{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.052 visninger | Oprettet:

billig eller dyr maler. {{forumTopicSubject}}

Hej BG. da det er første gang jeg skal have malet noget hos en autolakere, ved jeg ikke rigtig om hva der er dyrt eller billigt..
skal have lakeret to forskærme og en bagklap til en Golf 3. han sagde at han plejede at sige 1500 pr. del han skulle male, men at han kunne male det hele for 3500kr. ? er det dyrt eller er det en okay deal. delene bliver leveret til ham afmonteret af bilen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  billig eller dyr maler.
  • #1   24. apr 2013 en billig maler er somreglt dem med et dårligt resultat så hellere give noget mere og få en ordenlig lakering smiley

• #2   24. apr 2013 For det første er det nok smartest at du lader delene sidde på bilen, så han kan justere farven alt efter hvor gammel bilen er...

I hvertfald til den pris han har givet dig, prisen er i reglen okay, men for at du ikke får en for stor farveforskel / nuance osv. vil jeg råde dig til at tage bilen med op til ham...

• #3   24. apr 2013 ØkoRaceren

Hvor har du dog det vrøvl fra... det kommer da helt an på maleren der skal male, og pris og kvalitet hænger IKKE sammen som så mange andre tror..

Man kan skal også forhandle sig tl en god pris, eller man kan bare betale ved kasse et...

• #4   24. apr 2013 undskyld. han får selvfølgelig også bilen op ! men jeg piller selv tingene af. han har lavet noget andet arbejde for nogle af mine kammerater, og det han har lavet der, var skam rigtig flot arbejde.

• #5   24. apr 2013 økoraceren, sjovt nok kommer den udtalelse mange gange fra de lakerer der lever et arb der er en skændsel for alle os der sætter en ære i faget smiley

• #6   24. apr 2013 Lad vær med at presse prisen på lakarbejde. Det ender tit med et dårligt resultat hvis man er for nærig og en maler der skal levere et lækkert stykke arbejde ved som regl hvad det koster og det er der en meget god grund til. Hvorfor gå på kompromis med det ?

• #7   24. apr 2013 det er en fin pris

• #8   24. apr 2013 Selvfølgelig skal man forhandle om prisen... alt det med pris og kvalitet er ikk nødvendigvis rigtig. selvfølgelig alting med måde, men er det med regning er der jo altid garantier herpå..

Jeg har en gammel maler på 65 der ALTID lakerer min bil når noget skal ordnes.. frontkofanger + underlæbe + frontgitter + maling af kølerhjelm + maling af h. dør + spartling af buler og maling af v. dør + maling af bagklap + reb af bobler ved frontrude i taget + reb af bobler ved tankdæksel. Alt dette til den fine pris af 5000 og manden har ALRDIG leveret et dårligt stykke arbejde.

Kommer sq helt an på den enkelte fagmands moral og evne.

Andreas H - Mht. til hva man hører andre give på Sjælland så er din pris ikk helt ved siden af.

• #9   24. apr 2013 det er på regning, så ja jeg kan jo altid gå tilbage hvis der er noget som jeg er utilfreds med . ! smiley

• #10   24. apr 2013 polerekongen

Hvis man ikke kan være konkurencedygtig og vil have et job, må prisen da være til at forhandle,
    Folk råber jo op om arbejdsløshed... smiley

Bla. kan man da forhandle prisen hvis delene ikke skal afmonteres, forberedes og monteres i malerens arbejdstid...

For begynder man at at acceptere de priser der er , så forsvinder konkurencen jo snart helt, og det bliver til faste priser overalt...

Man skal da være en meget dårlig maler eller forretning hvis man aftaler en pris man har forhandlet om, og han så leverer et dårligere stykker arbejde, så er det jo ikke den maler han skal bruge.

Det lyder jo til at trådstarter har forhandlet om prisen, og bekendte og venner har fået lavet noget ved ham...
    Og her kunne han jo spare ca. 1000,-kr. ved den forretning... smiley

Så i dette tilfælde kan det jo godt betale sig, at snakke med en maler om arbejde og pris, og især når han alligevel har fat i sprøjten, og det skulle der jo ikke gerne være forskel på kvaliteten i den retning....

• #11   24. apr 2013 Fint.. autolakerer er jo ofte medlem af en eller anden forening, som dermed også giver garantier.. men det kan du jo selv tjekke smiley

• #12   24. apr 2013 Simon J - Han har selv sagt at hvis jeg ikke er tilfreds med hans arbejde kan jeg komme tilbage og så vil han prøve at lave det om smiley

• #13   24. apr 2013 Fiiiiint.. samme aftale jeg har med min.. det er sq dejligt med nogle der går op i deres håndværk smiley

Afsted med den golle så den kan blive sommerklar smiley

• #14   24. apr 2013 Har selv lige fået maltet: Kofanger, 1 forskærme, en side skørt og to småting mere. i metal blå (Subaru blå) Der var også lidt spalte arbejde på kofanger og side skørt. Det gave jeg 3000,- for.

• #15   24. apr 2013 Simon J. - ja det er det den skal ! men skal ned og snakke med en anden maler idag og skal lige høre hans pris inden jeg siger ja til ham den første. smiley

• #16   24. apr 2013 Ja nu var det heller ikke ment i den forstand, men mange malere, maler bedre end de forhandler priser.

Man skal ikke gå efter den billigeste for det det folk gør . Som sagt de ved godt hvad de vil ha af pris og det er der en god grund til. Men nu er det sådan at folk tænker det var dyrt og spørg en anden og ender med den billigste og det er ikke det bedste.

Så mange dårlige malere findes der heller ik men der er dælme mange lorte lakeringer

• #17   24. apr 2013 polerekongen

Ja se det kan du have fuldstændig ret i.... smiley

Kommentér på:
billig eller dyr maler.

Annonce