11.334 visninger
|
Oprettet:
autoteknolog {{forumTopicSubject}}
Autoteknolog uddannelsen har længe været i mit søgelys, men er det en brugbar uddannelse? Har tidligere læst at uddannelsen i næstved var noget lort, og at man sku vælge vibord eller århus, men da jeg er født og opvokset i kbh er dette store omvæltninger så forskellen på stederne skal jo være stor? Håber der er nogen der kan give mig lidt indblik i uddannelsen og muligheder
Mvh AMG
jul 2006
Følger: 122 Følgere: 118 Biler: 9 Emner: 127 Svar: 2.385
aug 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2
Har selv haft kigget på den, men det har jeg da droppet igen
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 60 Svar: 330
aug 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2
dec 2003
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 118 Svar: 1.315
Du kunne for eksempel blive ingeniør, hvis du er interesseret i at konstruere eller bygge biler
aug 2005
Følger: 52 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 39 Svar: 204
feb 2013
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 71
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 60 Svar: 330
jan 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 123
At uddannelsen er ubrugelig er selvfølgelig ikke sandt, da langt over hundrede elever allerede er uddannet. Og 2 sommer-optage er næsten fuldt besat.
De jobs eleverne kommer i er meget forskellige. Flere bruger også uddannelse som springbræt til Birminghan City University, Som Bil-konstruktør eller racing engineer (som ved et godt karakter gennemsnit giver et års merit, scholarship, job på skolen og garanteret bolig + du kan springe ventelister over)
Jeg kan desværre kun svare fra Autoteknologuddannelsen i Århus, da det er der jeg arbejder, Men her er du er altid velkommen til at møde personligt op på skolen, snakke med elever og/eller lærere og eventuelt være med til et par lektioner. Så du kan se hvordan det foregår og om det kunne være noget for dig.
Her er en tilfredshedsundersøgelse fra eleverne:
http://www.eaaa.dk/videreg%C3%A5ende+uddannelser/it+og+teknik/autoteknolog/studietilfredshed
(2013 ikke dog ikke kommet op endnu)
Hvis du ikke vil have en autoteknolog uddannelse, men har høje ambitioner som mekaniker, så er der blevet lavet en extra "nørde linie"
http://aarhustech.dk/om-aarhus-tech/generel-information/presse-og-nyheder/nyheder/ny-elitelinje-for-mekanikere
Mvh
Johan
autoteknolog