{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.911 visninger | Oprettet:

Tesla model S {{forumTopicSubject}}

Nu står jeg næsten med fødderne i karmen, og er lige ved at flytte til sverige for at få drømmebilen Tesla Model S!

Men jeg synes ærligt talt ikke 580k som den koster i danmark, virker for dyr.

Men hvad synes folk egentlig om Model S? Er det øjenguf, eller er det ikke lige dig på nogen måde?

http://www.teslamotors.com/en_DK/models/gallery#3

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tesla model S
  • #1   18. apr 2013 Kan det virkelig betale sig at flytte til Sverige for dette?, bilen er jo fritaget for reg. afgift i dk.

• #2   18. apr 2013 Tænkte lige det samme.

Elbiler er 100% fritaget for afgift.

• #3   18. apr 2013 Så længe man insistere på at basere elbiler på batterier, så vil jeg ikke røre dem med en ildtang.
    Hvis nu, bl.a politikerne, fattede at få gang i brintbilerne, så vi kan få dem videreudviklede, så de er lige så praktiske som biler med forbrændingsmotore er i dag, så var jeg straks mere frisk på alt det elbils halløj.

Altså biler er i forvejen blevet for tunge nu til dags, så hvorfor ødelægge dem med endnu mere vægt, i form af batterier, der jo ikke er effektive nok til den moderne trafik.
    Batterier er bare ikke en brugbar løsning, da det skader miljøet, og til dels også bilens vedligeholdelsespris.

• #4   18. apr 2013 Jeg er helt vild med Tesla's biler, og har prøvet deres Roadster. Det er elbiler på den fede måde! Hurtigere end de fleste andre biler på vejen, laaang rækkevidde og hurtig opladning.

Denne video vidner jo om et skifte i hvordan en elbil er nutildags ift. tidligere:
    http://www.youtube.com/watch?v=vvHTN0Yi1t4

Jeg ser vel 10-15 Model S hver dag, og en kollega har også en. Jeg har overvejet en, men jeg skal give ligeså meget for den, som en fabriksny Mercedes C63 AMG. Og der vinder sidstnævnte alligevel.

Men når Tesla er klar med en ny Roadster, vil jeg sikkert købe den.

• #5   18. apr 2013 Så længe det tager mere end 5 min at oplade og det reelt ikke er billigere end diesel/benzin, så nej tak

• #6   18. apr 2013 jeg vil ikke købe en elbil. vil savne lyden for meget hehe :)!

• #7   18. apr 2013 Ville også gerne købe den, der er dog bare 2års leveringstid.. Og reelt ved man jo ikke om bilen er 0kr værd om 3år, da teknologien på elbiler er så ny endnu, så hvis du nu om 3år kan få en der kan køre 5gange så langt på en opladning. Så er de nuværende elbiler jo 0kr værd.

Men at flytte til Sverige for den virker da tåbeligt, når den sælges uden afgift her hjemme? - Er du sikker på at du har undersøgt det godt nok, og har du smidt depositum så du kan få den når de første kommer til landet?

• #9   18. apr 2013 moms?

• #11   18. apr 2013 Norge har også fjernet momsen på elbiler. smiley

• #13   18. apr 2013 Thomas - LIDT ?
    Hvad tager en fuld opladning på sådan en? 8 Timer?

• #15   18. apr 2013 Hvis jeg husker rigtigt så giver Norge vist også gratis strøm lige nu til elbilejer der lader inde i byen. smiley ellers var det kun i Oslo.

Dog skal man huske på i kolde dage kan en elbil tabe det halve i distance. Men hvis de kan køre 200-300 km på en opladning så vil jeg også gerne ha en. Skal bare ha en nissan GTR først. smiley

Så ser jeg en elbil meget bedre end at starte på brint bilen. Vi har allerede leveringsnettet til el. Det bliver dyrt at starte på brint.

• #17   18. apr 2013 Med supercharge kan du lade halvdelen af batteriet på 30min.

• #19   18. apr 2013 Den er rigtig fed og kører rigtig godt.
    Den mangler lyden, men det er sgu lige før den erstattes af den kraft man bliver trykket tilbage i sædet med. Synes absolut den er et alternativ til de brændstofdrevne biler i samme kategori!
    C G: Der er dog "kun" 9-12 måneders leveringstid hvis man bestiller nu. De forventer at levere de første allerede til september-oktober.

• #20   18. apr 2013 Hvordan er det et reelt alternativ når den er dyrer i drift og langt fra nem at "fylde tanken op på"?

Jeg har selv haft elbil og rodet MEGET med det, men droppet det da det var for dyrt

• #21   18. apr 2013 Men hvad er prisen for batterierne? De skal jo udskiftes løbende da sådan nogle ikke holder særligt mange år.

• #22   18. apr 2013 Er der ikke noget med 10 års garanti på dem?

• #24   18. apr 2013 Okay men deres kapacitet er vel ikke omfanget af denne garanti?? De vil jo falde i kapacitet med tiden.

• #25   18. apr 2013 Min 335d er billigere i drift end den Tesla..
    Hvad er de officielle tal på Teslaen? (antal km pr. kw?)

• #28   18. apr 2013 Nej, men kan man det i en Tesla? 30000km / 5,6 = 5357kw/h og dertil skal du ligge 35%, da det er gennemsnitlig hvor meget kortere el biler kører end de er angivet til fra fabrikken, så det giver 7232kw/h og i kr = 7232*2,1 = 15187kr for strøm alene, hvad koster service og forsikring?

• #30   18. apr 2013 Rolig nu, det der med jeg stod på nippet til sverige var blot en overdrivelse :o)

Jeg tror også den sindsyge batteri afgift vi har i danmark gør at tesla er så meget dyrere i danmark, end i norge. Vi betaler jo kæmpe beløb, OG vi betaler for at batteriet efter brug bliver afskaffet på korrekt vis.

• #31   18. apr 2013 Jesper S - Service på elbiler er bremser og styretøj, billigere end på andre biler.

• #32   18. apr 2013 Nu har en elbil også stor fordel inde i byen i forhold til en brændstof motor.

Så den holder letter sin gennemsnit højt. Så har man meget bykørsel så er en elbil godt. Men selv den billigste elbil man kan man ikke spare noget i forhold til min ibiza hvis det er landevej.

• #34   18. apr 2013 Thomas, haha smiley Uanset hvor bilen går tør, skal kæresten nok finde steder at bruge pengene smiley

• Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #35   10. sep 2013 Der kan også læses mere om Tesla i et dansk forum her: http://teslaforum.dk

• Troels P
    Troels P Tilmeldt:
    nov 2019

Følger: 9 Svar: 1
    #36   23. nov 2019 Hej,
    Er der nogen med viden og erfaring omkring pris afslag for helt ny bil hos Tesla i DK ?

• #37   25. nov 2019 Der er ingen prisafslag ved køb af ny bil ved Tesla.

Kommentér på:
Tesla model S

Annonce