{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
791 visninger | Oprettet:

Golf 4 1.8T kørt 380.000km {{forumTopicSubject}}

Har været ude og se på sådan en bandit, og var faktisk lidt vild med den, indtil jeg så, at den havde gået 380.000km.
-Er det noget jeg skal være skræmt over ?
Jeg har jo ingen anelse om, hvordan den er blevet kørt, og om den er slidt efter at være blevet voldkørt.

Er der noget særligt man hurtigt kan kigge efter, når man prøvekører ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 4 1.8T kørt 380.000km
  • #1   6. maj 2013 380000km er meget for den type bil, men er den passet med service behøver det ikke at betyde noget.

    Men jeg ville løbe langt udenom, med mindre at den er så billig at det er en god handel.


  • #2   6. maj 2013 den står til 30.000kr og uden rust.
    Så umiddelbart er det kun motoren og de mange km som skræmmer mig lidt


  • #4   6. maj 2013 Det da fuldstændig fucked up de priser på de skide golfer.. Folk tror fandme de er lavet af guld.. At du overvejer at give 30,000 for en golf der har kørt så langt fatter jeg slet slet ikke..

  • #5   6. maj 2013 Som sagt, er den vedligeholdt med service, og kørt ordentligt, så er 380.000km jo ingenting.
    Men der er jo ingen der ved, hvordan bilen er kørt.

    Jeg overvejer ikke at købe den, da de mange km skræmte mig.
    Ville bare lige høre folket af herinde, om jeg var helt gal på den...


  • #7   6. maj 2013 Kig hellere lidt længere tid og du skal se, at der kommer en med færre km og billigere.....

  • #8   6. maj 2013 Overholdt alle service eller ej, bilen vil stadig bære præg af at have kørt så mange km, uanset hvad. Det vil sige alle dele i undervognen, med mindre de er blevet skiftet selvfølgelig. Men stadig rigtig mange km

  • #9   6. maj 2013 Uanset stand og udstyr er det stadig for dyrt.

    20.000 højest.


  • #10   6. maj 2013 Syntes det er dyrt, til sammenligning har jeg lige købt en passat 1.8T fra 99 med 220xxx km på klokken og fuld service bog til 23500kr.

  • #11   6. maj 2013 Synes folk glemmer det er en GTI og i Golf 4 betyder det egentlig udstyrsmodellen. Du kan slet ikke sammenligne en passat 1,8T og en Golf 1,8T men fred nu være med det.

    Du skal være obs på hvis topstykket ikke er renoveret for olietyvene er sgu ved at være gamle og knastørre (taler desværre af egen erfaring). Det giver noget olieforbrug ved koldstart og påløb (prøv eventuelt at tjekke hvis du kommer ud og prøve den igen). At skrive den er rustfri er med garanti en overdrivelse for de har rust alle sammen. Bagklap omkring håndtaget, paneler, bagskærme, forskærme, ruderammen ect er normalt udsatte og vil uden tvivl også have lidt under huden. 30.000 kr kan måske godt være mange penge men igen hvad sammenligner man med? Synes tit man ser en gammel corolla e101 til 40.000 kr fordi den er monteret med en ulovlig 20V motor og som har mere rust og mindre udstyr plus den er ældre... Jeg synes det er mange km også (dobbelt op af min egen). Men er den holdt og kører godt og trækker fint uden mislyde ville jeg ikke være bange.


  • #12   6. maj 2013 Hvordan kan man ikke sammenligne dem? Den eneste forskel på de udstyret er jo kun sæderne.

  • #13   6. maj 2013 MNP, ja det er det nok i dine øjne. Men når alt kommer til alt er det to vidt forskellige biler. Jeg gider egentlig ikke sidde og påpege de forskelligheder der er, men en passat er jo så blandet andet ældre modelmæssigt, og kører med motoren liggende den anden vej samt har komplet anden undervogn og meget andet... Prismæssigt holder passaterne heller ikke prisen på samme måde som golfen smiley

  • #14   6. maj 2013 Ja 2 forskellige biler. Der er jo komfort i en passat. Og hvilken forskel ligger der lige i undervognen jo en 10mm sænkning thats it. Grunden til at golf holder prisen er jo alle de brian drenge der hellere vil køre i en nedkneppet golf 4 frem for en passat feks. Og jo jeg har klima, køl i handskerum 4 x elruder osv osv. Dersuden har jeg haft en hav af golfer bla 4 gti og nej de er ikke bedre udstyret og nej de køre heller ikke bedre.

  • #15   11. maj 2013 MNP, du aner jo ikke hvad du snakker om. Beklager, men hel ærlig skru du lige et dæk af en Golf og en Passat, eller åben motorhjelmen, eller tag en god tur i både det ene og det andet. Slidtage, dele med mere koster en arm til en passat/A4/A6 derfor kan du få en passat for en slik. Oven i det koster den så lige et hak mere i afgift..

  • #16   11. maj 2013 Du jo helt væk fra vinduet mand. . Kig du lige på reservedelindeks inden du snakker priser. Og nej beklager bare fordi du kører golf gti er det sku ikke en bedre bil. Og okay nu når vi snakker økonomi hvad tror du så er billigst at forsikre. Og hvis du nu svare golf så fis ud og leg med de andre børn.

  • #17   11. maj 2013 Kan i ikke holde en ordentlig tone ?!

    Golf, 106, 206, 306, osv i den lille bil kategori, og så særligt med mange heste, de bliver sat i høj kurs, fordi at de unge banditter synes de er seje. Små lette hurtige biler.
    -Derfor er de dyrere end f.eks. Bora og Passat i samme årgang.

    Hvem gider dog pjatte rundt i en stor familie container når man kan fimse rundt i en lille hurtig rap bil som f.eks. en Golf.

    Så spørgsmålet om, HVORFOR at en Passat er billigere end Golf i samme årgang er vel ikke så stort et mysterium.


  • #18   11. maj 2013 Folk har stadig ekstrem urealistiske forventninger af deres bilers værdi. Især her på bg. Se blot den der "byttespris" som der er skabt her på bg.

    Det er simpelhent vanvittigt hvad folk tror de kan bytte sig til nogengange.

    Oftes er teksten ledsaget af et beløb der er 10.000,- højere end deres salgspris, det er hjerneskadet...


  • #19   11. maj 2013 MNP, tror du ikke du skulle få noget hjælp til at pille på din regnorm fremover. Du lider da seriøst af manglende enve til at kommunikere med folk på et normalt plan.

    En Passat vil og skal aldrig i livet sammenlignes med en Golf. Så hvor i alverden du får den ide fra ved jeg ikke. Passaten kører indiviuelt ophængt undervogn med wishbone imod Golfens MacPherson. Til info vil jeg så påpege jeg giver 3853 kr åligt i forsikring med fuld kasko og friskade smiley så jeg tror faktisk den er billigere end din passat. Jeg giver 3880 kr årligt i grøn afgift, hvilket jeg også vil tro er lavere end passaten. Og nåh ja... så har jeg ca 2½ gange den effekt du laller rundt med i min GTI...

    Reservedelsindekset kender jeg nu faktisk ganske udemærket. Passatens priser er langt højere på alle punkter, så du må kigge på uoriginale dele når du kigger.

    Den højere kurs skyldes nok bilerne er langt mere eftertragtede end en Passat som ens morfar havde. Og så er det jo så også en flottere bil smiley Måske ikke så praktisk på langtur, men hvor tit ser du Brian på 21 år køre med andet end vennerne til byen og hjem igen for at blære sig med sin GTI? Ville han mon få samme streetcredits for en Passat 1,8T?

    Det er dyrere at være den seje og lækre som alle kigger efter frem for morfar i sin passat der kommer og henter børnene ved stationen eller til fodboldtræning...


  • #20   12. maj 2013 Udbudsprisen i en annonce er jo irrellevant. Jeg sætter altid prisen et godt stykke over, hva jeg forventer at sælge min vare for.
    Så tror køber, at han gør en go handel, når han får mig f.eks. 10.000kr ned i pris.

    Alt efter hvor man sætter noget til salg, så skal man korrigere sine priser smiley


Kommentér på:
Golf 4 1.8T kørt 380.000km

Annonce