{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.691 visninger | Oprettet:

Overvejer at køber en BMW {{forumTopicSubject}}

Hej alle samme

jeg overvejer at købe en BMW

De BMW jeg har set på er modellerne e39 520 523 525 528

Men de modeller jeg er mest interesseret i er e39 520 523 525

Årgang er fra 1996 til 2001

Men mit spørgsmål lyder på

Når man skal købe en BMW, hvad skal man så gå efter?

Hvad med rust på BMW?

Hvad med bagtøjet på BMW?

Hvad med km, har de noget betydning at de har gået mange km?

Har det noget at sige, at en BMW har kørte mange km med en automatgear & manuelt gear

Jeg ved ikke om jeg skal have med automatgear eller manuelt gear

Hvad koster vægtafgift på en BMW?

Farven på BMW skal være sølvmetal koksmetal gråmetal (ikke sortmetal )

Jeg kender ikke noget til BMW, ikke andet end at det er en god bil.

Jeg har kørt Honda i mange år og nu er det ved at være tid til at prøve noget nyt

Jeg håber at få nogle gode råd fra jer.

MVH kim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejer at køber en BMW
  • #1   14. jun 2013 Ikke for noget, men er du fuld, eller har du ikke installeret ordbog på din computer?

  • #2   14. jun 2013 Lad vær og køb 520. den er godt nok sløv til sådan en stor bil
    ellers er det en rigtig fin vogn. ud og prøvekør nogle


  • #3   14. jun 2013 Ingen tvivl de køre godt men hold dog kæft de er dyre at sende på værksted specielt hvis automat gearet ikke har været holdt ved lige

  • #4   14. jun 2013 Køb dog en E46 CI række 6

  • #5   15. jun 2013 ulrik jaja som om du får en fabriksny motor til 25.000

    måske i dine våde drømme


  • #6   15. jun 2013 Hvis du skulle forelske dig i en e36 har jeg en tilsalg vi kan lave en god pris på hvis det er. Det er en 328i den koster 2400kr halvårligt i vægtafgift. Jeg har haft 320 323 og kørt meget i min kammerats 325 og jeg må indrømme 328eren er altså lige lidt sjovere end de andre. Og den har moment som en traktor smiley

  • #7   15. jun 2013 Ang. Rust tjek bunden af dørene, bagklap, og reservehjulsbrønden. Evt tårne og paneller.

  • #8   15. jun 2013 200000km betyder intet for en BMW hvis den bare er passet som den skal.

  • #11   15. jun 2013 JSJ DK ???

  • #14   15. jun 2013 som flere siger,520 er for lille,og du fortryder hvis du køber sådan en. minimum 523 med 170 hk,eller når du alligevel er deroppe så en 528 eller 525, som har samme økonomi som 523. fortrød min 520 touring. samt da jeg fik min 523,ville jeg godt ha haft en 528 smiley nu har jeg e46 320ci 2.2 og de 170 hk er rigeligt, idet den er noget lettere smiley

  • #16   15. jun 2013 ja,men min var en 2.0 150 hk,og så som touring,var sgu lidt tung


  • #17   15. jun 2013 JSJ DK:

    Der er aldrig lavet en E39 523i med M54 motor... ? Derudover blev de "nye" motorer heller ikke implementeret i 99. De kom i forbindelse med faceliftet i 09/2000.

    Jeg har selv haft både pre- og post facelift, og faktisk er det den faceliftede, der har været klart dyrest i reparationer. Jeg havde først en 523i fra 1996 og det var en suveræn maskine. Såfremt man ikke ønsker en bil, som skal have smæk og køre lynhurtigt, er det en glimrende bil. Om en 2.0 med 150 hk er for sløv, skal jeg lade være usagt. Det er klart et spørgsmål om temperament.

    Jeg har på nuværende tidspunkt en 530iA fra 2001 og jeg vil da gerne medgive, at der er sket en del siden de første E39'ere kom på gaden. Motorerne er mere kultiverede og kan med lidt god vilje gå en smule længere på literen, men så er forskellen altså heller ikke større.

    Jeg foretrækker automatgearet og mener selv, at det hører sig til på en vogn af den kaliber. Automatgearkasserne er generelt problemfrie, så længe der er tale om benzinbiler. 530D lider desværre af problemer med GM-gearkassen, som har lidt svært ved at tøjle momentet og som følge heraf smadrer converteren. Derfor ses det ofte, at disse med tiden kræver udskiftning. Fælles for alle E39-gearkasse er, at de skal have skiftet olie. Dette foreskriver BMW ikke, men på trods af det, er det en klar nødvendighed.

    Med hensyn til kilometerstanden, har jeg aldrig været nervøs for holdbarheden. Min BMW 523i havde kørt 310.000 km. da jeg solgte den, og den kørte stadig suverænt. Bilen var passet med service efter forskrifterne.
    Min nuværende BMW 530iA har på nuværende tidspunkt kørt 277.000 km, og den kører fortsat glimrende. Den bliver ligeså passet, og det skal da også nævnes, at jeg har kastet rigtig mange penge efter den, siden jeg købte den.

    Rustmæssigt er de relativt modstandsdygtige, men det kan ikke skjules, at der er tale om en gammel bil. Kig efter rust i paneler (lige bag forhjulene, da de ikke er leveret med stænklapper), bagskærme, bagklap, pladedelen under bagklappen, dørbunde og motorhjelmen. Derudover vil jeg foreslå at du går bunden igennem med særligt fokus på de 2 propper, som sidder i hver side af bunden. Disse har ligeså tendens til at ruste op. Der er dog intet farligt i det.

    Min opfattelse er, at BMW E39 er en velbygget BMW, som kan klare enormt mange kilometer. Det er dog vigtig at huske, at de bestemt ikke er gratis at holde kørende. vedligehold den og du har bil i mange år!


  • #19   15. jun 2013 JSJ DK@ Syntes M54 mangler nm i bunden i forhold til M52, men sådan er vi jo forskellige, har kørt i en 03 525i med m54 motor, den virkede lidt sløj i forhold til min m52, og den har rundet 400, bilen har ihvertfald smiley

  • #20   15. jun 2013 Vægtafgift for en 523i fra før 1/7 97 er på 5380kr om året, efter 1/7 97 er den på 6020kr med manuel gear og 7080kr med automat gear.

    Værd at tage med i dine overvejelser synes jeg.

    Men ellers hører jeg kun godt om dem, rust er det værste. kig i døre/bagklap/skærme/tårne


  • #21   15. jun 2013 Tor E:
    Jeg har den modsatte opfattelse. Dobbelt vanos er en fornøjelse at køre med. smiley


  • #22   16. jun 2013 Hej Tak for jeres gode råd, Der er en masser ting at tænke over,
    Hilsen Kim


Kommentér på:
Overvejer at køber en BMW

Annonce