{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.657 visninger | Oprettet:

Vand i bunden af Aygo - garanti? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

vi købte en fin lille aygo den anden dag hos en forhandler i hjørring.

Jeg finder så ud af at der er vand i bunden af bilen, der hvor fører sidder + de to bagerste sæder, ved passagersæde er det intet bund i bunden.

Jeg hiver bundtæppet af, og får det tørret, kan se efterfølgende læse mig til at der er flere aygo ejere der har oplevet det.

Jeg fik gået mine dørlister igennem, og tætnede dem således de slutter helt tæt nu.

Men mit spørgsmål er, jeg fik jo 3 måneders 100 % garanti med på bilen, så det er vel noget forhandleren vil dække ikke?

Derudover, kan han så forlange at jeg skal køre hele vejen til hjørring (kommer fra Skive) for at få det lavet, eller kan jeg få det lavet ved f.eks. toyota, og så få ham til at betale regningen, jeg ved ikke helt hvordan jeg står i det lovmæssigt?

Nogle der er inde i det?

Her til morgen hvor det regnede var det så intet i bilen, men jeg havde jo så også tætnet alle 4 dørlister, og dengang jeg hentede bilen havde de lige fået den vasket i vaskehal, men derfor skulle der vel ikke komme vand i den jo smiley

Det kan jo godt være lid tricky at fejlfinde sådan et vand problem.

Det er iøvrigt en Aygo fra 2008 som har gået 49.000 km, så den 3 årige garanti fra toyota er jo bortfaldet.

På forhånd mange tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vand i bunden af Aygo - garanti?
  • #1   27. maj 2013 Hvis bilen er over 3 år gammel, så er det forhandler garanti, dvs dér hvor du har købt bilen som skal lave den, hvis du kører hen til en anden forhandler, skal du selv betale.

Mener at hvis der kommer vand ind, er det klart noget de skal kigge på - og ordne!

• #2   27. maj 2013 Du har ret til at han udbedre fejlen men at du selv har valgt at lave det skal han ikke betale for

Og ja du skal du køre til forhandleren for at få det lavet ,er ikke hans problem at du har valgt at købe en bil langt fra hvor du bor , er kun hvis han siger ok at du må kører den til feks toyota på hans regning at du kan gøre det , er nemlig ikke noget du på nogen måde har krav på

• #3   27. maj 2013 ok, det var bare lige det jeg skulle vide.

Men bestemmer han så selv om de vil lave det hos dem, eller kan jeg forlange det er en toyota forhandler som udbedrer det?

• #4   27. maj 2013 Nogen som iøvrigt ved hvad det oftest skyldes i aygoerne? er det listerne, eller ved bagkofangeren?

• #5   27. maj 2013 Det skal laves ved ham, ellers skal du selv betale, uanset..

• #6   27. maj 2013 Kim N, nogle ældre aygoer, som din, har den "fejl" at der kan komme vand ind ved bagerste bremselys

• #7   27. maj 2013 det er bare ikke bremselyset der kommer vand ind hos min, da der var knastørt omme bagi da jeg oplevede problemet...Kan det ikke ikke også være dørlisterne som ikke helt slutter tæt?

• #8   27. maj 2013 hej min mor havde selv samme problem og hun fik skiftet hænglser i bagklappen da det var der at det kom ind ved hendes aygo men om det er det samme med din er jo svært at sige men det skulle være en fejl på dem sagde de ved Toyota i Fredericia

• #10   27. maj 2013 Hejsa, okay, ja sådan som man læser det kan det være mange forskellige ting smiley

jeg venter lige og ser tiden an, har selv forsøgt at tætne listerne, og bundpropperne, og har tjekket de drænhuller som er i alle døre, at de ikke er blokerede (pga rustbeskyttelse i 2009) ellers kan det muligvis også være sådan en pap/flamingoplade som gemmer sig under dørbeklædningen som ikk sidder helt som den skal, og derved leder vandet ind i bilen istedet for ud, men venter lige og ser om det kommer igen...

• #11   27. maj 2013 jooo det er som rigtig nok J S - men nu har jeg lige 1 time og 50 minutter hver vej, (det er selvfølgelig min egen skyld at jeg købte den der) og hvis de ikke alligevel kan udbedre fejlen, som jeg har hørt mange ikke kan i første, 2 eller 3 forsøg. men tak for svarerne, nu ved jeg da hvordan det står til:-)

• #12   27. maj 2013 Alle aygo har det problem... Enten er det dørlister, stoplygte i taget, stop til bagklappen, bagklaps beslag, højtaler indsatser i fordøre der er utætte

• #13   27. maj 2013 kenneth de nye har jeg aldrig oplevet vand problemer med smiley

• #14   27. maj 2013 Super tak anonymous - Så er der da lidt fejlfinding at gå ud fra smiley har du en ide om hvilke af de ting det oftest skyldes?

• #15   27. maj 2013 de gamle er der både ny type dørlister til. samt ekstra lister ved tagkanten man kan klistre på.
    ny bedre stoplygte med bedre pakning.
    har den højtt. pakke findes der nye skum til højtt. afdækningerne.
    og så kan der også komme meget ind ved antennefoden. denne skal bare af og tætnes med flydende pakning når den genmonteres. Toyota kender alle problemerne og kan løse dem for dig. han SKAL få rettet disse fejl på brugtvogns garantien. skriv pm. hvis du har problemer

• #16   29. maj 2013 aNONYMOUS - Ikke korrekt, det er kun de første modeller..

• #17   29. maj 2013 Ja undskyld jeg ikke fik skrevet "af den årgang" min fejl

• Jesper V
    Jesper V Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #18   1. jun 2015 ja jeg har så lige købt en Aygo fra 04/2012 med vand i bunden af begge passagersæder smiley

• #19   18. nov 2015 Jesper V - Har du fået løst dit problem med vand i bunden?
    jeg har nemlig samme problem med min Aygo fra 2012
    Min har desuden højtaler pakke og fået rustbehandling i 2014

Hvad kan jeg gøre venner?

• #20   8. okt 2019 Hej Alle Takket være instanthook_v3.0 kommentarer har jeg fået løst mit vand problem på min aygo, så selvom tråden er gammel takker jeg mange gange god dag til alle. PS på min aygo var det begge ved dørhøjtaler og begge lygter bag, bilen er fra 2012 smiley

Kommentér på:
Vand i bunden af Aygo - garanti?

Annonce