{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

b16a1 (honda eksperter) godt råd fra jer {{forumTopicSubject}}

jeg har skaffet mig en b16a1 motor den har kørt 278xxx km bruger en anelse olie hvis den bliver presset lidt ellers er der ikke noget. har skilt den ad nu for at skifte stempler og plejlejer. så er mit spørgsmål skal jeg gøre noget ved krumtappen ? lejer en anden tap eller ? planen er at vi vil ligge andre knaster i og nye ventiler, ny skunk2 indsugning banan manifold, skunk2 tændning. i håbet om at nå tæt på 200 hk. er bare i tvivl om jeg skal gøre noget ved krumtappen. hvad ville i gøre ?
på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  b16a1 (honda eksperter) godt råd fra jer
  • #1   27. maj 2013 nu når du er i gang, og alligevel skal have skiftet stempler kan du da lige så godt gå all-in og bygge den om til turbo? smiley

    lav-kompressions stempler, stærkere plejlstænger, stål toppakning osv. osv. (ved faktisk ikk en skid om den motor og hvad den kan holde til)

    det ku da være fedt


  • #2   27. maj 2013 no go ingen turbo. det skal være ren sug smiley

  • #3   27. maj 2013 hehe okay hvis det er en motor til din CRX.. ser det squ godt ud. god vind fremover med projektet smiley

    p.s. nu ved jeg ikke hvor kompetent du er inden for området, men du kan jo udmåle tolerancerne ift. hondas originale forskrifter på krumtappen, honing af cylinder osv. hvis det var mig, ville jeg også udskifte alt jeg kunne komme til f.eks. div. pakdåser, vandpumpe og tandrem osv. du har nok fattet hvad jeg mener. smiley


  • #4   27. maj 2013 jo mange tak for det smiley

  • #5   27. maj 2013 eller hvis du tænker om krumtappen skal kunne holde til 200hk? tror jeg squ ikk er noget problem, men aner det virkelig ikke.

    det er jo kun en effektforøgelse på 50 hk smiley


  • #6   27. maj 2013 det ville jeg jo heller ikke mene. ville bare lige høre andres mening. og som du skriver så bliver alt hvad der hedder pakninger og pakdåser skiftet og stort set alle lejer og den bliver hornet evt. boret lidt op til en oversize måske kommer an på hvad cylinderen manden siger smiley

  • #7   27. maj 2013 Du skal ikke gøre noget ved krumtappen. Bare få målt lejerne ud, og bestil dem ved Honda. Så kan du ikke gøre det ret meget bedre smiley

    Hvis du er i tvivl om hvorvidt krumtappen er god nok, eller om den kan holde til din tuningsprojekt, så bare rolig. Der er nogen, som laver +400hk på std krumtap smiley


  • #8   27. maj 2013 mange tusind tak Peter det var lige det jeg ville vide smiley

Kommentér på:
b16a1 (honda eksperter) godt råd fra jer

Annonce