1.076 visninger
|
Oprettet:
Saxo 8 eller 16v. {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Nu har jeg selv en Saxo 8v og har faktisk aldrig kørt en med 16v motor. Er der nogen der vil dele sin erfaring med mig? Gode som dårlige, også selvfølgelig set i forhold til 8v modellen.
På forhånd tak.
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.297
feb 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 162
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 4 Biler: 5 Emner: 20 Svar: 50
På baggrund af hvad??
Jeg har haft en 8v og også kørt en 16v. Kunne ingen forskel mærke udover på toppen.
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 283
feb 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 162
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.297
de fleste 16V maskiner bliver rullet til 130heste, og når bilen vejer under 1000kg så kan man altså sagtens mærke forskel.
Derudover er det utrolig nemt at hive flere heste ud af den. Andre knaster og en chip så er du tæt på 160heste,
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 283
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.297
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.297
Benzin økonomien er da mindst lige så god hvis ikke bedre med 16V.
Lyder som om du snakker om noget du ikke har forstand på.
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 113 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.602
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 283
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 283
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 113 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.602
de 8v'ere jeg har haft har kørt omkring 14...
apr 2004
Følger: 53 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 9 Svar: 149
og du kan tydeligt mærke forskel på dem.
jeg ville klart vælge en 16v igen hvis jeg skulle tilbage til den type biler
den er bare hurtigere men bruger så også noget mere benzin.
dog vil jeg så sige at en 8v tåler så mange tæsk at det er helet uforståeligt. og det gør en 16v altså bare ikke på samme måde.
jan 2006
Følger: 46 Følgere: 49 Biler: 12 Emner: 35 Svar: 200
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.364
I mange tilfælde er en 16v mere økonomisk end en 8v.. Og tit er der mere bundtræk i en 8v kontra en 16v, dog er en 16v en del hurtigere når der er omdrejninger på.
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 283
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 113 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.602
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
Vil altså også sige at køre egenskaber mere er hvordan bilen ligger på vejen og styre osv..
Det andet vil jeg kalde bedre ydelse..
Derudover så betyder flere ventiler ikk mere forbrug..
Normalt plejer det at lede til mere optimeret styrring af motoren som giver bedre.. Og synes biler med flere ventiler har bedre økonomi..
Så det eneste minus er mere kompleks motor.. Og ved ikk lige hvor slemt det er når det stort set bare er det..
Hvis det var med turbo fx var det en anden sag på det punkt fx..
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.297
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298
Køreegenskaber= dæk, undervogn, styrtøj, bremser.
Hvis de ikke er iorden så er det en kæmpe foringelse af bilens køreegenskaber.
Men man kan ligeledes også købe dele der gør bilens køreegenskaber bedre end de var fra fabrikken.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.364
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 283
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.297
Til trådstarter : 8v motoren er stabil ja men det er 16v bestemt også hvis man behandler den pænt og lader den blive varm inden man gir gas.
16v motoren er mere omdr villig. Min egen blev begrænseren flyttet til 7800. Med andre knaster og chip løb den 5 gearet ud hvilket svare til 234km/t.
Den er nem at skrue på og billigere at hive heste ud af kontra 8v.
Jeg syntes du skal prøve en 16v og danne dit eget indtryk.
Sig til hvis du har spørgsmål desangående. Er uddannet hos peugeot så har lidt forstand på dem
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 283
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.297
ellers bare smid en 16V motor i din egen
Det kræver ikke det store, gearkassen er den samme.
Ledningsnet, ecu, motor, køler og blæser og div slanger, så er du kørende.
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 283
Ja det kunne jeg selvfølgelig, men så er der jo lige afgiften at tænke på. Ville unægtelig være nemmere, at købe en anden saxo med 16v motor (;
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.297
Du kan jo evt bare sidde ved siden af, så mød op til DHB eller andre steder der er træf og spørg en ejer om du må sidde ved siden af.
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 283
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.297
Nu skifter reglerne jo næsten også hvert år, men mener da at du må skifte motoren så længe det er under 20% og at der er en typegodkendelse på den motor i den slags bil, uden at det kræver ny afgift. Men kontakt skat for at være helt sikker.
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 283
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.297
apr 2004
Følger: 53 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 9 Svar: 149
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.297
jan 2006
Følger: 46 Følgere: 49 Biler: 12 Emner: 35 Svar: 200
Saxo 8 eller 16v.