{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.772 visninger | Oprettet:

Jeg vil godt lige sige undskyld... {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft min Seat Altea til salg og har igår fjernet salgsannoncerne herfra BG, DBA og Bilbasen... Den sidste uges tid har jeg ikke svaret nogle henvendelser på bilen, og det vil jeg egentlig gerne sige undskyld for. Især fordi emnet omkring useriøse sælgere har været oppe mange gange.
Jeg har haft bilen til salg siden februar, sammen med en turbo jeg også har haft til salg.
Der har været en del opringninger og beskeder, men har ikke svaret nogen af dem. Det skyldes at jeg simpelthen var blevet træt af useriøse købere, som ikke mødte op eller ikke ville betale prisen. Jeg magtede simpelthen ikke at skulle bøvle med folk som ville have penge for at se på bilen og som bød 10.000 under prisen for en bil som i forvejen var en af de billigste på markedet.
Da der kan have været nogle seriøse henvendelser blandt dem jeg ikke har svaret, vælger jeg at sige undskyld og beklager ulejligheden.

Jeg har istedet valgt at beholde bilen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg vil godt lige sige undskyld...
  • #1   21. jun 2013 God stil. Thumbs-up smiley

• #2   21. jun 2013 tillykke

• #4   21. jun 2013 Jeg tilgiver dig for dine synder

• henrik m
    henrik m Tilmeldt:
    aug 2004

Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 6
    #5   21. jun 2013 Kender det alt for godt. Jeg har RX 8 til salg som jeg tit bliver skam budt på 80.000 kr er der mange der byder det er 30000 kr under det den er til salg for.

• #6   21. jun 2013 Man skal bare huske på, at det er købers marked!
    Biler, motorcykler, både osv, alle de her ting som er lidt en luksusvare, og ikke konsekvent nødvendigt, er ikke det værd, de var for bare 1-2 år siden. Som sælger, er man nødt til, at indrette sig efter disse tider.
    Jeg ved godt, at der findes masser af skambydere, men der findes lige så mange tudefjæs, som mener deres varer er belagte med guld og ædelsten.

• #7   21. jun 2013 Har bilgalleri virkelig useriøse købere..... Det har jeg virkelig svært ved at tro....

Ironi kan forekomme

• #8   21. jun 2013 Jeg har en VMAX mc til salg. Den er sat 25k under markedsværdi/hvad andre står til, og alligevel får jeg bud der ligger langt under min pris, faktisk er der en der har budt det de står til uden afgift!!

• #9   21. jun 2013 Christian L:
    Det kan du have ret i... Men "købers marked" er absolut ikke ensbetydende med at sælger skal forære sin vare væk til køber for en slik. Fordi at nogen ikke har råd til at betale prisen, er det ikke ensbetydende med at de skal have varen billigere.
    Jeg kan nævne massevis af eksempler på hvordan folk ville have min bil urimeligt billigere end den stod til, men det magter jeg virkelig ikke og det er heller ikke formålet med denne tråd at tude.
    Jeg har oprettet tråden for at sige undskyld til dem jeg ikke har svaret, som rent faktisk var interesseret i min bil. Ved selv hvor irriterende det er, så har derfor også givet en forklaring på hvorfor jeg ikke har svaret dem.

• #10   21. jun 2013 Når du har haft den til salg så længe så er prisen jo nok for høj ..... Uanset hvad andre tager for samme model

• #11   21. jun 2013 Havde selv for noget tid siden en seat Toledo fra 99 til salg. Den stod til 24999. Fik mange bud på 12000-15000kr. Syntes satme det er respektløs.

• #12   21. jun 2013 Erik A har fuldstændig ret, kort sagt.

• #13   21. jun 2013 Synes helt ærligt også tit at man ser folk har dem til salg og så fordi de har brugt tid på den er den mere værd end den virkelig er.

• #14   21. jun 2013
    Hvad stod din Altea til ?

• #15   21. jun 2013 Erik & Christian.
    Det kan man jo umiddelbart mene, men det må jo være op til folk som rent faktisk har set bilen i virkeligheden at bedømme.
    Jeg er ikke ked af at skulle beholde bilen, tvært imod... Er kun ked af at jeg har spildt nogle menneskers tid.

• #16   21. jun 2013 Hr. Wegersleff:

Jeg synes ikke det er relevant for den her tråd, da det ikke er så meget dét det handler om. Men for en god ordens skyld, så stod den til 37.000 og havde kørt 265.000. En 140hk TDI DSG...

• #17   21. jun 2013 - Udstemme for reklame i forum!

Ej! smiley Ja det lyder jo umiddelbart som en rigtig fornuftig pris.

• #18   21. jun 2013 Hvorfor overhovedet bruge tid på at besvare eller bekymre sig om sådanne henvendelser?

I min verden er alle bud useriøse, så længe en vare ikke er beset. Ingen kan alligevel vurdere om en pris er berettiget ud fra en yderst subjektiv salgstekst og et par billeder.

Jeg spørger ofte skambydere hvordan de uden at have set bilen, ved at den er mindre værd end den pris den står oplyst til. Jeg har endnu at modtage et brugbart svar. smiley

• #19   21. jun 2013 Man kan vel også vende den om, og spørge hvad mon årsagen er til at de kan sælge en tilsyneladende mere attraktiv bil til samme pris?

Jeg undrer mig ofte over hvordan folk altid på forhånd ved at den billigste bil automatisk er det bedste køb.

• #20   21. jun 2013 Jeg har det præcis på samme måde som Brian, og jeg havde da nok været til at forhandle med... Hvis folk overhovedet var dukket op.
    Jeg blev ganske enkelt træt af at skulle diskutere med folk om standen på bilen, når de ikke engang havde set den i virkeligheden. Jeg blev træt af at folk ikke mødte op og jeg blev træt af at folk ringede og spurgte om min sidste pris, før de overhovedet havde præsenteret sig selv. Jeg overvejede endda at sælge/bytte hos en forhandler og gå ekstra meget ned i pris, bare for at undgå alt det andet bøvl og bavl...

Men... Som jeg har skrevet før, så er det ikke hensigten at tude over det i det her indlæg. Jeg har været en røv og har ikke svaret på de folk der har henvendt sig. Det er noget jeg selv hader at blive udsat for og derfor, mener jeg selv, er det på sin plads at give en undskyldning.

Jeg siger det bare, så må folk synes hvad de vil...

• #22   21. jun 2013 Hvis man har sin bil til salg længe og syntes folk skambyder. Så er der nok noget galt med prisen. Der er altså også mange her inde der tror deres gammel bil er guld værd.

En bil er ikke mere værd end den bliver solgt til.

• #23   21. jun 2013 Jeg vil anbefale dig at søge www.strakstilgivelse.dk smiley
    Så er jeg sikker på at det nok skal gå alt sammen.

Kommentér på:
Jeg vil godt lige sige undskyld...

Annonce