2.452 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Biludlejning problemer! Biludlejning problemer!

Har været i den heldige situation, at min kæreste havde købt mig en tur til Prag hvor vi skulle kører noget Porsche/Lambo - super fedt - Lejede så en bil hos SIXT i flensborg en lækker lille BMW - Afleverede den så søndag aften kl. 22.00 uden for kontors åbningstid tømte bilen og blev hentet af de gamle. Alt i den skønneste orden - men i dag, 8 dage senere popper en mail ind i min mailbox med at vi har lavet en skade (Bumper, rear / middle / scratch / 5-10 cm deep (down to primer)) Der følger ikke billede eller erstatningskrav med, bare en formular jeg skal retunere, men om det er starten på et erstatningskrav skal være usagt.

Ved, at jeg ikke har skadet bilen, ligeledes ved min kæreste og forældre også at der ikke var en hvid ridse i den sorte lak (dog ingen billeder - Dumt, ja)

Hvad mener I?

- Kan man sende sådan en påstand 8 dage senere?
- Bilen bliver afleveret på ulåst p-plads
- bilen afleveres kl. 22.00 og tjekkes først næste morgen
- vi er 3 der intet har set på bilen

Ville I punge ud?

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Biludlejning problemer!
  • #1   3. jun 2013 ring og spørg hvad det drejer sig om. de ved det bedre end jer.

• #2   3. jun 2013 Nejda.

• #3   3. jun 2013 Udlejningsbilen er dit ansvar indtil kontorets åbningstid næste morgen, sådan er det alle steder.

Tror ikke der er så meget at gøre end at betale. Sørg altid for at aflever indenfor stedets åbningstid og få en kvittering på at bilen ingen nye skader har.

• #4   3. jun 2013 der var et program i "kontant" på DR1 tror jeg det var, om netop det emne - tror det vil være rigtig godt at se om ikke du kan finde det på DRs hjemmeside og se det

• #5   3. jun 2013 Men vil da sige at 8 dage er lang tid, de har vel opdaget skaden med det samme, inden den blev lejet ud til den næste...

• #6   3. jun 2013 Christian A - Skal du ikke regne med. Det kaldes også Bureaukrati.

• #7   3. jun 2013 Prøv evt. at kontakte FDM,hvis du/i er medlem. http://www.fdm.dk/koer-selv-ferie/gode-raad-om-billeje

• #8   3. jun 2013 Har lige set programmet omkring udlejnings biler og det lader jo til, at det ikke er så sjældent at det opleves - altså at folk bliver snydt!
    Christian A - netop mit problem bliver beskrevet og fdm's jurist udtaler at den ikke holder i retten - altså det påhviler f.eks. Sixt

Men nogen der kender bevisbyrden - hvem skal bevise skyld/uskyld?

• #9   3. jun 2013 Man er vel uskyldig til modsatte er bevist?

Utroligt de ikke har overvågning på den P-plads.

• #10   3. jun 2013 Mads, ved udlevering af bilen har du nok fået et skadeskema, og i kontrakten skrevet at du har kontrolleret skaderne i henhold til skema. Når du så er kørt derfra, alle skader der ikke er på tegningen hæfter du for!

Men send da et svar tilbage hvor du kræver fotodokumentation med dato, tid og sted. Hvis du får et billede, står bilen så samme sted som du parkede den? Er der videoovervågning på parkeringspladsen, hvis nu nogen skulle have ridset den efter aflevering? Beløbet de vil opkræve er nok din selvrisiko, hvor meget er den på?

Det er en fin sideindtægt de skader, når der er så er indkasseret 10-15x selvrisiko for ridser på kofangeren bliver den måske malet...

• #11   3. jun 2013 Christian J - i dette tilfælde er man skyldig indtil man beviser det modsatte, hvilket man praktisk talt ikke kan. Aflever aldrig en bil uden at få en kvittering på at der ingen nye skader er. Eller køb ekstra-forsikringen der fjerner selvrisikoen. Det plejer at løse den slags problemer.

• #12   3. jun 2013 Men du kan jo være heldig de har opdaget skaden for sent, efter de har flyttet bilen/vasket den, glemt at tage billeder? Du må høre dem ad.

• #13   3. jun 2013 Mon ikke de har overvågning - men de har ikke vedlagt billede af skaden, men mener måske at 8 dage er lige i overkanten, kunne forstå 2 dage, det er bare en standart email der skal afsted ..

850 Euro, mener jeg den hed - Men sender os en mail tilbage til dem, samt lige forhører mig hos fdm ..

• #14   4. jun 2013 Ved godt det er lidt sent, men hvorfor tegnede du ikke en forsikring på en evt. Selvrisiko, i Dk koster den 30kr pr dag og i udlandet ligger den på mellem 40 og 50 euro om ugen.
    Vi lejer biler på vores rejsemål et par gange om året og tegner denne forsikring. Og har aldrig haft problemer, vores udlejnings bil har altid fået et par små ridser på Gran Canaria , da de er lidt ligeglade med hvordan de parkerer og lign, men med den ekstra forsikring tegnet, gider ham der chekker bilen ind, når vi afleverer .
    Ikke en gang se efter skader.....

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.725
    #15   4. jun 2013 Lyder meget som Sixt. Da jeg arbejdede der omkring Frankfurt sidste år kom de samme mail på stort set alle biler vi lejede dernede.

Med en forskellig skade på hver enkel bil. Den ene kunne der ikke løbes fra da den blev smadret direkte ind i en bil der kørte ud foran en kollega. Men alle de andre lyder som det du skriver der.

• #16   4. jun 2013 Apropox forsikring mener jeg faktisk du kan være heldig, at der på en evt. rejseforsikring ELLER dit evt. MasterCard er en forsikring, der kan dække den slags på en lejet bil. Og ja - jeg mener altså det er MasterCard der har en form for "rejseforsikring" tilknyttet - men - jeg er ikke sikker. Men - det kunne da være værd at følge op på

Kommentér på:
Biludlejning problemer!

Annonce