{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.822 visninger | Oprettet:

Steffen F
Steffen F
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Seat Altea 2,0 TDI DSG {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Jeg har kigget på denne Seat og har fået et god bud af forhandler på min 107'er. Men det jeg er lidt "bange" for, er nok dens kilometer tal og de mange skræk historier jeg har hørt på en altea tdi 2,0..

Men skal man tage det med et gram salt, nu når det er en VAG og diesel ? smiley

Men er der nogen ting i kan anbefale mig jeg kigger nærmere på mht køb af denne en vogn?

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/altea/20-tdi-140-stylance-dsg-van/1586586

På forhånd tusind tak for jeres hjælp

Mvh Steffen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seat Altea 2,0 TDI DSG
  • #1   21. apr 2013 bare husk de knapt 11.000 i vægt afgift

• Steffen F
    Steffen F Tilmeldt:
    apr 2013

#3   21. apr 2013 Frederik: Det er jeg opmærksom på smiley Men kan se du selv har sådan en vogn og har du haft nogle problemer med din?

Søren: Behøvede ikke at være positivt? Man høre bare tit det fra folk, men kunne jo sagtens være en skrøne smiley har ikke det store forstand på biler's teknik smiley

• #4   21. apr 2013 jeg var tilfreds med min.. men kan godt forstå dig, man kan kun blive glad for at sætte sig ind i en 2.0 diesel med automatgear, når man kører i en mikrobil :).. følelsen er bare bedre..

• #5   21. apr 2013 hej

hvornår er den fra?

jeg har selv en 2.0 tdi dsg gået 200.000 km

fornylig har jeg skiftet topstykke og turbo, og det lyder som om svinghjulet også snart skal skiftes. du kan se om bilen oser hvid eller lign. når du starter den,så kan det være pga. toppakning eller revnet topstykke. nu kan du jo ikke lige tjekke om den bruger vand før du har kørt i den i en uges tid. eller kan du mærke om svinghjulet er dårlig ved at ligge mærke til om den hakker lidt når du starte den, eller piver når den skifter gear.

ved også at mechtronick enheden til dsg'en godt kan være et problem, det kan du mærke hvis den skifter træls gear, eller holder pause når du skal til at køre, og så lige pludselig giver et ordentlig ryk.

ca. værksteds priser

topstykke: 10-15.000

svinghjul: ca. 10-12 inklusiv kobling

mechtronick er ca 20-25.000

det er i hvertfald det jeg har erfaret mig, hvis det er helt ude i hampen må folk jo rette mig her inde

men udover disse ting er det en fantastisk bil, og køreglæden er i top når man kigger på hvad man får for pengene
    mvh jesper

• Steffen F
    Steffen F Tilmeldt:
    apr 2013

#6   21. apr 2013 Jesper e: Lige præcis smiley

Jesper b: Tak for et super svar. Den er fra 3md i 2006? Men vil lige prøve de ting du nævner smiley

• #7   21. apr 2013 Ville ikke få et roligt øjeblik i den bil, den kan sagtens komme til at
    Koste dig mere end indkøbspris i rep.

• #8   21. apr 2013 det kommer jo helt an på om der er lavet noget ved den, eller om alt står til udskiftning.. 40.000 er jo heller ikke alverden...

men steffen, jeg var nok gået efter en 1.9tdi istedetfor. den er nok nået mere holdbar end de 2.0 PD motorer de startede med i midten af 00'erne..

eksempelvis: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/altea/19-tdi-105-stylance-van/1471854

• #9   21. apr 2013 det skal lige siges at det er bkd motoren der er den værste. jeg ville foretrække 2.0 den er lidt sjovere, så må man jo skifte det der kommer, har en kammerat med magen til min den har gået 237000 km og den fejler intet, der står ikke nogen steder at der er blevet skiftet noget på den og det ser heller ikke sådan ud. så man kan jo bare være uheldig

• #11   21. apr 2013 min spiller bare, har skiftet turbo her ved 240.000 og har selv haf den siden den havde gået 75.000 så har bare fulgt service bogen der har ingen ting været.. jo altså bremser trækaksler osv... men intet holder jo evigt. det eneste der går mig på ved den er vægtafgiften, alt andet er intet mindre end fantastisk, kan også køre 19-20km/l i min efter jeg har øvet mig, hehe..

• #12   21. apr 2013 også skal du sikre dig at det er den nye model motor (8v og ikke 16v) da den kom i dem i år 2006, men kan se den der er fra starten af 06 og godt kan være en 05 model.

• #13   21. apr 2013 Evt kig på cmax

Og mht vægtafgift, få den nedvejet

• #14   21. apr 2013 Hmm syntes altea køre skidt og med en 2.0tdi og dsg så lyder det som en dyr fornøjelse. Skal det være en vag så skal det være den superb og stadig ikke 2.0tdi

• #15   22. apr 2013 men selvfølgelig kan folk der ikke har haft en bilen kun give udtryk for hvad de har hørt.

Kommentér på:
Seat Altea 2,0 TDI DSG

Annonce