{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.090 visninger | Oprettet:

billige/dårlige dæk {{forumTopicSubject}}

det er mig simpelhent en gåde hvordan alle disse billige dæk (linglong, starperformer, roadstone, rockstone. maloya osv)kan være tilladt at montere på biler, de er jo direkte trafikfarlige, da deres vejgreb stort set er lig nul og hvad jeg så slet ikke forstår at der er nogle der køber dem og mener de har gjort et godt køb, når nu disse dæk er slidt op på den halve tid af hvad et godt anerkendt dæk bliver det

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  billige/dårlige dæk
  • #1   11. apr 2013 Hvor hurtigt et dæk bliver slidt siger INTET om kvaliteten og vejgrebet..

men er enig med dig i at det er dårlige dæk, men de er ikke værre end gode dæk var for 15år siden...

• #2   11. apr 2013 Ikke alle stiller pris og kvalitet op, når de køber noget nyt.
    Der er jo også nogen der køber brugte dæk, der er over 5 år gamle, selvom gummiet er hårdt som sten og dækkene intet er værd længere.
    Der er altid nogen der gerne vil spare en skilling, og så taber sikkerheden nogle gange.

• #3   11. apr 2013 De billigdæk fabrikanter gør jo ofte det, at de køber de gamle aflagte dækforme og mønstre fra de store producenter og så giver dem deres eget navn. Så mønstrene er som regel en 10-15år gamle mærkedæk mønstre, produceret i lavtløns lande.....

• #4   11. apr 2013 hvad jeg så osse syntes er endnu værrer er at man går ud og køber et sæt alufælge til 10-15000 kr og så bruger man 2500 kr på mickey mouse dæk

• #5   11. apr 2013 har da jørt på et sæt maloya og de var sku udemærket at køre på... men ved da ik om det bare har været heldigt ???

har os kørt på et sæt linglong og halo op noget brass

• #6   11. apr 2013 sådan er det jo, prøv at se på gennemsnitsbilen på de danske veje? det er sku heller ikke sikkerheden der er vægtet højst.. det er prisen..

• #7   11. apr 2013 Hvorfor er dæk for gamle efter 5 år??

Har fået fortalt af en makker fra brigston eller sådan noget at dæk ikke bliver for gamel bare de er opbevaret ordenlig.

• #8   11. apr 2013 @Doktor W: Det er rigtigt nok, men der er ikke ret mange dæklagere der er temperatur- og luftfugtighedsreguleret.
    Så derfor siger man 5 år, eller 2 år ved motorcykeldæk. Indenfor den tid, kan man rimeligt antage at dækket stadig er blødt og smidigt.

• #9   11. apr 2013 har altid købt billige dæk og de er ganske fine til almindelig kørsel. dog har jeg aldrig haft nogle i længere tid en 3 år.. andet er spild af penge med mindre det er til at køre stærkt på. så skal man op og have de andre.. men det med græb har jeg ikke oplevet. jo når det styrter ned måske. men ellers ikke. så det er et spørgsmål hvad dit køretøj vejer, hvordan du vil køre, om det er almindelig kørsel eller bukket kørsel eller om du vil ofte så meget mere for det.. smiley

• #10   11. apr 2013 2år ved motorcykel.. ja held og lykke..

de fleste dæk du får leveret til døren fra div. forhandlere er allerede 1-1,5år gamle fra produktionsdato..

5år er den "nye" grænse.. men et dæk kan holde sig længere hvis det er opbevaret korrekt...

• #11   11. apr 2013 Vejgrebs mæssigt synes jeg ikke der er den store forskel fra billige dæk, til de dyre. Jeg kører selv på Nankang nu og det virker fint.
    Der man kan mærke forskel er støjniveauet og hvor mange kilometer der er i dækkene.

• #12   11. apr 2013 Jeg har da Starperformer på min E11.. Det er faktisk ikke dårlige dæk.. De larmer en smule, men det er jo heller ikke en komfortbil, det har jeg den anden til smiley

• #13   11. apr 2013 I Tyskland er TüV grænsen for personbilsdæk 7år.....

• #14   11. apr 2013 Ja jeg har dæk og fælge opbevaret til clio'en i stalden, go gennem luftning og samme temp som ude dog ikke under 0 de er da stadig fine.

• #15   11. apr 2013 køre på kinadæk pt og forhelvede noget lort. har intet imod at gå på kompormi. smider ikke 600-700kr pr dæk men vælget et fornuftigt dæk i mellemklassen...

• #16   11. apr 2013 Har kørt på nogen Nankang efterhånden og vejgrebet er sku fint nok med dem, det er ofte støjen der er noget rigtigt træls noget ved de billig dæk, og det med slid, tit er conti, michellin,bridgestone osv. høvlet hurtigere ned, pga. meget blødere gummi smiley

Kommentér på:
billige/dårlige dæk

Annonce