{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.492 visninger | Oprettet:

Kasper C
Kasper C
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

bytte bil med forhandler - God pris... {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Jeg har de sidste par dage været ude ved nogle forhandlere og kigge på bil, en lidt billigere bil ind den jeg har nu så jeg kan få mig en MC igen...
Mit problem er bare at det er en lidt speciel bil jeg har ( Ford Focus 2.5 ST ) og det er nogle helt langt ude priser jeg får på den, Fordi de mener at den er svær og sælge...
Jeg købte den selv for ca. 225.000 for ca. 1 år siden og jeg havde lidt håbet på at hvis jeg ikke var så kræsen men bare ville have en hvilken som helst bil i 70 - 80.000 pris klassen skulle det være til at have med at gøre, men er det godt nok ikke...
Jeg ved godt at han skal af med lidt penge til mig, men hvis han kan tjene lidt på min igen og han kan tjene på han sælger til mig burde det vel være fint ik??

Hvad ville i gøre, prøve og hører lidt rundt for at se om der rent faktisk er en som mener han kan sælge den??
Eller prøve og sælge den privat??

På forhånd tak

/Kasper C

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bytte bil med forhandler - God pris...
  • #1   12. jun 2013 Problemet er at han skal sælge din igen med ca 20% profit + penge til evt garantisager. Så det er klart at hvis den idag kan sælges for 190, så byder han nok ikk mere end 150 160 stykker. Og han har helt ret i det er en svær bil at sælge. Der er gået for meget miniput-miljø-greenpeace-trækrammer i folk når de handler bil idag

• #2   12. jun 2013 Hvad vil han give for din st?
    Og hvilken årgang samt km?

• Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    jul 2007

#3   12. jun 2013 Jeg kan se at der er en til salg ved forhandler, og den står til 215.000 mener jeg, så jeg var villig til at sige 190.000 for min og så købe en bil af ham til 70.000 ( så var der 120.000 tilbage til MC ) men når de byder 125.000 for min så bliver jeg sku harm, det er det samme som at sige "Fuck dig" hvis du spørger mig... smiley

Den har gået 143.000...

/Kasper

• #4   12. jun 2013 Der er en tilsalg herinde for 160000, med kun 115.000 på klokken?

• #5   12. jun 2013 Så sælg den privat.. såre simpelt smiley

• Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    jul 2007

#6   12. jun 2013 Det jo sygt!!! smiley

De fleste der er til salg privat står til 190 - 200.000

Men hvis man er i penge nød så må man jo banke prisen i bund, men jeg har ikke så travlt at jeg vil forære min væk... smiley

• #7   12. jun 2013 Men vil sige du skal en del under 160.000 smiley det er sgu træls. Men det er realiteten

• #8   12. jun 2013 hvorfor køre du ikke hen til en som både har bil og mc og bytter så du både får bil og mc. men de fleste vil jo gerne have lidt kontanter også

• #9   12. jun 2013 De står til salg til den pris men de bliver nok ikke solgt.

• #10   12. jun 2013 sådan er marked for biler, blevet,

nu krisen har kradset, og folk, vil kun have øko biler, der køre langt på literen.

Hvis man købe specielle eller biler, der ikke er brændstof økonomisk,
    så er der svære og sælge igen

• #11   12. jun 2013 krisen er ovre folkens, folk har bare indset at de ikke gider overpris for brugte biler.. det der med at "bare fordi at de har krise og sælger billigt, så behøver jeg ikke sælge billigt jeg har god tid"

Den holder ikke, medmindre at man slet ikke vil sælge.. en potentiel køber han er sgu ligeglad med om man har god tid eller ej, han går efter prisen..

• Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    jul 2007

#12   12. jun 2013 Jeg har fundet den MC jeg gerne vil have, han tager også biler ind men er heller ikke interesseret...

Jeg troede bare at der var nogle forhandlere i det her land, som mente at de havde en stor nok kunde base til at sælge noget der var bare lidt sjovere ind en Kia picanto!!!
    Men der er åbenbart langt i mellem dem... smiley

• #13   12. jun 2013 Der er da garanteret sådan nogle forhandlere.. men når der nu er en ST til salg for 160k http://www.bilgalleri.dk/marked/Bil/1676426-ford-focus-st

Og den er ikke solgt endnu (dvs. den skal måske 10-20 længere ned i en ren handel så gider forhandleren jo ikke give mere end 120k, ellers tjener han ingen penge)

• #14   12. jun 2013 Det har noget med realitet at gøre. Mirza A skriver perfekt at folk ikke gider give overpris for brugte biler mere..
    Den bedste løsning som privat, er altid at sælge til privat. At der står nogle til salg til 190000 Kr. er ikke ensbetydende med at de bliver solgt til den pris.

Det er en gang lykkedes mig at "kuppe" en forhandler. Han fik min BMW 528i, som jeg havde givet 150000 Kr for ved Terminalen engros. Jeg fik en sindssyg velholdt E36 320i Coupe med kun 140000 KM og i fineste stand og samtidig 165000 Kr i lommen. -Se det var sjovt! smiley Havde E36´eren i knap et år og solgte den for 50000 Kr.

-Da jeg tilfældigvis kørte forbi forhandleren knap 3 år senere, så var min bil stadig til salg.. ha ha! smiley

Forhandlerne er også blevet klogere. Bilbranchen er i dag præget af små biler som Up, aygo, C1 osv. Derfor kommer det mange andre til gode at ingen gider at købe de "dyre" brugte biler mere - nemlig os der vil have dem. smiley

• #15   12. jun 2013 Derfor kommer det mange andre til gode at ingen gider at købe de "dyre" brugte biler mere - nemlig os der vil have dem.

Ja nemlig, man skal se det positive i det, og jeg kommer aldrig til at køre hverken på traktor juice eller en bil med under 10kg/hk.. så det er kun fedt at de sjove biler bliver billigere smiley

• #16   12. jun 2013 Lige præcis! smiley

Kommentér på:
bytte bil med forhandler - God pris...

Annonce