{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.738 visninger | Oprettet:

Bil under KR. 90.000 - Mest for pengene ? {{forumTopicSubject}}

Go aften folkens..

For at gøre det kort, Hvilken bil/mærke kan anbefales til den oplyste pris? og evt. hvilke mærker bør man holde sig væk fra, når vi taler lille biler.

Det til min kæreste, og til arbejdskørsel primært ( 40 km)

Er ikke så meget inde i lille biler og eftersom de blevet rimlige populære er der jo et hav af tilbud/kampagne at vælge imellem.. Bare svært at danne sig et overblik.

Kunne være der sad en med erfaring derude...



Tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil under KR. 90.000 - Mest for pengene ?
  • #1   16. apr 2013 Mest for pengene? der er 1000 argumenter.

    Jeg ville smide 15.000 i engangs ydelse, og gi min dame en fiat 500.

    Eller 25000 efter en 140 hk øko-turbo-diesel, men det er en helt anden ting smiley


  • #2   16. apr 2013 Dacia...........

  • Marcus L
    Marcus L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 355
    #3   16. apr 2013 Du er nok nødt til at komme med laaaangt mere info/krav, hvis du skal få noget brugbart retur smiley

    Ny eller brugt
    Hvor langt kører hun om året?
    Hvad skal den bruges til?
    3/5 døre
    Noget udstyr i ikke kan leve uden?

    osv. osv.


  • #4   17. apr 2013 Mig og damen står selv i samme situation og har faktisk gjort det i et stykke tid.

    Vi har valgt både Picanto, splash og up!, fra.
    Især på grund af kørekomfort.

    Var det ikke fordi jeg syntes sådan en fiat 500, var noget af det grimmeste der kan findes på 4 hjul, havde vi sådan en.

    God kørekomfort, godkendt benplads, gearstangen det rigtige sted, 20+ km/l
    Brugt kan 1,2 pop findes til omkring 85.000, fra 2010. Tilpas motor. Med 69 eller 70hk, (ikke helt sikker) Tager omkring 12,5 sek. 0-100.

    Kan findes i mange sjove varianter. Især hvad angår indtræk smiley


  • Marcus L
    Marcus L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 355
    #5   17. apr 2013 Mit umiddelbare bud sålænge vi ikke har andet at gå efter kunne være en af trillingerne Up!, Mii eller CitiGo. De fås vist under 90k kr. og har opnået ganske stor popularitet. Du får en ny bil der er billig i drift med OK udstyr.

  • #6   17. apr 2013 Ford ka 69.900kr længere er den ikke

  • #7   17. apr 2013 Dennis H >> Hvordan kan du vælge Picanto og Up! fra pga. kørekomfort og så overveje en Fiat 500, som bygger på nøjagtig samme platform som Fiat Panda og Ford Ka ? Det er nærmest kun designet og udvidet udvalg af udstyr til forskel.

    Men til 90.000 kr, så vil jeg mene at en Citigo vil give mest bil for pengene, hvis det primært er for at pendle de 40 km/dag, hvis det er 40 km hver vej, kan man begynde at overveje diesel, men det kan sikkert ikke betale sig hvis det er det eneste formål.

    Mii syntes jeg er for skrabet til prisen, nok er det den billigste af trillingerne, men den skiller sig desværre ud på en negativ måde (fra mit personlige synspunkt).
    Up! er oplagt, da der står VW, men den er lidt dyrere, grundet måden udstyrspakkerne er sammensat.
    Men Citigo uden metallak burde kunne fås til lige under 90.000 kr med levering og det mest basale, jeg ville dog personligt give de 4-5000 kr ekstra, og så få den med metallak smiley

    Alternativet er for mig at se en brugt Polo eller lignende, her kunne man begynde at overveje diesel, men så stiger alder og kilometer betragteligt indenfor budgettet.
    Større biler bliver dyrere at have, både med brændstof, men i særdeleshed afgifter.


  • #8   17. apr 2013 Har læst en del på nettet/google, samt en del anmeldelser med mere, og tror valget står mellem en CitiGo eller Up.

    Tak til alle...


  • #9   17. apr 2013 Eller en twingo

  • #10   17. apr 2013 Brian D...Picanto og Up! er IKKE bygget på samme platform som 500, Panda og KA.

  • #11   17. apr 2013 er det en ny bil til dig selv eller en sækkevogn du søger.?

    ud og prøv.
    men up´en er ikke for heldig med gearkassen. udrykkerlejet snakker i min kamis som kun lige har rundet 30.000km. så det er samme lave standart som alle andre VAG´ere. mendesignet er pænt...

    dacia´en havde været mit valg men den er 40-50.000kr for dyr.


  • #12   17. apr 2013 Har lige købt en helt ny C1 til 85000 med aircondition el rider osv. Har kørt næsten 700 km på 35 liter benzin som tanken er yderst tilfreds. Bliver dog kun brugt som nummer 2 bil

  • #13   17. apr 2013 Du kan sagtens finde en Fiat Grande Punto med en 1.9JTD Motor i som har både 2 zone klima, fartpilot osv, massere af ben plads og god komfort , bliver nok bare omkring en 2008-2009 model ellers er prisen anderledes, og nu er jeg selv 2 meter med en kamp vægt på 120, og har fint kørt sådan en

  • #14   17. apr 2013 Thomas Z >> Prøv at læs min besked igen. Jeg kan godt se det kan misforstås, men jeg mente at man kan ikke sætte Fiat 500 højere på komfort, når den er teknisk identisk med Panda og Ka, som ikke ligefrem er toppen af poppen indenfor mikrobiler. Og det er endda den gamle Panda den bygger på.


    Sø-Propel Ketil >> Du er ret hurtig til at dømme en bilmodel udfra erfaring med en enkelt bil ... smiley
    Jeg kender mange der ingen problemer har med deres Up!/Citigo.
    Ellers kunne jeg også komme med et postulat om at alle Toyota'er ruster, fordi min kammerats Toyota rustede?


  • #15   17. apr 2013 Nu ligger jeg ikke følelser imellem; men glem alt om den 8 år gamle c1/107
    Og vælg up/mii/citigo istedet hvis du bare tænker på en C1/107.


  • #16   17. apr 2013 Det til kæresten, ikke til mig.
    Ønsker en lille og billig bil så hun kan komme til og fra job.
    ikke noget krav vedr. udstyr som sådan.
    Skal være ny bil.
    5Dørs.

    men igen tror det bliver en CitiGo eller Up


  • #17   18. apr 2013 De krav passer perfekt på CitiGo og Up!

  • #18   18. apr 2013 Brian D: Det kan jeg fordi jeg har prøvekørt dem, det lyder det ikke umildbart til at du har. Men teknisk viden, er selvfølgelig bedre end det personlige indtryk.

    Ironi kan forekomme.

    MeysaM ™

    Tag ud og prøvekør dem sammen med din kæreste. Det er jo trods alt jer der skal køre i bilen. Jeg syntes dog i skal prøve sådan en fiat 500. Som jeg altså personligt syntes er en lækker lille vogn. "Pop" Modellen som vi prøvede, havde en god kørekomfort.

    Up, mii og skoda'en, syntes jeg føles for cokart agtig, dårlige sæder, utrolig vindfølsom. Ja, alt i alt bryder jeg mig ikke om dem.


  • #19   18. apr 2013 Dennis H >> Jeg må indrømme at jeg ikke bryder mig synderligt meget om Panda/500 og deres køreegenskaber, og lige netop Up!/Citigo syntes jeg er mindre vindfølsom end de fleste andre mikrobiler.
    Men ok, om man syntes en bil kører godt er smag og behag, det er ikke ens for alle. Men faktum er at 500 er en dyrere mikrobil, med et anderledes design (måske lidt tøset, men det gør jo ikke noget i dette tilfælde), mens Panda er den reelle mikrobil fra Fiat.

    Udfra pris, kvalitet og bil for pengene havde jeg klart valgt en Citigo eller Up!.


  • #20   19. apr 2013 Min Panda kører sgu mindst ligeså godt som min storebrors Up!, og for de 30000 kr han har givet mere for hans Up! kan jeg da opgradere min meget....

  • #21   19. apr 2013 Thomas Z >> Du skal lige sammenligne de rette biler.
    En Fiat Panda koster i billigste udgave i dag, via kampagne, 89.990 kr, mens en Fiat 500 koster 139.990 kr. Up! starter tilsvarende ved 89.991 kr. Citigo starter ved 87.000 kr.

    Mit postulat er at man kan ikke fravælge de andre mikrobiler som Up! og Citigo på baggrund af at Fiat 500 skulle være bedre, når den bygger på en Panda.
    Fiat 500 er ikke bygget så meget om at den kører væsentlig anderledes end en Panda. Som ikke kører ringe, men efter min smag, så kører Up!/Citigo bedre, jeg har dog ikke kørt i den nye Panda, så det kan godt være jeg bedre kunne lide den, men der er ingen penge sparet på en Panda i dag, set i forhold til de andre. Og hvis vi skal op i 140.000 kr for mindste model, så havde jeg nok kigget på en Polo i stedet for en Fiat 500 smiley


  • #22   19. apr 2013 Du skal lige huske at Panda er født med 5 døre og en del udstyr som du så skal betale for at få i Up! og Citigo.........
    Men det er jo op til den enkelte person selv at prøve og vælge den rette bil, for vi er da gudskelov forskellige mht. smag og behov mv.


  • #23   19. apr 2013 Har selv lige købt en Micro bil og har prøvekør både up citigo og C1 107 Synte personlig selv jeg fik mest for de 85 i C1 og syntes den kørte bedst. Isforhold til up. Og mere for prisen. Har ik et behov for det skal være en folkevogn for når alt kommer til alt er de alle skrammelkasser. Uanset navn smiley

  • #24   19. apr 2013 Mick >> Du du køber hellere en 8 år gammel konstruktion, frem for en ny konstruktion som fx Citigo, der ikke koster meget mere ?

    Men ja, der skal vel også være nogen der køber de andre biler... Fair nok.

    Thomas Z >> ok, du skal betale lidt for at få de to ekstra døre i en Citigo/Up! i forhold til Panda, men de penge er for mig at se givet fint ud, hvis man har brug for dørene, hvilket sjældent er tilfældet i en ren pendlerbil smiley
    Men det var stadig en Fiat 500 der var alternativet, der kan du trods alt få en del udstyr i Citigo/Up! for de samme penge.


  • #25   19. apr 2013 Kan da godt være men de virker jo tydeligvis. Og den er også viderudviklet siden den kom. Der er sku nok ikk den store forskel i tektonikken i dem tvivler jeg sku stærkt på.

  • #26   20. apr 2013 Jeg kunne ikke finde på at købe en C1/107/Aygo, de er gamle i teknikken, de har fået lidt ekstra botox på det sidste, men forældet det er de.
    Set i forhold til hvad man ellers kan få i prisklassen, så er det ikke en jeg ville gå efter.

    Du tog vel heller ikke en gammel model, hvis du kunne få en nyudviklet af den samme?


  • #27   23. apr 2013 Vi har prøvekørt CitiGo og Up'en....

    Blev VW Up

    Tak til alle.


  • #28   24. apr 2013 Tillykke med handelen ...

    Hvad gjorde udfaldet mellem Citigo og Up! Jeg kender godt forskellene, men der er forskellige meninger... smiley


Kommentér på:
Bil under KR. 90.000 - Mest for pengene ?

Annonce