{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.717 visninger | Oprettet:

Chevrolet Aveo 2013 erfaringer {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Om knap 2 uger håber jeg på, at kunne komme ud og købe en ny Aveo LTZ.

Jeg har læst lidt forskelligt om Aveo modellen, og fandt en tråd fra sidste år, som omhandlede problemer med det lovede km/l.
Den nye Aveo er oplyst til at kunne køre ca 21,5km/l.

Er der nogle der oplever nogle voldsomme afvigelser fra dette?

Eller er der bare genneralt andre gode råd vedr. den ovenstående bil, så skal i være meget velkomne til at komme med råd og erfaringer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chevrolet Aveo 2013 erfaringer
  • ZP
    ZP Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Svar: 2
    #1   3. jun 2013 Jeg har en 2012 LTZ som jeg har været rigtig glad for, men jeg kan ikke presse mere end ca. 18,5 km/l ud af den ......men bortset fra det er jeg meget tilfreds med den ...

  • #2   3. jun 2013 jeg har erfaret at man ikke kan stole på det chevrolet opgiver deres biler til at køre. købte den gamle aveo som var opgivet til 18, men kunne kun køre 14-15 km/l ved pæn kørsel. Men jeg synes bare der er meget rumskib over den nye. Jeg ville hellere vælge en Kia Rio, det er squ også en fin bil smiley

  • #3   6. jun 2013 Det bliver en chevrolet pga. udstyret der er med til prisen, og fordi de kører med meget billige forsikringer. Jeg er 24, og har aldrig før haft en bil, så forsikringer er vanvittigt dyre andre steder. Og så syntes jeg bare det er en fed bil smiley

    Efter at have kigget lidt på det, er jeg kommet i tvivl om jeg syntes at LTZ er det rigtige valg. Der er mega meget fedt udstyr, men den kører 3 km. mindre på literen end en LT gør.


  • #4   6. jun 2013 regn med 25-30% mindre end de lover, (hvis det er samme motor som der lå i vores 2012 model) vi har været hele møllen igennem, vi valgte netop chevrolet dengang, pga udstyret samt prisen, og så ser den jo også godt ud, vi var tilfredse med bilen, dog ik dens økonomi, derfor bliv den solgt igen. men er du ligeglad med den kun går de 13-14 på literen, ja så køb... dog er det ik en ræser.:) men den bliver lidt kvikere efter tilkørsel... da vores var ny, kunne den køre 155, efter 12000km, kunne den vise 184..:) på samme strækning

  • #5   7. jun 2013 Jeg vil ind til forhandleren i dag og høre nærmere om det med brændstof smiley Som jeg har forstået det, så skulle de nye motore levere det lovede, ved optimal kørsel selvfølgelig.

    Kan den kun køre 13-14 på literen, så snupper jeg LT. Kan den køre 18 så er det LTZ smiley

    Tak for jeres svar!


  • #6   8. jun 2013 Så er der bestilt og skrevet under på et stk Chevrolet Aveo LTZ 2013 model smiley
    den kommer på fredag, og jeg glæder mig som et lille barn.


  • #7   8. jun 2013 Mange tak Henriksen smiley

    Jeg vil også selv lade det komme an på en prøve. Jeg kører pænt, så mon ikke det nok skal gå smiley Skal på en længere tur om ca 2 uger, så der er jeg spændt på at se hvad den kan smiley


  • ZP
    ZP Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Svar: 2
    #8   8. jun 2013 Tillykke med den....jeg håber du bliver lige så glad for den som jeg er for min.....

  • #9   8. jun 2013 henriksen, ja det er en fin vogn, men de køre ik det de skal. så at kalde mig blæst, er da noget mærkeligt noget..!



  • #10   8. jun 2013 Nu skal det her ikke blive en mudderkastningstråd. Der er så vidt jeg ved, kommet nye motore i 2013 modellerne, og de skal gerne levere varen. Men tiden må vise. Der er jo ingen biler det kører 100% det de er lovet til.

  • #11   9. jun 2013 vores den nye renult køre det den skal, det er den vi har fået istedet for chevrolet. jeg skriver også længere oppe, er det er en fin vogn, men bare ik når den køre 25-30% mindre end lovet. det er derfor vi solgte igen efter kun 1 år

  • #12   9. jun 2013 Med den nye motor lover de at den kører som den skal, ved fornuftig kørsel. Så det krydser jeg fingre for smiley

  • #13   11. jun 2013 jeg har en 1,3 lt vdci "diesel"
    den er jeg kun tilfreds med, kører langt på literen osv. ved bare der har været nogen fejl på deres tidligere modeller, men det burde da været blevet rettet forhåbentligt smiley


  • Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #14   17. jun 2013 Nu snakker i meget om hvad hvad Chevrolet Aveo kan kører, men er det ikke næsten alle mærker der "lyver" om hvad deres biler kan kører pr liter ??

  • #15   18. jun 2013 Det er også mit indtryk smiley men det var bare efter at have læst tidligere problemstillinger med modellen, at jeg blev lidt opmærksom på det. Men det skal nu siges at jeg tror min ligger ret tæt på de 18,3 km/l ved blandet kørsel. Efter at have kørt et par tanke mere igennem vil jeg lige prøve at regne det nøjagtigt ud.

  • #16   19. jun 2013 kasper m, du bliver nød til at tanke helt op i røret hver gang, så der står benzin helt oppe i røret, og så dividere det med de kørte km. vores den nye køre det den skal... så jo, nogen holder hvad de lover..

  • #17   19. jun 2013 Den skal lige gå lidt flere km inden der kommer en endelig konklusion.
    Blev fortalt at den på landevejskørsel ville kunne gå omkring 22. Tiden må vise smiley Det eneste jeg kan sige med 100% sikkerhed, er at det er en pisse lækker bil! Den kører mega godt. Så hvis den holder hvad den lover med brændstoføkonomien (+ - lidt alt efter udstyr der er tændt), så er det bare en drømme bil.


  • #18   20. jun 2013 vi var også glæde for vores, det var top modellen... men når den kun kunne køre 12 max 14 v. blandet kørsel... går det sjove af det.... ingen kunne få bilen til at køre "langt" på literen.. ikke engang chevrolet selv... de kunne få den til at gå 12, ved landevejs kørsel med 80 på fartpilot... målt over 120km..! nok om det, bilen er solgt. det kostede os over 100000kr for 30000km, dyreste km vi nogen sinde har kørt

  • #19   20. jun 2013 Brian L:

    Jeg forstår ikke at du siger at det kostede jer over 100.000,-??
    Hvis den kun kørte så lidt, og Chevrolet selv ikke engang kunne få den op på de lovede antal km, eller bare i nærheden af, så har bilen jo i juridisk forstand en mangel. Det er noget du kan reklamere over, og melde som en mangel der skal udbedres. Kan de ikke udbedre det, må de ombytte eller hæve handelen. Præcis på samme vilkår som et hvert andet forbrugerkøb.


  • #20   20. jun 2013 har været hele møllen igennem, tabte i retten/bil ankenævnet, vi havde regnet med vi skulle ha den bil til den var betalt, vi tog lånet over 6 år den kostede 175000kr, og en udbetaling på 25000kr, vi fik 110 for den, ved køb af en ny anden, der gav vi så også 30000kr i udbetaling på den nye. så det var et dyrt bekendtskab.

    de kunne ingen fejl finde på bilen, derfor tabte vi i ankenævnet, dog de første 10000km, hakkede og sprutede den hele tiden, den var på værksted 5 gange på 1 år, først efter ca 10000km, fandt de ud af, der var for meget væske på aircon anlægget, dette gjorde den satte ud, men selv efter det, kørte den ik længere på literen, nu har vi en bil der køre 2,5 gange længere på literen, og det kan sku mærkes, at gå fra ca 2000kr om mdr i brændstof, og så kun ca 800kr nu.. vores var en 2012 model. med 1,2 motor LTZ model


  • #21   20. jun 2013 og der er flere der havde samme problem, jeg har en liste med 8 i hele landet, med samme bil, der kørte det samme på literen. disse biler fejlede heller ikke noget, men kørte ikke over 14-15 med mormor kørsel, ved 110 på motor vej gik vores 10 på fartpilot... total rystene.. med 80 ca 12-13... ved mormor kørsel kunne den gå ca.14.. bykørsel 11-12... klampen i kælderen, med alt tændt. 12-13... top speed i længere tid 10-11... alt målt ved at tanke helt op, så benz . stod i røret, ikke målt med kørecom. for den passede slet ikke.

    og alt det her er en skam, da det jo er en fin lille bil, med alt i udstyr, køre godt og er stabil i sving osv... og så er den fræk at se på også, faktisk et fedt design.


  • #22   20. jun 2013 Ja den har et super fedt design. Rigtig lækker med køreegenskaber, men du har ret i at brændstoføkonomien skal være med!

    Underligt at i tabte, for fejl eller ej, så kørte den mindre end angivet. Væsentligt mindre.

    Jeg kan kun krydse fingre for at den her går det den skal. Indtil videre har den tømt en halv tank på 250km kørsel. Så det er jo ikke en alt for god start. Men der har så også været mange små korte ture på 4 km fx. Det tager nok godt på den.


  • #23   20. jun 2013 Min blev også en LTZ 2013.

    Hvilke bil kører du nu?


  • #24   20. jun 2013 den nye clio 4, turbodiesel, top model den er sat til 31,2 og køre 27 blandet kørsel nu.. den har kørt 4000km nu og er en mdr. gammel. de 27 er incl 130 på motorvej også

  • #25   20. jun 2013 de første 2000km gik den 22-24... nu som skrevet 27 efter 4000km... chevrolet sagde efter 10000km... vi holdte kørsels regnskab.. og der var ca 1 km forskel fra ny, til den havde gået 30000km, mere gav deres "tilkørings km" ikke....

  • #26   20. jun 2013 Der er mandagsmodeller indenfor alting smiley
    Men Clioen virker også som en lækker bil!


  • #27   20. jun 2013 den køre pisse godt, den er bestilt med alt i udstyr, fra fabrik, minus glastaget... så det tog 5 mdr før den kom,

    og så er den møj hurtigere en en aveo.:)


  • #28   21. jun 2013 Så fik jeg lavet den endelige udregning på bykørsel. det blev 15km/l, hvilket er 1km/l mere end de lover. Så det er jeg tilfreds med.

    Engang skal den da skiftes ud med en der bruger væsentligt mindre brændstof, men lige nu, er jeg godt tilfreds smiley


  • #29   21. jun 2013 super, er det samme motor den ligger i, vores var jo 1,2 eco motor

  • #30   21. jun 2013 Er det også her, men han siger at motoren er blevet forbedret i år. Så det må jo have været en lille upgradering af km/l der er pillet ved. Måske smiley

    Men tak for dine svar og råd! Og tillykke med din bil som er mere tilfredsstillende for dig smiley


  • BLP
    BLP Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Svar: 9
    #31   22. jun 2013
    Vil da lige komme med min erfaring,

    Har en LTZ 2013 model opgivet til 18,2 km/l

    Efter 3200 km kører den 17,5 km/l, forbruget er faldet støt siden købet for snart 2 mdr. siden. Næsten 800 km på den sidste tankning, men om den når fabriks tallet må tiden vise - men det er tæt på smiley


  • #32   22. jun 2013 BLP tak for dit svar! Jeg tror det er svært at nå helt op på tallet, for så skal alt udstyr vel være slukket?

    Har lige et spørgsmål til dig BLP: kan du få dit MyLink system til at spille musik fra fx spotify mens telefonen oplader i handskerummet?


  • #33   22. jun 2013 mhs. til alt slukket, dette lavede vi også test på, ingen forskel.... om vi kørte med alt tændt, og alt slukket...

  • BLP
    BLP Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Svar: 9
    #34   23. jun 2013 >>Kasper, Jeg bruger ikke Spotify, men vil tro det vil virke via line-in ?

    Et spørgsmål retur - på dit Mylink system, er der installeret apps til Bringo og Tunein (navigation / internet radio) ?? det er ikke lykkes mig at få et klart svar fra forhandleren, om hvornår min radio kan blive opdateret smiley



  • BLP
    BLP Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Svar: 9
    #35   23. jun 2013 >>Brian L, har lige læst om din Aveo, vildt du skulle så meget igennem

    Enten har der været en seriøs fejl, ellers må Chevrolet have ændret en del på 2013 modellen, som skrevet ligger min på 17,5 km/l efter 3200 km, uden at have prøvet, vil jeg mene de 20 vil være opnålig på min bil ved mormor kørsel.


  • #36   23. jun 2013 Nej det er der ikke. Jeg blev lovet at den ville være køreklar nå jeg fik den. Det var den ikke. Så kørte jeg ind til dem og brokkede mig høfligt, og sagde at nu måtte de gerne give mig den rigtige software opdatering. Det ville de så prøve, men efter at have ventet i en time, fik jeg at vide, at det ikke kunne lade sig gøre, og at de ville kontakte mig når de havde den rigtige opdatering.

    Håber snart de kontakter mig, men de ville heller ikke komme med en dato.


  • #37   23. jun 2013 Kan mærke at jeg sidder og bliver lidt vred.
    Hvis det er en kendt sag at den rigtige software til MyLink systemet ikke er frigivet til Aveo endnu, så har forhandleren løget mig lige op i ansigtet. Derudover har han spildt en time af min tid, hvor de prøvede at opdatere den til en software de ikke har. Det er simpelthen ikke ok.

    Jeg vil hive fat i ham i morgen, og henvise til den her samtale, og så spørge om en dato for hvornår jeg får, hvad jeg har betalt for. Skærmen er efter min mening ikke særlig smart i forvejen, og at der så er forsinkelse på det der gør den smart er jo fjollet.


  • BLP
    BLP Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Svar: 9
    #38   23. jun 2013 >>Kasper, hvis du får noget nyt om en opdatering må du gerne melde tilbage smiley

    Så vidt jeg har forstået, kan den downloades fra deres intranet "TIS2Web" Opel Adam har også de nye funktioner (hvis nok samme radio)


  • #39   23. jun 2013 blp... ja vi har været meget igennem, som sagt har bilen været på værksted 5 gange, med økonomién.. efter 8000km røg de foreste kødben.. der gik så 3 uger før de var på lager, men de bliv skiftet på garantien, de kontaktede også chevrolet DK, efter forhandleren ikke vidste hvad de skulle gøre mere, som sagt bilen fejlede ingen ting, men den gik bare 30% mindre på literen, end lovet... og de kunne få den til at gå 12, efter de havde køre testet den selv... de havde den en hel dag, uden vi var med ude og køre, og deres resultat var så de 12... så var det jo ikke os den var gal med.! nok om det, håber jeres biler køre som de skal, for det er sku træls som bil ejer man skal smides rundt i sysstemet, når man har en klage.. ingen tager ansvar ihvertfald.

  • #40   24. jun 2013 BLP:
    Jeg skal nok vende tilbage. Ja Opel Adam har den, og der virker det fint, så jeg forstår ikke hvad problemet er. Software kan naturligvis drille, men nu er en Aveo jo ikke en bil der kom ud i går, så de burde have bedre styr på det.


  • #41   1. jul 2013 BLP:

    Jeg afleverede bilen på værkstedet i torsdags, og fik den tilbage fredag med lovning på at BringGo ville virke.

    Jeg snuppede en længere køretur for at teste det af, og kan informere om at det virker perfekt!

    Så skynd dig ind til din forhandler og sig at de skal få styr på det nu. For det kan de altså godt. Softwaren er tilgængelig.


  • #42   2. jul 2013 Hovsa... Nu sidder jeg og læser tråden mht MyLink systemet?
    Jeg har længe undret mig over hvad den der APPs Menu er til??
    Jeg bruger mest bare min bluetooth - men Skulle faktisk til at brokke mig over at jeg ikke kunne få min APPS fra min telefon over på skærmen, men det er så slet ikke det den menu er til!? :-DD Men kan en af jer uddybe hvad APPS Menuen så er til?
    Udover dette, kan i så fortælle mig hvad format film skal have for at man kan afspille dem på skærmen??




  • #43   3. jul 2013 I App menuen er det forudinstalleret nogle apps. Fx bringgo og et par andre. Den er ikke særlig udviklet endnu, så den kan egentlig kun bruges til gps systemet bringgo, og noget radio streaming.

    Ang film, så ved jeg ikke hvad format de skal være i. Men tænker på om det måske ikke bare er avi eller mkv?


  • #44   4. jul 2013 Ok, Jeg kan så fortælle at i min Apps Menu, har der aldrig ligget nogle apps...! Så dejligt i lige snakkede om det så jeg kan komme ned og få den opdateret.. Bare underligt når jeg fik bilen i Feb. burde den da være nogenlunde "med på beatet"
    Egentlig troede jeg at den ville kunne syncronisere med min tlf, så man nærmest fik sine programmer/abbs over fra telefonen til skærmen i bilen. Men måske ikke helt realistisk fra min side.


  • #45   4. jul 2013 Nej så teknisk er den desværre ikke smiley Det ville dog være fedt nok.

    Jeg gik bare ned 2 uger efter jeg havde fået bilen og sagde at de havde et døgn til at få det løst inden jeg skulle på ferie. Fik de det ikke løst måtte de finde ud af en anden løsning, så jeg ville have gps med på turen.

    Gå ned til forhandleren og bed om den opdatering. Det andet er noget svineri.

    Jeg har også stillet krav til chevrolet om kompensation på MyLink systemet. Det er overhovedet ikke smart. Man kan ikke spille musik fra telefonen så snart den lader op i USB stikket. Medmindre man altså stadig har alt musik til at være i iTunes.
    Den skulle kunne afspille spotify, og andet, via Bluetooth selvom den lader op, eller man bruger bringgo. Det kan man bare ikke endnu.

    Chevrolet har været for hurtige med at få den her model på gaden. Alt elektronikken er der, men softwaren er bare ikke udviklet endnu. Desværre.


  • #46   6. jul 2013 Altså jeg vil sige at jeg godt kan høre musik fra spotify selvom den lader. Altså den spiller det, men opdaterer ikke titel, osv på skærmen..
    Ja jeg skal da klart ha det opdateret!" Og de får en sang med på vejen.
    Du må gerne opdatere mig omkring din kompensations ansøgning.. for så kunne det være jeg skulle gå den vej også smiley


  • BLP
    BLP Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Svar: 9
    #47   14. jul 2013 >>Kasper, tak for opdateringen omkring Mylink

    Prøver at høre forhandleren i min ferie, godt at høre det virker perfekt.

    Så er der noget at se frem til smiley


  • #49   19. jul 2013 Super fedt smiley Efter 2.000 ligger jeg på omkring 15 smiley

  • #50   30. jul 2013 Jesper K: jeg har nu fået bevilget 1. service uden beregning som kompensation. Det er jeg egentlig fint tilfreds med smiley

  • #51   13. aug 2013 Kasper M. Kunne man evt. komme i besiddelse af din skrivelse til Chevrolet. ? så jeg har lidt at gå ud fra til min klage?

  • #52   14. aug 2013 Jesper K send mig din mail på pb smiley

  • kim m
    kim m Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 1
    #53   9. nov 2013 er ked af at ødelægge det for dig men det er skod er ejer af aveo 2013 LTZ og har holdt på værksted 7 gange siden men et irreterende problem med gearkassen og fornyligt el problemer min bil er ikke engang et havlt år gammel og har fået ny kobling men de har stadig ikke kunne løse problemet... efter en uge begynder den at skralde i gearkassen når den sættes i bakgear og somme tider giver den et helt ryk i bilen når den sættes i bakgear... 21.5 kml aldrig i livet max 18...... håber du er mere heldig end mig

  • #54   10. nov 2013 Må også desværre trække alle mind rosende ord tilbage om aveo

  • #55   11. nov 2013 Jeg er som glad for min, indtil videre har det eneste værkstedsbesøg været pga en dum mus der syntes den ville æde en ledning smiley Ellers har jeg ikke haft nogle problemer med den overhovedet. Jeg syntes den kører godt og sikkert.

    Kabinen er noget plastiklort. Man skal nærmest ikke kigge på det, før der kommer en misfarvning. MyLink infotainment er lala.. Med den gps app på telefonen er det ok, men det er overhovedet ikke tidssvarende. I hvilke verden er det logisk, at man ikke kan høre musik fra spotify samtidig med at man oplader???

    Brændstoføkonomien var jeg blevet advaret om. Min skulle gerne kunne køre omkring 18km/l ved blandet kørsel. Nu kører jeg mest i byen, og her ligger den ifølge displayet på omkring 13km/l, hvilket jeg desværre tror er rigtigt nok. Bilforhandleren forklare, at det skyldes aircon om sommeren, og varme i de kolde tider, for at undgå duggede ruder, der gør at den ikke køre mere.
    Den har kørt 5.300km, så jeg håber det retter sig op, men tvivler.

    Igen, det med km/l vidste jeg inden jeg købte, og da jeg akut stod og manglede en bil med en billig forsikring, så var aveo det bedste valg.

    Jeg har som sådan ikke fortrudt, men næste gang skal det være en bil der kan køre noget længere.


  • BLP
    BLP Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Svar: 9
    #57   20. feb 2016 En opdatering

    Efter nu 68.000 km, så ligger forbruget stabilt på omkring de 16,8

    Har en LTZ model opgivet til 18,2 km/l - derudover har der intet været med den udover alm. service, så er godt tilfreds med den smiley


  • Ulrik H
    Ulrik H Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #58   22. feb 2017 Jeg er kørelærer og købte i 2014 en fabriksny Aveo 1.2 med den store udstyrspakke, den følger mig i tykt og tyndt og har ca.140.000km på klokken, eleverne er glade for den, det eneste jeg har fortrudt er at det skulle ha været en diesel og er ked af at Chevrolet stoppede forhandlingen i Europa.Jeg forventer først at skifte den ud når klokken siger 300.000km

  • #59   10. maj 2017 Min Chevrolet Aveo 2013 har kørt 160.000 km og har lavet en mindre service på den idag, mekanikeren sagde den intet fejlede. Min kører ca. 12.5 km/l inde i byen og på motervejen 15 km/l .

Kommentér på:
Chevrolet Aveo 2013 erfaringer

Annonce