{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.236 visninger | Oprettet:

Henrik M
Henrik M
Emner: 26 Svar: 60

Køb af nyt batteri {{forumTopicSubject}}

Har et bilbatteri som mildest talt har set bedre dage og ville derfor skifte det ud.

Har fundet ud af at et Varta E38 lige er sagen til min bil men kan det virkeligt passe at det er 2-300 Kr. billigere i udlandet ?

Har fundet det hos en Engelsk forhandler som skal have ~750-775 Kr. for sådan et batteri med levering mens den billigste danske forhandler jeg har fundet skal have 925 plus porto.

Det virker helt tåbeligt på mig at det skulle være billigere at sende det fra England end fra Danmark.

Hvis det bare er sådan det er, er der så noget jeg skal være opmærksom på i den forbindelse eller er det bare at bestille 18 Kg. batteri i England og så få det leveret ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af nyt batteri
  • #1   15. maj 2013 Bestil det dog.
    Der kommer jo ikke told på og hvis det er billigere?

• #2   15. maj 2013 Kig på deres side og se hvad deres fragt er til danmark først,.

• #3   15. maj 2013 Må det overhovdet sendes - når det når til scanneren. med det indhold der er i et batteri?

• #4   15. maj 2013 dato ca.15.december

Jeg havde en spændende dag i går.

Min 407 2,0 HDI 2004 skulle hjælpe os hen til begravelse kl 12.00, jeg ville hente den i carporten ca 300m væk og så have konen med som sædvanlig.
    Bilen blev låst op af fjernbetjeningen, og alt lys var i orden, men starte ville den ikke, den sagde bare klik klik.
    En af vennerne stod ved sin lækre meget velholdte Citroen, Zantia og kørte os til Kirken.
    Her kom vi med derfra med vores anden ven i hans 406 Peugeot.

Så ville jeg prøve om bilen ville starte, den sagde bare klik, kilk.

Jeg telefonerede til Auto- el Åbyhøj, de mente at batteriet var færdig og mente også det har gjort det rigtig godt.i 8 år

Jeg telefonerede til Auto hjælp, og spurgte om de havde et batteri, de kunne hjælpe med at starte bilen, men ikke komme med nyt batteri.

Så venter vi det var jo til Weekend.

Jeg har en bil kammerat, der før har hjulpet mig med små opgaver, han var straks vaks til den opgave, han startede sin bil og vi fik min ud af carporten, hans ledninger fra rød batteri til rød i min og ligesådan med den sorte, så kørte bilen igen.

Vi kørte til THansens og købte et nyt tilsvarende batteri, 799.oo kr. jeg sagde at nu skulle vi ud og fryse, der var jo 5gr. Kulde, nej det går hurtigt sagde han, og det gjorde det,
    så nu kører vi glad igen.

Ca. 1 time var gået, sparet var Autohjælp og værkstedet der skulle have haft bilen.

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    aug 2003

#5   15. maj 2013 Jeg har checket fragt, prisen på 750-775 er med fragt.

Frederik ... Det gør jeg også hvis det er, kan bare ikke rigtigt se logikken i at det skal være billigere at købe det i England fremfor i Danmark.

Vil gerne være patriotisk og købe dansk men ikke hvis forhandlerne skal have så meget mere for det i Danmark.

Det kunne jo være der var noget der kendte en dansk side som var mere konkurrencedygtige på prisen end dem jeg har fundet:)

• #6   15. maj 2013 Det er meget normalt at alt til ens bil er billigere i udlandet end i Danmark. Danske priser på ting og reservedele til bilen er helt vanvittige i mine øjne smiley

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    aug 2003

#7   15. maj 2013 Jeg har købt en del ting til min bil via ebay og ved godt at mange ting er billigere, jeg tænkte bare at et batteri der vejer 18 Kg. da må koste en del at sende men allright, det er faktisk set før at jeg har betalt mindre i porto for en vare fra udlandet end en helt tilsvarende fra Danmark.

Nå, jeg tror sgu bare jeg tager chancen og bestiller det så.

• #8   15. maj 2013 Det ville jeg gøre også gøre hvis jeg var dig.:-)

Det gælder jo om at spare hvor man kan i dagens Danmark jo smiley

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
    #9   15. maj 2013 Henrik M
    Nogen forhandlere har KANON gode fragtpriser, især englændere kan få nogen lækre aftaler smiley
    Har selv fået sendt 49,8kg for 12,90 pund!!!!
    Kom i løber af 4 dage, og leveret til døren

• #10   15. maj 2013 Fin en ting som du kan finde billige i Danmark end i England.. Tror dælme det bliver svært. Hvorfor skulle det være anerledes for autoreservedele :)?

Sådan er dét bare..

Og det med fragt, ja de priser er også presset smiley Ude på mit arbejde kan vi sende en pakke op til 30 kg for en flad 50'er smiley Det er fanme billigt smiley Og ved vi kan købe ting fra tyskland og få sendt dernede fra til noget der ligner 2 euro (MENER Jeg) men det er også et KÆMPE reservedels lager som har ALT smiley de sender sikkert flere 1000 pakker dagligt (flere afdelinger) så de har jo en ekstrem god pris via TNT og andre fragtfirmaer:)

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    aug 2003

#11   15. maj 2013 Ja så tog jeg lige springet.

Prisen jeg angiver ovenfor var en jeg selv havde regnet ud, udfra deres side med fragtpriser.

Da jeg så trykkede bestil kunne jeg ved fragt kun vælge "gratis" og det var så tilfældigvis min yndlingspris.

Summa summarum, jeg har lige bestilt et batteri til bilen og betalt med Paypal..

628 Kr. for et nyt Varta Silver Dynamics E38 med levering til min hoveddør.

Ufatteligt er det så at den billigste danske forhandler jeg fandt skulle have over 1000 Kr for samme batteri.

Der må satme være nogen forhandlere der har nogle rimeligt gode avancer for det skulle undre mig om dem jeg har bestilt ved ikke også tjener på batteriet til den pris smiley

Takke for rådene, nu må vi så vente en uge eller 2 på at få batteriet men mon ikke besparelsen er nok til at jeg godt lige gider smide C-tek navlestrengen til batteriet hver anden aften i den periode. smiley

Hvis nogen skulle få blod på tanden eller i fremtiden se denne tråd ved at søge efter noget lignende kan jeg oplyse at jeg bestilte hos :

http://www.justcarbatteries.co.uk/

Fortsat god uge/ aften herfra.

• #12   15. maj 2013 Bare lige husk hvor I bestilte jeres sidste dele, næste gang I brokker jer over noget somhelst i det danske samfund!!!

(Siger dermed ikke, at jeg ikke selv bestiller dele i udlandet - men ens ret til at brokke sig over fx. den offentlige service i landet, eller de høje afgifter bortfalder så straks!)

Kommentér på:
Køb af nyt batteri

Annonce