{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.173 visninger | Oprettet:

Mikkel V
Mikkel V
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Skal have købt en bil, har nogle spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hey allesammen, her om et halvt års tid har jeg råd til at købe en bil. Men da det er min første bil har jeg et par spørgsmål vedr. valg af model/mærke og til forsikring etc. Fordi jeg har virkeligt ikke styr på det, hvis en af jer har en gammel topic liggende så må i meget gerne sende den så jeg kan læse den istedet for at i skal forklare mig det hele.

Men jeg havde snakket med mine kammerater og de var sådan ret enige om at jeg bør købe en tysk bil, og valget er umiddelbart faldet på en BMW 320d 2.0 coupe, da den kører fornuftigt på literen og er meget tiltalende. I den her situation vil den koste sådan cirka 50-60.000 kroner
f.x. : http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/320d/20-coup-steptr/950337
Men hvad med forsikring osv.? hvilken ville være smart at få sig, og ville det give nogen som helst mening at betale så sindssygt meget i forsikring fordi jeg stadig er så ung? og hvordan er reglerne med forsiking mht. alder? Er der andre udgifter som jeg ikke er klar over der vil følge med til købet af en brugt bil?

Men ellers bare kom med nogle bud på hvad jeg bør købe/gøre når jeg kommer så langt smiley for hvis bilen i sig selv koster 50 klik og jeg så skal af med 30 mere i løbet af et år til forsikring så bliver det svært.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal have købt en bil, har nogle spørgsmål
  • #1   21. apr 2013 umiddelbart bliver den meget dyr i forsikring! smiley

• #2   21. apr 2013 " Prisen er 1.gangsydelse kr. 55.000, 24 Mdl. leasingydelse á kr. 5.996, m/km. 20.000 årligt, Priser ex. moms. Kan naturligvis også købes i alm handel til kr. 419.900"

Bare så du ikke regner med at den bmw kun koster 55.000 smiley

Mht forsikring er du nødt til at ringe rundt. Der er forskellige priser.

• #3   21. apr 2013 Du ved godt de 55.000 er til udbetaling og så over 5000 om måned i leasingydelse smiley

• Mikkel V
    Mikkel V Tilmeldt:
    apr 2013

#4   21. apr 2013 Haha gik bare ud fra at de der 55.000 var prisen, det er noget rodet noget det her når man aldrig har sat sig ind i det. Hvor meget ville den bil stå mig i? med en fornuftig forsikring.

• Mikkel V
    Mikkel V Tilmeldt:
    apr 2013

#5   21. apr 2013 Kan godt se at det er super naivt at tro man kan få sådan en bil til den pris i danmark haha.

• #6   21. apr 2013 som dan siger, den bil du har fundet der koster 420.000 - det "gode" ved at lease er at den ikke kommer til at så i dit navn så du vil få billig forsikring lige fra starten.''

men men men, hvis den skal stå i dit eget navn, er BMW et meget dårligt sted at starte, de har utroligt høj skades risiko og er derfor meget dyre i forsikring.

• #7   21. apr 2013 Der er en gylden regel hos forsikrings steder for tiden, BMW og Audi til folk under 25 år er de ikke glade for. Selv jeg på 29 år dengang jeg søgte, skulle jeg op i en høj årlig præmie for de to mærker. Flere steder sagde de jeg burde kigge på andre mærker.

• #8   21. apr 2013 om du køber tysk eller japansk er fuldstændig ligegyldigt da det er en smagssag.
    lav en liste over nogle krav du stiller til en kommende bil.
    hvis det er din første bil så er alt over 2,0 næsten no go da forsikringen vil blive for dyr.

• #9   21. apr 2013 Køb dig en spritny mini bil.. Der er garanti på, og tit også forsikring billigt, og vægtafgiften koster ikke spidsen af en jetjæger..

Det kan godt være det ikke er sejt at køre i sådan en, men du kan til gengæld grine af dine kammerater hver gang de skal på værksted og have penge op af lommen

• Mikkel V
    Mikkel V Tilmeldt:
    apr 2013

#10   21. apr 2013 Den har jeg også hørt fra flere af mine venner Nick L. havde kigget på en citigo eller en 107, men de er bare så små. Men ja smiley

• #11   21. apr 2013 ellers kig på en ford fiesta den er lige lidt stører en de helt små smiley

• #12   21. apr 2013 køb en gammel corolla gsi den er hurtig, holdbar og forholdsvis billig i forsikring som førstegangs kunde smiley mini bilerne er en dårlig invistering da de taber stort set hele værdien i løbet af de første 3 år smiley

• #13   21. apr 2013 Har du råd til ny bil, så er en KIA måske lige noget for dig.. Forsikringen er på lige knap 6800 om året for en nystarter over 25, og 9000 ca. for under 25.

Ellers kører chevrolet noget tilbud på spark, hvor forsikringen er under 500 om måneden som over 25.. Er ikke lige klar over hvad det koster under 25..

Men de to kunne være en mulighed smiley

PS. mener selv at KIA'en er den bedste af de to smiley )

• #14   21. apr 2013 Køb dog en Chevrolet Spark med finansering hos dem.
    3 års fuld kasko kan du få for 9900 kroner.Selv som nybegynder
    Det gjorde vi til vores datter som havde fået nyt arbejde og skulle køre 100 km. hver dag. Og det er 4 år siden nu og der har intet været med den.
    Bare en ide

• #15   21. apr 2013 hihihi du mener vel chevrolet død xD

• #16   21. apr 2013 La vær med at købe en sprit ny mini bil. Man får hvad man betaler for og når du er færdig med at betale den af efter 10 år er den ingenting værd. Så har du mistet alle penge du har smidt i den. Prøv at kigge på en vw passat TDI eller en golf 4/audi a3 diesel. De burde være nemmere at forsikre end en bmw. Alt efter hvad smag man har er der jo og skoda fabia rs eller en seat leon. (Ps jeg er bestemt ikke fan af vag bilerne) men med de ting du skriver du leder efter tror jeg det er det bedste bud.

Jeg havde nok valgt en toyota corolla/starlet/carina som første bil. De går ikke i stykker men køre så heller ikke så langt på literen som de før nævnte diesel biler.

Hold dig fra franske biler.

• #18   21. apr 2013 altså jeg ville gøre som superfjams siger, udelukkende pga navnet!

• #19   21. apr 2013 Doctor Madsen, 145 dæk på 9" brede fælge?? Held og lykke..

Emil M, til den præmie kan han sagtens få en bmw.. Det er hvad jeg giver for min 320 coupe og det er stadig førstegangspræmie forstået på den måde at jeg stadig er på det trin jeg startede på smiley

Så til 15.000 årligt, fuck civic'en.. Nok er den holdbar men har INGEN komfort og dens køre egenskaber kan aldrig måle sig med en bmw fra e36 og frem.. Så Til trådstarter, køb du dig bare den 320'er du vil have og så ring og hør GF smiley

• #20   21. apr 2013 Nissan almera 1,4gx jeg er 19 og betaler 8000 i forsikring, og om et halvt år falder det til 5000

• #21   21. apr 2013 Jeg er da 20 år og bor i 2630 Taastrup som er et af de dyre steder. Jeg har min BMW 740i forsikret til en overkommelig pris. Så ingenting er umuligt hvis man er god til at snakke og forhandle smiley

• #23   21. apr 2013 Jeg bor på amagerbrogade, og 2300 Kbh s er også et pænt dyrt område smiley

Emil, jeg ville stadig foretrække bmw'en.. Hellere betale lidt mere og så få mere køreglæde i længden smiley

• #24   21. apr 2013 Så man kan altså sagtens forsikre en bmw som ung billist smiley også selvom man bor i dyre områder..

• #26   21. apr 2013 tror bu heller ikke drengen vil have en gammel sur e36, når han regnede med at kunne få en fra 07 ? smiley

• #27   21. apr 2013 Nå, ja okay smiley

Frederik, hvem regner også med at få en bmw fra 07 til 55.000?? Helt ærligt.. Nu tænker jeg mere på hans budget end hans drømme..

Emil, 10.000 er da relativt billigt for en nybilist.. Det er 800 kr om måneden, er det ikk til at betale synes du?

• #28   21. apr 2013 Og Emil, bare så du ved det er 316 ikke en model i sig selv, e36 er modellen og 316 betyder at det er en 3'er serie med 1,6 liters motor smiley deraf 316.. (3-1,6)

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #30   21. apr 2013 Nu skriver du jo at det er om ca ½ år at du skal købe en bil. Til den tid kan du købe en Dacia Sandero, som er klassen større end 107/c1 osv den kommer efter sigende til at koste omkring de 80.000kr som minibilerne koster nu.

Kommentér på:
Skal have købt en bil, har nogle spørgsmål

Annonce