{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Sælge bil til udlandet? Hvordan? {{forumTopicSubject}}

Står og skal af med min bil, og da der ingen henvendelser er vil jeg prøve og sælge den til udlandet, evt tyskland. Hvordan er det nemmest og bedst at gøre det? Er der nogle danske firmaer/hjemmesider der kan hjælpe en med det så det går hurtigt? Hvor er det bedst at gøre det ?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælge bil til udlandet? Hvordan?
  • #1   29. apr 2013 Du kan selv på de tyske hjemmesider sætte biler til salg smiley

  • #3   29. apr 2013 Okay, men hvordan gør man så, sætter man den til en pris som den vil koste dernede og så trækker afgiften ud bagefter? smiley

  • #5   29. apr 2013 Glem det.. du spiller din tid...

    1) sådan en bil koster 1000€ eller mindre i tyskland... JA det gør de..
    2) tyskere er dumme som snot, de tror der kommer EU told på en bil fra DK, så de kan slet slet ikke se sig ud af den er på danske papirer, der kræver et stort syn mm i tyskland.. så skal de endeligt tage "chancen" så skal den være billigere end markedet.. altså under 500€.

    3) SKAT giver dig måske 20-25000kr tilbage på den, så ender du med måske, højt højt sat, 32-33000kr..., og en masse bøvl...

    Sæt den nu bare ned til en niveau, hvor du får nogle henvendelser på den, det er nemmere og giver flest penge i sidste ende..

    Jeg er ikke ude på at disse dig, men det er fakta.... beklager


  • #6   29. apr 2013 Arg de står da til noget mere i tyskland end 1000€ ? Tyskerne ser sikkert også anderledes på det når der sidder næsten komplet Irmscher kit på den.. Vil ikke kun have 30000 ind for den, det er alt for lidt, derfor jeg prøver at sælge den dernede.. smiley men ja du har nok ret i der er arbejde med det, men det er da et forsøg værd at prøve.. Men lad os nu sige der er en dernede der vil købe den.. Hvad gør man så, sælger man den til ham og han tager den med til tyskland og trækker man så først afgiften ud af den der eller hvad?

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #8   29. apr 2013 Hvis du regner med at få det du har sat den til så skal du ikke gøre dig de store forventninger. Tjek evt på skat hvad afgiften er. Og regn så 15% fra (minimum 8000kr)

    Derefter se hvad de ligger til i Tyskland. Og læg tallene sammen.


  • #9   29. apr 2013 Daniel:

    Så vil du jo ikke selv indse det, eller have hjælp for den sags skyld..

    ja din har nogle skørter på, nogle kan lide dem, jeg var helst fri.. Og en Omega en morfar bil, så det med skørter er ikke garanti for at tyske papa på 65 syntes den er fed..

    Lig dertil at tyskerne, er meget skeptiske for biler med udenlandsk herkomst.. de biler jeg har solgt til tyskland, har jeg typisk kun fået ½ af den pris, en 100% tysk bil opnåede.. og det er et faktum, baseret på en 8-9-10 solgte biler i der stammer fra eks. sverige, og italen samt frankrig

    Glem det nu, du får ikke de 65000kr du håber på, med denne manøvre...


  • #11   29. apr 2013 Ja men kan kun give jer ret, men i vil jo også selv have mest muligt for jeres når i skal af med dem, det går kun i røde tal uanset hvad jeg gør.. Men jeg giver jer ret i det hele.. Men må prøve og gøre et eller andet, enten sætte prisen latterligt ned eller prøve og give det en chance i udlandet.. I må jo give mig ret i det er skønnest at få mest muligt, men kan sagtens følge jer smiley

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #12   29. apr 2013 Mest muligt ja. Men du får jo slet intet så længe der ikke er nogen købere til prisen.
    Så kunne du jo i teorien sætte prisen til en million og bare vente smiley


  • #13   29. apr 2013 neeej har du ret i, prøver og sætter den lidt ned og så må vi se smiley

  • #14   29. apr 2013 Daniel:

    Uanset hvad, så ender du med at sætte prisen ned.. det er bare et spørgsmål om tid.. Så derfor kan du ligeså godt gøre det nu, som om et år..

    Sætter du den eks. ned til 40K nu, så er den jo faktisk billig... gør du det om et år, får du stadig ingen henvendelser, for der er alle de andre i 35...

    De penge du har skudt i den, de er tabt, alt hvad du får ind for den, det er gevinst.. ser du sådan på det, så er det nemmere at komme af med den.

    men en ting er helt sikkert, du skal ikke forsøge dig med tyskland.. eller jo, prøv for sjovt at sætte den til salg på ebay, for eks. 2000€... du får ikke EN eneste henvendelse på den, fordi den er på danske papirer..


  • #15   29. apr 2013 det lyder meget rigtig det du siger, forstår dig fuldt ud.. smiley du har helt ret, har sat den lidt ned nu, men det er nok ikke nok.. Jeg må prøve mig frem.. smiley tror jeg dropper det med tyskland og bare fortsætter herhjemme så.. hehe.. tak for hjælpen

Kommentér på:
Sælge bil til udlandet? Hvordan?

Annonce