{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinterdæk om sommeren - syn?
  • #1   28. maj 2013 næ.. så længe der er mønster nok på,

• #2   28. maj 2013 Det er lovligt ja

• #3   28. maj 2013 Lovligt men tovligt.

Har man ikke råd til de rigtige dæk, har man ikke råd til at køre bil.
    Du skifter vel dine bremseklodser inden de kører stål mod stål?

• #4   28. maj 2013 bare det er alle 4 , du må ikke blande sommer og vinterdæk

• #5   28. maj 2013 Det da 100x bedre at køre på ordentlige vinterdæk end nedslidte sommerdæk, så gør du endelig det!

• #6   29. maj 2013 Vinterdæk kan den sagtens synes med. (det er kun pigdæk der er datoer for hvornår de må være monteret) Udover det køre vinterdæk fint om sommeren, men pga den bløde gummi, vinterdæk er lavet af medføre det lidt større slid på dækkende. Men en ganske almindelig bil køre fint på dem hele året.

• #7   29. maj 2013 Har man ikke råd til de rigtige dæk, har man ikke råd til at køre bil.
    Du skifter vel dine bremseklodser inden de kører stål mod stål?

Hvad fanden er det da for en kommentar ..

• #8   29. maj 2013 At man kører på sommerdæk om sommeren, lige så vel som man smider vintersutterne på om vinteren?

Kan ikke lige se hvad der er i vejen med den kommentar?

• #9   29. maj 2013 Jeg synes bare den er latterlig. Der var engang hvor jeg heller ikke havde råd til sommerdæk, så der blev brugt vinterdæk året rundt. Dertil mener du så at jeg brude ikke have haft bil ?

• #10   29. maj 2013 I bund og grund ja. Eller ihvertfald have haft en billigere bil, så at der var råd til at have ordentlige dæk, samt at have råd til uforudsete udgifter smiley

I mine øjne svarer det lidt til at køre i en bil der kan gå 250 km/t, og så putte dæk på der kun er godkendt til 190 f.eks.
    Det kan godt være at man aldrig kommer over 190 km/t. Men har man råd til at købe en bil der kan gå 250 km/t, så burde man også have råd til at montere ordentlige dæk på bilen. Plus at i dette eksempel, diktere loven jo så direkte at det skal være sådan.

• #11   29. maj 2013 Okay.. det kan jeg så ikke helt følge dig i, men havde havde han nu spurgt om det var okay og køre med sommerdæk om vinteren, så ville jeg mene Nej smiley

• #12   30. maj 2013 Sommerdæk om vinteren er lige så no go i mine øjne. Men der erfarer folk jo også ofte når frosten kommer, og de ikke kan komme ud af villavejen. Men dem som mister grebet rundt i en kurve, fordi de kører på vinterdæk om sommeren. De opdager det jo for sent.

Jeg snakker intet sted om loven, ang. Vinterdæk om sommeren. Snakker kun sikkerheds hensyn.

Ang. Skod kina dæk. Muligvis, at vinterdæk er bedre. Det ved jeg så intet om, jeg kører på conti sport 2/3.

• #13   30. maj 2013 Lenni L. Du kører conti ja det er suverænt, men 80 % af unge mennesker køber 4 aluhjul fra t.hansen med ling long dæk, og så er et vinterdæk af et fornuftigt mærket ret godt. Nu hænger det sådan sammen at vinterdæk er lavet af et blødt materiale, så tror umiddelbart vinter dæk til sommeren slet ikke kan samlignes med sommerdæk om vinteren.

• #14   31. maj 2013 Tjarli F.

Og det siger da mere om de unge mennesker end det gør om mig? Jeg sætter min sikkerhed højere end nye alu fælge fra thansen hvert år.

Nu kan et dæk også blive FOR blødt. Når vejen er 40+ grader og man ligger og kører på vinterdæk om sommeren, med 130 på motorvejen, eller 90/100 stykker på landevejen, så er der bare ikke den samme stabilitet i dækket som hvis det var af en hårdere gummi blanding? Så kan det "klistre" nok så godt til vejen, hvilket det jo så i sidste ende ikke gør alligevel.

Og med det vender jeg tilbage til, at hvis man ikke har råd til ordentlige dæk, og vedligehold af sin bil (bremser, styretøj osv), så bør man tage bussen eller pumpe cyklen.
    At være bilejer er ikke en menneskeret. Det er et privilegium som koster det, det nu engang koster.

• #15   20. sep 2020 Ved godt det er en gammel tråd - men kører man til syn med vinterdæk, der er slidt ned til vinterdækmærket - er det så stadig OK rent lovgivningsmæssigt? (Spar mig venligst for div. overflødige moralske og pekuniære opstød), da der jo stadig er langt ned til slidmærket for sommerdæk.

• #16   20. sep 2020 #15 minimums kravet for dæk er 1.6mm vinter mærkerne er en guide ved 3mm hvor man bør skifte vinterdæk for at havde de bedste forhold i sne.
    Så det er lovligt.

Kommentér på:
Vinterdæk om sommeren - syn?

Annonce