv herinde? smiley


  • #27   10. apr 2013 TWG> synes SFO-måden at gøre det på(ihvertfald de steder de gør det) er konge...:-)...ved at der nogle steder er fuld råderet over forberedelsestimerne, og ingen kontrol med det...synes jeg er lidt tosset, for der er ALTID nogen der udnytter det....men at lave det 100 procent skemalagt er 100 procent liges dumt, og vil uden tvivl gå ud over kvaliteten...:-)

  • #29   10. apr 2013 Jeg kan sagtens se problemet! Men at arrangere forskellige events for børnene under sådan en lockout vil fremstille dem meget mere sympatiske. Det er selvfølgelig ikke alle lærere der skal gøre det, men når så få som nu arrangerer den slags, så hjælper det ikke det store. Når der bliver snakket om det, så er det ofte det folk bider mærke i. Har man så mange imod sig, så bliver det jo ikke lettere.
    Men jeg er da glad for jeg ikke er lærer.


  • #30   10. apr 2013 Brian O > Så absolut - det er en underlig, forvirrende tid for os som kollegaer til netop lærerne.

    AFILI8ED > Hvem er dine kilder - du virker til at vide en hel del smiley

    Casper S > You bastard .. smiley - Ah .. en ting er du ligger flest i timer i eget firma - fair nok, men det kan jo ikke tenderes til arbejde, hvis man ikke gør det - så arbejder min makker 24/7 - da forretningsadresse og hjemmeadresse er et og samme sted smiley


  • #31   10. apr 2013 er bare glad for vi ikke må tage konfliktramt arbejde...har 50 glidende overgangsbørn som skal lære skolen at kende stille og roligt..:-)

  • #32   10. apr 2013 er selv spændt på, hvordan vi klarer før-skole-børnene her til Maj hvor jeg er .. hvis der ikke er en skole .. smiley

  • #33   10. apr 2013 Det var nu fint at kunne komme ind på en side/et forum hvor der ikke var skrevet side op og side ned om emner der ikke har dets indhold at gøre!



    Sagt på en anden måde:








    Brug dog OFF TOPIC til sådan tråde!!!













  • #34   10. apr 2013 TWG> jamen dem må i jo gerne tage ind...det giver højst lidt ekstra ro fordi der ikke kommer så mange skolebørn i SFO...:-)...jeg tror dog lockouten stopper efter næste uge....altså denne og så en til....

  • #35   10. apr 2013 Gad vide hvornår HA'erne på bg lockouter??

  • #36   10. apr 2013 Brian O >Tror jeg også - ja ved godt vi gerne må tage dem ind, men vi har jo planlagt nogen aktiviteter, som vi ønsker at få udlevet - og det kan ikke lade sig gøre, hvis ikke lærerne må arbejde - desværre. Men lad os se smiley ..

  • #37   10. apr 2013 Rasmus du fangede tydeligvis ikk ironien smiley

  • #38   10. apr 2013 Hvad er det folk ikke fatter ? Lærerne skal tage sig sammen og tage på arbejde ????? Hvad er det folk ikke fatter, det MÅ de jo fandme ikke. Igen jeg vil skide på hvem der har ret og uret men jeg føler kraftedme det er for galt at min søn ikke kan komme i skole.

    Der er undervisningspligt her til lands at i ved det, og det tvinger (ikke mig for min kæreste er sjovt nok også lærer) rigtig mange mennesker til at blive hjemme ved ungerne og bliver de så undervist ??? HALLOOOO er der ikke nogen der kan banke noget fornuft ind i hovedet på KL.

    Jeg er ligeglad med deres stridigheder, jeg vil bare gerne have lockout´en fjernet den tjener kun 1 eneste formål og det er en daglig 2 cifret millionbesparelse på lærerlønninger ! Jeg betaler kraftedme da også skat for at min knægt kan komme i skole. Jeg vil da egentlig gerne have en refussion for det !


  • #39   10. apr 2013 Fu****g whiner!!! Gør noget ved det så istedetfor og tud SÅ meget... lav et bre øv og klag.. facebook er en guld grube mener mange... men gør da noget ved det smiley kan udemærket følge alle jeres punkter.. men for fanden... let dog jeres DOVNE røv og gør noget ved problemerne.. de bliver jonikke bedre pga i sidder og er ynkelige bag skærmen.. kom da ind i kampen, gør det som i selv sidder og akriver alle andre gøre.. men husk at gøre det selv også! De sidder og griner af dig lige nu ruben smiley

  • #40   10. apr 2013 Ja det virker også supermeget at en mand sympatistrejker...

  • #41   10. apr 2013 Lad mig spørge på en pænere måde.. hvad er din endelige mening med det her emne? Vil du lægge det op foran KL ? Tror jeg næppe...

  • #42   10. apr 2013 Ikke ment på nogen negativ.måde.. men kom da ind i kampen smiley tag initiativ! Snak sammen som lærestabel! Lav "gratis" hjemme skole imens lockputen står på, hvis i er så store modstander af det... lærestaben burde sagtens kunne finde ud af det.. få noget ud af det istedetfor at sødde og gøre jer selv kuk oveni låget smiley

  • #43   10. apr 2013 Ruben U : Jeg kan slet ikke se hvad du piver over. Du priviligeret da du har en til at passe ungerne. Så jeg kan ikke se problemet i at en 8 årig måske mister et par ugers skole. Jeg kan slet ikke følge dit argument med at hans rytme bliver ændret og at han bliver mere og mere forvirret. Så må han sku da have kæmpe problemer i sommerferien ....

  • #44   10. apr 2013 Tror ikke man kan sammenligne ferie og lockout...tror immervæk ens sociale netværk er mere tilgængeligt i sommerferien...kan da forestille mig at det her kan være rigtigt svært for de børn der ikke har bedsteforældre f.eks....

  • #45   10. apr 2013 Nårh ja for alle de andre børn er jo i skole.

  • #46   10. apr 2013 Der er jo flere ting i det for børnene - nogen børn har mange privat-sociale anliggender og et godt netværk, andre har ikke - men ikke desto mindre har mange børn svært ved at om stille sig til sådan en diffus situration som det er, for end ikke forældrerne ved rigtig hvad der sker.

  • #47   10. apr 2013 Thomas H> din sarkasme er spildt på mig...især hvis du ikke selv kan gennemskue at der nok er flere forældre hjemme til at tage sig af legeaftaler i ferier end der er under lockouten....

  • #48   10. apr 2013 Brian O. En folkeskole elev har 6 ugers ferie. En normal arbejder har 3 ugers sommerferie. Så jo det kan godt være det er lidt nemmere i sommerferien men det er stadig ikke meget.

    Og ja selvfølgeligt skal børn da gå i skole men der sker sku intet ved at de mister et par uger. De eneste jeg har ondt af er de elever som går i 9-10 klasse som skal til afgangseksaminer.


  • #49   10. apr 2013 Og så selvfølgeligt også de forældre der ikke har mulighed for at få deres mindre børn passet ....

  • #50   10. apr 2013 Det var nu også mest feriedelen jeg opponerede imod...:-)

    Ja det her er især surt for de store...blev forøvrigt spurgt om jeg kunne være med til at lave lockout-pasning af en gruppe børn for en af de lokale skoler, men jeg har jo allerede et job...ud af alle der blev spurgt var der én der kunne...så det er ikke nemt...man kan heller ikke lade en person stå med alle de børn selv...


  • #51   10. apr 2013 brian - det kaan man da hvis personen vil tage ansvaret..

  • #52   10. apr 2013 Lærere har lige så meget eller lige så lidt ferie som alle mulige andre. Fem uger samt 5 ferie/fridage. Resten bruges på møder og forberedelse mm. Jeg er selv almenlærer på en teknisk skole, og jeg bruger rigtig meget tid på forberedelse. Jeg har været lærer i knap 3 år.

    Hvordan tror I, det bliver, hvis der bliver tilstedeværelsespligt på skolerne fra 8-16 for lærerne? Det bliver da dejligt at kunne gå hjem kl. 16 og så have FRI! Dvs. ingen opringninger sen eftermiddag/aften, ingen forberedelse hjemme, ingen møder efter kl. 16, ingen skolehjemsamtaler eller forældremøder efter kl. 16. Så vil det være forældrene, der skal indordne sig efter vores arbejdstid og ikke som nu, hvor vi indordner os efter forældrenes arbejdstid.

    Holder den i praksis? Jeg tror det næppe. Jeg har brug for at koble lidt af efter endt undervisning, og så forbereder jeg mig senere på dagen og mange gange i weekenderne. Hvis alle lærere skal sidde og forberede sig i samme rum på samme tidspunkt, så vil effektiviteten falde, og der vil komme dårligere undervisning ud af det.

    I morgen har vi arrangeret stjerneløb for vores elever med 12 poster, som alle har fagligt indhold. Jeg har i morgen hegnspæle med til at gøre posterne fast på - dem har jeg brugt tid på at finde og lægge i bilen i dag. I sidste uge havde jeg min trailer med på arbejde, da vi havde en masse computeraffald, der skulle på genbrugen efter et projekt. Mine to kolleger og jeg (vi er tre i mit team omkring tre klasser) kørte efter endt undervisning på genbrugen med MIN trailer, som var spændt efter MIN bil, og det var MIT brændstof, der blev brugt. Dette tog i hvert fald en halv time - bare turen til genbrugen. Men jeg får ikke godtgørelse for slid på bil og trailer samt forbrug af brændstof. Jeg gør det af egen fri vilje, så vi kan give eleverne noget spændende og anderledes undervisning.

    Jeg kan måske godt være enig i, at alle fag ikke har behov for samme forberedelsestid. Men det mener jeg faktisk allerede, at der er taget højde for. En folkeskolelærer underviser måske i idræt, men har også matematik og samfundsfag. Hele den afsatte forberedelsestid bliver nok ikke brugt i idræt, men så bruger man det mere i de andre fag. Og nej, man kan altså ikke bare tag en bog ned fra en hylde, og så bare begynde at undervise. Undervisningen skal være nutidig - og man skal tage udgangspunkt i elevernes hverdag og verden. Det nytter ikke noget at tale om nyheder i samfundsfag, som skete for 5 år siden. Så er det ikke længere en nyhed. Det skal være nyhedsartikler fra i dag eller i går.


  • #53   11. apr 2013 Thomas H hvad snakker du om ? Når jeg har en knægt med diagnose og som har brug for faste rammer og forudsigelighed i hverdagen. Jeg har en stak rapporter fra distriktteamsmøder på skolen og samtaler med skolepsykolog samt en røvfuld papirer fra børnesagkyndig fra kommunen der alle råber én ting i kor, at der skal struktur, forudsigelighed, og faste rammer op i hverdagen. Jeg kan bare se hvordan knægten falder mere og mere fra hinanden hver dag, det er kraftedme synd, og han lærer ikke en ski´ for han kan ikke koncentrere sig når han sidder hjemme...

  • #54   11. apr 2013 Og ja ferie er bestemt ikke ferie her i huset !


  • #55   11. apr 2013 Så får han da generelt et meget hårdt liv. Hvis der ikke skal mere til.

  • #56   11. apr 2013 HaveNissen> én person og et random antal børn h*n ikke kender?

  • #57   11. apr 2013 Man kunne jo ringe til en af sine gode kollegaer og spørge om de tager noget brød med så giver du en kop kaffe og så kan i jo lave noget sjovt og spændende og lærerigt med ungerne.. bland matematik ind i forskellige spil eller histrorier og lad børnene lære på en anderledes og sjov måde.. det kræver self mere planlægning end som jeg skriver det her... men hvem ville ikke gøre det for sit barn??? Og barnets kammerater... jeg er ikke uddannet lære på nogen måde.. men jeghar ALTID været en af de udsatte og er blevet mobbet eller generelt holdt udenfor i klassen og aldrig haft nogen "venner".. men der er kun en at give den største del af skylden over det er blevet så hårdt for mig dengang.. og det var egentlig mig selv.. for hvad kunne JEG have gjortnfor at undgå det? Jeg kunne fx LADE VÆRE MED AT LADE DET HELE GÅ SIN GANG.. altså gøre noget ved det istedet for at pive og brokke mig over det... så havde ALT nok været en del sjovere og mere spændende.. og det er det der er pointen smiley

  • #58   11. apr 2013 Du burde være præsident istedet for mig..:-P....det er det længste politikersvar jeg nogensinde har set, og jeg har stadig til gode at finde ud af hvordan du mener at én person skal passe x antal børn han eller hun ikke kender.....

  • #59   11. apr 2013 Casper: Jeg er sgu ked af det, men du taler som du har forstand. Og ja det flot du arbejder 16 timer om dagen med at skifte glas på iphone's, det har vi ligesom hørt alle sammen.

  • #60   11. apr 2013 Jamen jeg skal da gerne tage din plads hr smiley de er jo også ved at være oppe i alderen!

    Amen så læs dog efter smiley citere lige mig selv... hmmhmmhmhmhmhrrrrrrhmhmhmmmmrrmmrrm....... "Man kunne jo ringe til en af sine gode kollegaer og spørge om de tager noget brød med så giver du en kop kaffe og så kan i jo lave noget sjovt og spændende og lærerigt med ungerne.. bland matematik ind i forskellige spil eller histrorier og lad børnene lære på en anderledes og sjov måde.. " ergo man er ikke alene om det medmindre man selv vælger det smiley


  • #61   11. apr 2013 Kim - hvem faaen har pisset på din sukkermad her til aften?

  • #62   11. apr 2013 Ikke nogen endnu, er bare træt af at høre folk der ikke aner hvad de snakker om sige de bare skal tage sig sammen og finde sig i ringere arbejdsforhold. hvis det først lykkedes at få lærerne ned, så næste punkt på listen Sygeplejesker, politi osv. Osv.

  • #63   11. apr 2013 Og nej, mig eller damen er ikke skolelærer eller lign. Så har ikke noget parti i det, men det er sgu tydeligt for alle de er ved at blive pulet, fordi staten desperat mangler penge.

  • #64   11. apr 2013 Havenissen> så tillader jeg mig lige at citere mig selv:

    "blev forøvrigt spurgt om jeg kunne være med til at lave lockout-pasning af en gruppe børn for en af de lokale skoler, men jeg har jo allerede et job...ud af alle der blev spurgt var der én der kunne...så det er ikke nemt...man kan heller ikke lade en person stå med alle de børn selv..."




  • #65   11. apr 2013 Thomas H 1000 tak for dit yderst indsigtsrige svar.. Rigtig mange tak..

  • #66   11. apr 2013 Præcis brian!!! FOLK HAR IKKE TID.. og det er endda den ting vi har allermest af.. så gør det skuda om eftermiddagen/aftenen.. lav en skattejagt om aftenen fx og koble noget naturfag evt, ind på skattejagten så børnene lære om naturen fx... det handler om kreativitet og då at man gider gøre det.. læg mærke til "gider"..

  • #67   11. apr 2013 Ruben U: Velbekomme.

  • #68   11. apr 2013 Altså for det første ville det intet ændre for mig om det var om aftenen...jeg har 2 hunde og arbejder ud over det frivilligt i en ungdomsklub....så tid har jeg ikke meget til overs af når jeg ikke arbejder...

    Når det er sagt, så går de fleste unger jo til enten fodbold, håndbold, musik eller andet lærerigt i deres fritid...og SFO'en er som sagt stadig åben for alle der går der, når den normale SFO-tid starter....så jeg tror såmænd ikke der mangler tilbud om eftermiddagen og aftenen...

    Men skal vi ikke lige blive enige om, at det vi to diskuterede til at starte med, var hvorvidt én person skulle tage ansvaret for x antal fremmedes børn? Jeg kan sige det det samme, at kunne 10 vilde heste ikke få mig til, og det er ikke fordi jeg ikke gider, men jeg mener ikke det kan forsvares....:-)...og jeg aner ikke om TWG er enig med mig, men jeg gætter på det...



  • #69   11. apr 2013 Dine hunde spiser vel ikke børn? Ok DU er så en af de lærer der ikke er omfattet af lockouten... altsammen er så henvist til dem der er omfattet af lockoutet primært.. og sfo.. det er fint.. de lære bare kun at være møgunger der.. 1lære til 20børn er da meget normalt.. ellers er der jo mere end 1 lære i landet der er lockoutet... man behøver nødvendigvis heller ikke være lære for at undervise som jeg har skrevet....

  • #70   11. apr 2013 Der har været kraftige effektiviseringer over alt i det offentlige (ja inklusiv på mit job, jeg bliver sparet væk)
    Nu er det så lærernes tur, og de skal da selvfølgelig også gøre deres for at få samfundsøkonomien til at løbe rundt.. den seniorordning de har er decideret pinlig! på mit job hvor vi arbejder 16 timers nattevagter, kan en kollega på 62 ikke får lov til skyggen af senior ordning, på trods af at der er mulighed for det i overenskomsten (dog kun 12 dage om året) det er meget hårdt for organismen.

    Lad os løfte i flok, og alle være med til at spænde livremmen ind, det er i sidste ende os selv der får gavn af effektiviseringer


  • #71   11. apr 2013 Jeg er ikke lærer...jeg arbejder i en SFO...har jeg også skrevet et par gange...og jeg synes da det er en noget respektløs udtalelse omkring mit arbejde, at påstå at det eneste de lærer der er at være møgunger...



  • #72   11. apr 2013 Brian altså... ALLE sfo'er jeg har oplevet og faktisk generelt ALLE steder der har med børn at gøre er totalt uansvarlige.. har hørt børn i 2. Klasse snakke med sine kammerater omkring "fucking pansere der kommer og besøger os" og andre former for ekstremt stødende sætninger... og børn i de små klasser slår og sparker hinanden fordi det er den måde de lærer at gøre tingene på når der ikke er nogen forældre eller "lærer"... hva fanden kalder man en "sfo'er"?
    Du kommer ALDRIG udenom at de lærer og ANDRE FOLK der har børn som er ramt af lockouten, SELV kan gøre noget ved det og få lært nogle ting... da jeg var heltnlille kunne jegnikke udtale "k"... gik til talepedagog i flere år og det blev aldrig bedre.. så lrgede min far med mig med en lille hjemmelavet ordleg og med en ballon/bold... og ved i hva... på under 3 dage havde jeg ingen problemer mere..
    Folk der har depressioner og er psykisk syge generelt, er tit og ofte fejldiagnosticeret... pga de altid ser negativt på tingene.. ved at brokke sig og selv syntes alting er møg irriterende.. og folk som brokker aig over forandringer.. ligesom dengang bg blev designet om.. den dag idag vil de færreste kæmpe en kamp for at få det gamle tilbage...
    For helved brian.. jeg kunne blive ved....
    Lille morten på 18år er på su og er ked af han ingen penge har.. han brokker sig hver dag og er altid træt af han ingen penge har... HAN kører sig selv ned i et sort hul og bliver psykisk ustabil.. han kunne også vælge og gøre noget ved problemet, fx at få et job ved siden af skolen... det er altså ikke værre end man selv gør det til...
    Og livet er sku det mest nederen af alt ved at leve.. men hvorfor gå og sige det til sig selv hele tiden når man ved det er en løgn og at man rent faktisk selv kan ændre "verden"... hvergang et synspunkt bliver drejet lidt, ændre det verden som bliver set på... dermednikke sagt man altid skal gøre det.. men nu i dette emne høre jeg stort set kun folk der har brokket sig.. men MEGET få der rent faktisk tager initiativ til at bruge den tabte tid på noget fornuftigt for børnene(det er jo altså KUN dem det drejer sig om).. respekt for dem der vil tage den last på skuldrene at passe 25små skrigende energifyldte møgunger hver dag... sku ikke et job jeg magtede.. men for mine børns skyld(hvis jeg havde nogen, har kun en hund) havde jeg gerne taget initiativ og lavet noget med ungerne fra klassen i samarbejde med de andre forældre eller lærestablen i klassen på kryds og tværs af hinanden..
    Man kommer ingen vejne ved at sidde og mundhugges...
    Mr presi... jeg gider ikke diskutere med dig mere er fanme for træt.. kan knap nok stave.... men helt ærligt.. generelt er danskerne nogle tøsedrenge.. slatne karkæude og forpulede socialdemokrater og hængerøve hele bundtet.. vi sidder kun tilbage i stolen og brokker os.. andre lande rejser sig op og imvaderer og overtager andre lande... det var aldrig sket hvis de bare sad på deres flade...


  • #73   11. apr 2013 Jeg syntes selv min pointe er 100% gennemtrængende.. men åbenbart ikke smiley politikere er altså bare svære at proppe noget ind i smiley
    GOdnat presi.. hyggeligt at debattere med dig smiley håber vi ses under andre omstændigheder næste gang smiley


  • #74   11. apr 2013 hehe..jeg tror ikke vi er så langt fra hinanden som du tror...personligt stiler jeg jo efter at blive vejleder for nye pædagogiske assistenter, så jeg kan få nogle ordentlige igennem....men når det er sagt så mener jeg nu ikke man kan bebrejde personalet de steder jeg arbejder, for at børnene taler grimt eller slås med hinanden....og jeg nægter at tro på at alle andre SFO'er osv. er så meget anderledes end de steder jeg slår mine folder...

    Men lad os lade den ligge...vi ses nok til en anden debat...hehe


  • #75   11. apr 2013 Havenisse; tror du ikke det har rigtig meget med forældrene at gøre også ?

  • #76   11. apr 2013 Ruben - dem har jeg tilfældigvis også nævnt.. men kan godt selv se jeg har skrevet en linje eller to rigeligt smiley

  • #77   11. apr 2013 Brian - hehe ja mon ikke smiley jeg er kun glad for at høre det.. min brors knægt og datter som går i sfo har lige præcist lært at slå og sparke andre, i sfo'en.. pga pedagogerne/lærerne ikke aner en skid om børn.. da jeg var på aars skole.. der var det bare generelt elerverne der havde et unægteligt modbydeligt sprogbrug.. selv i de helt små klasser... men mange af børnene var nu også gode nok.. men det er mine oplevelser.. nu er jeg så nok også en del mere påvirkelig på de områder pga min egen skolegang... jeg ser det nok som en værre ting, end du og mange andre måske gør.. jeg ved bare at der er mange der ikke kommer over deres skolegang med mobning osv.. og det er bla pga manglende interesse/ansvar overfor børnene fra lærernes/pedagogernes side i sfo'en eller skolen.. åhh gud jeg holder bare min kaje nu smiley man skulle jo tro der var snevejr i min næse så meget aom jeg knævrer idag.. hehe..

  • #78   16. apr 2013 Kom til lægen med dit barn , der er da noget galt med barnet når det ikk skal mere til at gør det forvirret.

  • #79   16. apr 2013 KoP....hvis du læste efter ville du også kunne se at han har et barn med diagnose...og f.eks. børn med aspberger(staves) har brug for faste rammer...det er også derfor du ser specialstuer i børnehaver og specialklasser på skoler...

    Hvor du og jeg som børn sikkert ville juble over lockouten, så tror jeg at mange børn med div. diagnoser oplever den noget anderledes....

    Nu aner jeg ikke hvad Rubens barn har af diagnose, det jeg nævner er blot en mulighed af mange....


  • Dan P
    Dan P Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 18
    #80   17. apr 2013 Nogen burde stikke lærende en tudekiks og invitere dem ind i det 21ende århundrede. Hvis man for løn for 37 timer skal man også arbejde i 37 timer, og skulle det vise sig at 37 timer ikke er nok er der jo overtids betaling eller afspasering.
    Om en heldagsskole er svaret er svært at sige men den vi har nu er helt sikkert ikke. Regeringen råber op om at vi skal leve af knowhow alt imens at lande som Kina Indien og ja selv det meste af Afrika stormer frem på nettop det punkt, Spørgsmålet er, Vil vi være et rigt land, eller et fattigt land. Vi kan vælge at gøre noget aktivt, eller lade de andre vælge for os.
    Naturligvis skal den offentlige sektor beskæres, men sundhed og uddannelse er ikke stedet at starte, der sider masser rundt om i de Danske rådhuse og offentlige admindestration som sagtens kunne rationaliseres væk, selv på christiansborg er der miliarder at spare.


  • #81   17. apr 2013 Dan P: Hvilke forudsætninger har du for at kunne udtale dig om, at lærerne ikke arbejder 37 timer om ugen? Har du selv prøvet at arbejde som lærer? Jeg udtaler mig ikke om andre professioners arbejdstid, for jeg aner ikke, hvad deres arbejdsopgaver er. Jeg er selv lærer, og jeg arbejder mere end 37 timer om ugen - men får løn for 37 timer.

  • #82   17. apr 2013 Heldigvis har jeg kun min yngste datter tilbage i skole og hun er heldigvis næsten teenager så det er bare at lade være med at vække hende så ser vi hende først omkring middag :-). Men men jeg kan så ikke lade være med at tænke på hvorfor vores "kære" regering ikke snart laver det indgreb. Er sikker på at det ligger klar. KL er helt sikkert styret fra Christiansborg. Overvejer og skrive til kommunen og be om at få penge tilbage i skat betaler for noget jeg ikke får smiley

  • Dan P
    Dan P Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 18
    #83   18. apr 2013 Jeg udtaler mig ikke om hvor mange timer en lærer arbejder men om hvordan forholdet mellem arbejdstid og løn er i resten af samfundet, og det har jeg indsigt i. Lærerne skal passe på at deres fagforbund ikke arbejder for andre end lærerne. Sammenlign med de butiks ansatte hvis fagforbund i næsten en genneration har bildt dem ind at det er bedre at arbejde r...n ud af bukserne end at få en længere åbningstid så de kunne få nogle flere koleger at dele arbejdsbyrden med. For handel og kontor drejede sagen sig om at beskytte de små forretnings drivende, altså arbejdsgiveren, hvilket så heller ikke lykkedes.
    Jeg er klar over at hvis lærerne skal have timeløn bliver det dyrere for samfundet, men stadig er det ikke steddet at sparer.


  • #84   18. apr 2013 Hvorfor - laver alle lære i landet ikke en kollektiv opsigelse,. Og evt skifter fagforening? De stats/offentelige er jo ikke lockoutet..

    Kunne bare se det for mig hvis hele lortet lavede en kollektiv Opsigelse, så får Kl da
    Vist andre ting at tænke på


  • #85   3. maj 2013 næste punkt på regeringens dagsorden er LÆGERNE.og det starter i dag og har sikkert været igang under hele lærerkonflikten,men har bevist været trængt i baggrunden af vores regering pga de ved at når det gælder vores sundhed ville der være mere opmærksomhed på lægernes "konflikt" end på "bare lærenes konflikt" så når alt kommer til alt,TAGER REGERINGEN BARE RØVEN PÅ JER ALLAESAMMEN og i finder jer sgu i det.

  • #86   3. maj 2013 hansjørn j: eller også er de endeligt ved at få effektiviseret den offentlige sektor. De er også nød til at følge med.

  • #87   3. maj 2013 En tømrer arbejder meget lidt! Enten sidder vedkommende i sin firmabil og holder pause, eller også kører vedkommende vildt og voldsomt ude i trafikken for at komme hurtigt hjem! Jeg ser sjældent en tømrer med en hammer eller sav i hånden - ergo må vedkommende lave meget lidt, men få løn for et fuldtidsarbejde...

    (Denne logik bruges om lærernes arbejde...)


Kommentér på:
F***** træls lockout !

Annonce