1.726 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

V6 - en dyr affære? V6 - en dyr affære?

Hej med jer :o)

Jeg var med kæresten ude og prøve en Ford Cougar 2.5 V6 i går, og jeg er (selvfølgelig) helt solgt og var nærmest klar til at købe den på stedet. MEN... Bilen har gået 200.xxx km og den får jo lov til at tage en del rpm, når den får gas.

Jeg er bekymret for, om sådan en bil ender med at blive en kæmpe udgift ift. mekanikere, når den har kørt så mange km og generelt er en bil, der er glad for at tage omdrejninger.

Er V6'ere dyre i rep.? Går en V6'er oftere i stykker i forhold til eks. en bil med 4 ben?

Benzinøkonomi er underordnet - jeg har i forvejen en gammel spand, der kun går 8 km på literen smiley

Tak for svar!

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  V6 - en dyr affære?
  • #1   27. apr 2013 En V6'er er ikke nødvendigvis dyrere at eje i reparationer, men man skal passe lidt på med Fords V6'ere. Servicebog er et must. Hvis den altid har været holdt rigtigt, er der ingen grund til at være bange smiley

• #3   27. apr 2013 Jo større motor jo "mindre" slid ved at den bliver presset, da en lille motor skal presses mere for at levere den "samme" effekt.

• #4   27. apr 2013 Slidet vil vel være det samme, om der er 2, 3, 4 eller 12 ben. Jeg frygter bare mere, at der bliver sparket lidt mere til motoren, når den nu har overskuddet til det.

• #5   27. apr 2013 Morten - Har det ikke en væsentlig betydning, at Cougar'en spiller bedst ved de 6-7000 rpm? Altså i forhold til slid.

• #6   27. apr 2013 Du kan også vende den om, og så sige at de biler der er en 1.0 med 3 cylindre får tæsk, fordi de skal have tæsk for at komme op i fart, og derved er en 2.5 V6 mindre tæsket, fordi den ikke får tæsk ved hver evig eneste opstart.
    - Hvis du kan følge mig selvfølgelig.

• #7   27. apr 2013 Stefan - Ja lige præcis.
    Titan - De fleste biler spiller bedst der omkring, min vectra b v6 har maks hk ved 5800 omdrejninger. Men den trækker helt fra 2500 omdrejninger, og har maks moment ved 2800 mener jeg det er.

• #9   27. apr 2013 Det er klart at hvis du sparker mere til den, vil der også være med slid. I forhold til en 4 cylinder, vil der trods alt være et par tændrør mere og skifte og sådan noget men nej det er nok ikke så galt igen.

• #10   27. apr 2013 Mange tak for jeres svar. Jeg ender nok med at prøve lykken så smiley Det er en dejlig bil.

• #11   27. apr 2013 Pas på med at købe FORD af den årgang. eller vær meget opmærksom.. på ALT er i orden.

• #12   27. apr 2013 V6'eren kan godt have svage plejllejer, men hvis der ingen mislyde er ville jeg ikke være bekymret smiley

• #13   27. apr 2013 Hvordan ville de mislyde komme til udtryk? Den jeg prøvede, hoppede lidt i tomgangen, da jeg havde prøvekørt den (ca. 15 min.), men den faldt til ro, lige inden jeg drejede nøglen. Jeg ved ikke om det har noget at sige. Min Golf 2 gør det samme... Det er vel hvad man kan forvente, af en motor der har kørt 200.000 km?

• #14   27. apr 2013 2,5 v 6 duratec er en mazda motor

• #15   27. apr 2013 Solgte min sidste år en super fin bil men meget svær at sælge igen ,og dyr vægtafgift og forsikring min kørte 7-8 stykker solgte min for 25k den havde kørt 170 med lædersæder navi mm. Forhør dig inde på cougar forum der er mange kloge hoveder..

http://www.ford-cougar.dk/index-filer/Links.htm

• #16   27. apr 2013 Generelt kan V6 være mindst lige så solid. Min Mercer er en R6 og spinder da lystigt endnu, selvom den har gået 564.000 og er en diesel som først skifter ved 5000rpm

• #17   27. apr 2013 Hvis plejllejerne var færdige ville den hamre og banke fra motoren, du ville ikke være i tvivl om der var noget helt galt. Det kunne godt lyde som om den gik lidt lavt i tomgang hvis den hopper, men det kan være noget så simpelt som at pille tomgangsregulatoren/stepmotoren af og lige rense den.

• #18   27. apr 2013 Tilgengæld har du en motor med kæde istedet for tandrem.. Kigger du gamle mondeo'er der er tilsalg med samme motor lige pt, er drr flere der har kørt over 330.xxx
    Jeg har ingen problemer haft med min de sidste 4 år i denne, og har heller ikke hørt om nogen

• #19   27. apr 2013 Vi har en Mondeo med samme motor, den har kørt 350.000 uden problemer overhovedet, og vi har bestemt ikke været gode til at skifte olien på den..

Bare husk den skal være varm før den får tæsk (som alle andre biler selvfølgelig) så holder den evigt smiley

• #20   27. apr 2013 Tak for svarene. Jeg er overbevist! Det er positivt at man kan bruge Mondeo-dele til den (med undtagelse af plastik-dele ofc) smiley

Kommentér på:
V6 - en dyr affære?

Annonce