{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.793 visninger | Oprettet:

Støj isolering - bedste sted? {{forumTopicSubject}}

Hey alle.
Skal igang med at støjisolere vognen imorgen (nu når det er så godt vejr), men tænkte på hvor jeg ville få mest ud af fylde bilen op med butyl plader. Jeg har allerede isoleret alle 4 døre, og det hjalp lidt - mest på lyden fra højttalerne dog.
Havde tænkt mig købe lidt vibrationsplader, men vil der være klogt at købe et andet materiale og klistre ovenpå?

Havde tænkt mig at handle ved carsound.dk, da jeg kan købe lokalt der.

På forhånd tak for jeres meninger.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Støj isolering - bedste sted?
  • #1   17. jun 2013 der stod på den pakke jeg købte sidst at det kunne klistres på inderskærme osv, så hvis du har mulighed for at afmontere plastik inderskærmene ville det nok hjælpe gevaldigt på vejstøj. smiley jeg har lagt det i alle 4 døre bagklap og tag smiley

• #2   17. jun 2013 Jeg har læst at man kunne sprøjte inderskærmene med gummihed eller lign undervogns beskyttelse, det skulle også tage en del.

• #3   19. jun 2013 Tak for svar. Tænkte nok at det bedste var at afmontere indeskærme, men det må lige blive næste gang (formentlig når jeg skal have vinterdæk på), da det er umuligt at få af uden at hjulene er afmonteret. Fik dog putter vibrationsplader under kølerhjelmen, under bagsædet og i baggagerummet + bagklappen. Kan ikke lige fornemme og det har givet noget endnu, da jeg kun lige har fået kørt en kort tur.

• #4   19. jun 2013 Jeg vil TRO man skal op i noget af de skum måtte eller lign man kan få før det giver det store. De tynde bitumen plader er vel mere til at bare dæmpe en plade overflade der vibrere med smiley

• #5   19. jun 2013 asfalt pladerne er bare til at dæmpe resonans med, mange klistre deres bil til med det, små 4 kantet stykker på 5x5 cm kan faktisk gøre det samme i en dør, sådan 4 stykker på 5x5cm i en dør, er mere end rigeligt til at gøre døren "død" er det vej og vind støj du vil af med, så findes der jo der plader med filt/tæppe på, eller ruller hvor du selv klipper af hvad du skal bruge, har du feks en bagskærm, hvor du vil fylde den ud, kan du bruge det samme filt som man bruge til bas kabinetter, virker ret godt,+ det vejer intet, og tager ikke imod fugt

• #6   19. jun 2013 Gode svar smiley Brian, har du evt et link til hvor man kan købe sådan nogle ruller? Eller bare en butik.

• #7   19. jun 2013 det kan du købe mange steder, mange stof forretninger har det, bil butikker er for dyre med det som regel... det er det samme du stopper i tøjdyr osv, det der er i baskabinetter.. filt kan du også købe der i ruller

Kommentér på:
Støj isolering - bedste sted?

Annonce