{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.987 visninger | Oprettet:

Polering {{forumTopicSubject}}

Ja, nu måtte spørgsmålet komme igen, efter flere gange...

- Jeg vil nu begive mig ud på at polere min sorte Toyota Corolla E10 (Sort.. Farvekode 205, Palet: 444), det er den sort metallic lak som nogle Corollaer har..

- Jeg blev anbefalet Turtle Wax Black Box af en ven der arbejder i helvedesfirmaet, hvis i forstår sådan en lille en..

- Men efter 6-7 timers polering med det stads igår, og en komplet forandring af min egen hudkulør gav det overhovedet ikke det ventede resultat..

Jeg har lånt en 7'' Polermaskine af en kollega, hvor der er nogle forskellige hætter med til..

Nu kommer 10000 ,- spørgsmålet så!
- Jeg vil gerne polere den over flere gange hvis det er nødvendigt, for at få lakken til at fremstå ny, og skinnende..

Er der et eller flere produkter jeg bare SKAL bruge til dette mindre projekt? Tiden har jeg nok af, da der godt kan gå en smule perfektionist i mig når det kommer til stykket..
- Har set mange videoer efterhånden med folk der polerer deres gamle BMW osv, hvor det ligner bilen jo næsten er nylakeret.. Det resultat vil jeg hellere end gerne opnå...

Håber at forummet kan komme til nogenlunde enighed smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Polering
  • #1   20. maj 2013 www.shop.bilvask.nu

    Jeg har Karma Car Care - Grov - Mellem - Fin.
    Og så Poor Boys Lakforsegler og den blå voks.
    Og det resultat jeg har fået ud af det, er at lakken er pænere end da jeg fik leveret den fra fabrikken.

    Det er så også brugt cirka 27 timers effektive poleretimer


  • #2   20. maj 2013 Har faktisk et link åbent til netop de 3 først produkter..
    - Bruger du en speciel hætte eller pude? Hvis ja, er det muligt at finde en universal der f.eks. kan monteres på den 7'' polermaskine jeg har lånt mig ?


  • #3   20. maj 2013 her er en video
    http://shop.bilvask.nu/guides/dual-action-polermaskine-guide


    hold musen hen over polering og klik på polering med da polermaskine der er flere vidoer


  • #4   20. maj 2013 Ja, jeg bruger forskellige puder til hvert produkt. Som hver især så også er i Grov-Medium-Fin.

    http://shop.bilvask.nu/bil-polering/polerskiver

    Puuh, mon ikke at det også skulle være muligt at finde noget universelt.
    Ellers hvis du til efteråret igen skal polere, kan du jo investere i maskine smiley
    Det gjorde jeg, og den er satme effektiv.
    Købte Dual Action maskinen.


  • #5   20. maj 2013 er det en polermaskine med regulerbar hastighed eller sådan en fra thansen


  • #6   20. maj 2013 Regulerbar hastighed smiley


  • #7   20. maj 2013 3m. Hvis den ikke er så slem (ridser) kan du springe trin 1 over.

    Trin 1 Fast Cut plus
    Trin 2. Fine rubbing
    Trin 3. Extra fine.
    Trin 4. Ultra fina
    Herefter lakforsegling og til slut voks.

    Det bruger jeg til Sorte biler og det bliver ikke bedre.
    Bøtterne fåes i 1kg og koster ca 250-350kr stykket og holder til mange poleringer
    Propperne på bøtterne har forskellige farver og man bruger en pude af samme fave som proppen til det enkelte middel.
    Men det kræver viden om polering og viden om produktets evner for at kunne levere et perfekt resultat.


  • #8   20. maj 2013 3m start med fast Cut grøn tud med tilhørende poler rundel derefter den med gul tud og rundel dertil og så den med lilla tud som er med antihologram og slut så med den lyserøde tud plicerosa. Så står den som ny. Men altså hvis ikke man har prøvet at polere med en royalty maskine spm du sikkert har lånt kan det hurtigt gå galt så vær forsigtig . En sort bil afsløre alle "fejl"

  • #9   20. maj 2013 Nu er jeg hverken klog på polering eller noget i den dur, men de hætter der er med til polermaskinen jeg har lånt, ligner bare almindelig ''uld'' fra et får.. Bruges de til noget specielt? Eller?

  • #10   20. maj 2013 Du skal bruge en alm polermaskine og å med blød pads samt gør det som polerkongen skriver . Men jeg ville starte fra trin 2 pga lakken er ret blød på en Toyota .

  • #11   20. maj 2013 Du kan ikke springe fra fast Cut plus ( grøn) til Extra fine (gul). Du glemmer alm fine ( sort). Og den lilla du nævner som er til hologrammer er altså blå smiley

  • #12   20. maj 2013 Fast Cut plus er den "nye" fast Cut som er til hårde lakker. Den gamle Fastcut med hvid prop som bare hedder fast Cut er til bløde lakker. Der nedbrydes de slibe korn hurtigere end på plus. Men som sagt fast Cut er kun til slidte lakker og man bør bruge en my måler først for de begge er ret grove




  • #14   20. maj 2013 Hvorfor pokker siger du man ikke kan springe fra fast Cut til extra fine!?

  • #15   20. maj 2013 Ja væk med uld puder. De er grovere end man tror.

  • #16   20. maj 2013 Fordi de har bestemt Slibekorn i sig. Ligesom sandpapir. Der springer man heller ikke fra korn 180 til 400.

    Du kan jo ikke gå fra grov til Extra fine. Der mangler ligesom den i midten som hedder fine. Det er da simpel logik smiley


  • #17   20. maj 2013 Altså jeg købte direkte ved 3 M og den jeg har til efter den grønne er sådan falmet gul tud. Som de forskriver. Og har poleret virkelig mange med super resultat hver gang (4-5) biler om ugen

  • #19   20. maj 2013 Søren nej de skak ikke smides helt væk sæt vis nu han fik en båd med alger op af siden så er de nu rare at have til at ligge . ;0))


  • #21   20. maj 2013 Man kan sagten springe nogle trin over . Det er alt efter ens polerings teknik, og det er der folk går forkert i byen her på bg . For vi kan godt have samme midler men forskellige pads og teknik til at poler og nå samme resultat . :0)

  • #22   20. maj 2013 Det er nu bare sådan det er . Grov - fin - Extra fin og ultra fin. Hvad du så gør styrer du jo selv men så spørg dig selv hvorfor de så har lavet en fine hvis ik den skal bruges ? Og grov til Extra fine på en sort lak. Held og lykke smiley

    17års erfaring herfra smiley


  • #24   20. maj 2013 Har poleret i knap 9 år nu og man kan jo selv tage en vudering hvor slem lakken et og hvad man skal bruge. Har lavet. En den for Jaguar . Aldrig fået en klage heller ikke på de sorte!

  • #25   20. maj 2013 Vis du har 17 års erfaring ved du jo os at alle lakke er forskellige og ikke behandles ens ;0) . Samt det er spild af arbejde og produkter ved at gør dobbelt arbejde . Men syntes det er en god beskrivelse du har givet vis man er ny i faget ;0)

  • #26   20. maj 2013 Har købt et sæt fra 3 m med maskine,puder,div midler og der hører altså heller ikke en Fine med,der skriver de bare at rækkefølgen er fast Cut,ekstra fine,ultra fine så mon ikke det kan lade sig gøre at springe Fine over smiley

  • #27   20. maj 2013 Tak for alle jeres fantastiske svar..
    - Men er der en fra Thy området? (Hurup, Struer, Thisted, Thyholm), det måske vil tage maks en halv time om at kigge på bilen, og sige hvad der skal bruges af de forskellige ting?


  • #28   20. maj 2013 prøv lige at tænk lidt selv, fordi der i en pakke ik er en alm fin. Og kun Extra betyder det jo ikke at den ikke skal bruges.
    Fra grov til Extra fin.. Ja det behøver jeg vel ikke forklare yderligere
    Hvis du polere en sort bil med sådan et spring kontra, grov - fin - Extra fin. Så er der meget stor forskel. Men det styrer i jo selv.
    Siger bare hvordan tingene hænger sammen og det er altså ikke raketvidenskab at regne ud at med Grov - Extra fin, At der er noget galt. Uanset hvad i påstår så vil der være nogle ridser der ikke bliver fjernet.
    Og gad vide hvad den fine ellers så skal bruges til ? smiley






  • #29   20. maj 2013 Self er det bedre jo flere trin man smider ind men tvivler stærkt på at der er ret mange der tager 4 forskellige trin medmindre der er tale om virkelig detalje polering.Mon ikke 3m kender deres egne produkter godt nok til ikke ligefrem at lave en detaljeret oversigt over de forskellige trin,uden en Fine hvis det ville give et dårligt resultat ? Har prøvet det på min egen bil og syntes der ser ganske fint ud smiley Men vi har self alle sammen vores fortrukne metoder og bare det virker er det jo fint nok smiley

  • #30   20. maj 2013 Ja de kender deres produkter og derfor nr koden er 74 og 75 på fast cut og fine fordi de ligger efter hinnanden smiley
    Det giver slet ik mening at bruge en fast Cut og en Extra fine lige bagefter, så hellere bruge en fast Cut og fine også droppe Extra fine hvis man ikke gider flere trin. Det giver et bedre resultat. og så følger man nummerkoden rigtigt.
    Extra fine og ultra fina er også det man gør Extra på lakker som kræver det. Feks sort . Man lærer det altså også på de kurser 3m selv holder. Du må huske der er stor forskel på en alm guide og guide til sorte lakker. Også fra 3m. Kender udenmærket godt til hvad de skriver men man må også bruge sin logiske sans når jeg forklarer det ikke er godt på en sort lak. Og det siger 3m altså også selv. Som sagt hvorfor skulle de så ha den hvis ik den skal bruges ?


  • #31   20. maj 2013 Men nu hvor vi snakker om de 3m produkter har jeg lige et trick til jer ;0) . Sparmasan har et 3 i en produkt med voks i , det sliper ikke nok til at fjerne riser.
    Så vis i tager 75 % af det produkt og 25% af 3ms den grønne, samt en blød pads får i en super fin slipning .
    Det er en super god blanding til en sort bil med keramisk lak, man skal lige huske alt produktet skal poleres væk med ca 1800 omd . Så slipper man for de honnogrammer som er svært at fjerne på de hårde lakke .
    Og til sidst rens lakken med en sprit holdig glas shin el ligende, og afslut med en forsejling . Det er let og holder, samt super hurtig behandling . ;0)


  • #32   20. maj 2013 3m laver også en 2 i 1. Til de dovne smiley
    Det som sker at at de grove korn nedbrydes også bliver den til en fin til sidst . Også kan man bruge en Extra fina hvis bilen er sort. Men som du selv skriver så er den ikke så grov fordi produktet når at udtørre hvis man skulle nedbryde så meget
    har selv alle 3m's produkter i garagen men deres 2 i 1 bruger jeg aldrig da det ik er lige så godt. Det er kombi produkter aldrig kontra trin for trin smiley


  • #33   20. maj 2013 Polerkongen . Det vil jeg os give dig ret i ;0)
    Det enste minus der er ved den ultra fine, er den er fyldt med rå olie og det kan godt snyde resultatet. Vis det er en keramisk lak som på vag er den altså ikke hård nok til at fjerne honnogramer efter den fine vis fast Cut er brugt for voldsomt.
    Men igen det er måden man bruger produktet på og hvad pads man bruger samt trykket på maskinen . Man kan virkelig lave lort i en sort lak vis man ikke gør det rigtig med fast Cut . :0)



  • #34   20. maj 2013 Okay den har jeg så ikke prøvet inden for 3m . Det var helt tilfældigt jeg prøvede det her på en sort q7 og det virkede super godt .
    Men resultatet bliver det samme som vis jeg tog alle produkterne i de trin . Det er bare en stor besparelse tidsmæssigt får de forhandler vil jo ikke give en skid for at få lavet biler hehe


  • #35   20. maj 2013 Korrekt. " Problemet"med fast Cut som de fleste gør forkert er at det skal nedbrydes længe og det tørre nemt ud før det er nedbrudt hvis man polere med en DA maskine. Derfor er en rotary bedst der. Og Extra fine er nemlig meget tynd og mere flydende i det og derfor den kan "snyde" lidt. Men bruger man fine først som også er en Pasta som fast Cut bare uden grove kron så tager Extra fine bedre fat i feks vag lakker som rigtigt nok er hårde. Fordi fine bliver nærmest våd og lægger en hinde når den er nedbrudt så dækker de godt efter fast Cut hvis den vel og mærket et nedbrudt rigtigt. Fast Cut er en satan for lakken hvis man ike får den nedbrudt ordenligt fær den udtørre. Også derfor man skal tage små stykker af gangen for ikke at det udtørre. For så skal der mere produkt på og man skal starte forfra med nedbrydningen Det er der, det går galt for de fleste. smiley

  • #36   20. maj 2013 Ja bilforhandlere giver ik meget tid til polering og det er et helvede for klargøringsmanden af levere noget lækkert på få timer. Jeg kan ik stå inde for en polering på et par timer. Men arbejder heldigvis heller ikke for en forhandler. Men startede sådan i sin tid. smiley

  • #37   20. maj 2013 Ja presis ,det er godt man er selvstændig gad virkelig ikke at gå som klargøringsmand ved en forhandler . :0))

Kommentér på:
Polering

Annonce