{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.180 visninger | Oprettet:

Anne R
Anne R
Tilmeldt:
14. jun 2013
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 28

Det blev en VW Up! - giv gerne gode råd/tips! {{forumTopicSubject}}

Vi har nu besluttet os for at købe en VW Up! 60 HK, 4 dørs og måske med DK-pakken - er der nogle som har den og kan anbefale eller ikke anbefale den?

Ellers nogle gode råd om når vi skal købe den, kan man forlange noget ekstraudstyr med i prisen, kan man 'prutte' om prisen osv.? Nogen der har erfaring med det? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det blev en VW Up! - giv gerne gode råd/tips!
  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 28
    #2   21. jun 2013 og hvad baserer du det på?

  • #3   21. jun 2013 Du kan få en jazz til 135 tusind inkl. A/C og navigation , hvorfor lade værre

  • #4   21. jun 2013 Skrammel kasse er det ikke. Det er den bedste af de små biler, der meget mere støj i feks en Aygo. For ikke at tale om et stort bagage rum

    De fejler ikke noget, og alle dem vi har igennem arbejdet er yderst tilfredse med dem smiley


  • #5   21. jun 2013 Fordi det Honda smiley

  • #7   21. jun 2013 Der er nærmest faste priser på de små billige biler, ikke noget at prutte om.

    Før i tiden ville jeg anbefale at få så meget udstyr med som muligt for at den vil blive nemmere at få en rimlig pris for den brugt når man skal af med den igen, men det kan bare ikke betale sig på de små billige biler, brugtprisen falder hurtigt så det er nærmest en engangsbil som man køber og smider væk igen.


  • #8   21. jun 2013 ja det er en ganske udemærket vogn min lillebror har en move up den køre sku fint

  • #9   21. jun 2013 Jeg ville også lige se på en Honda Jazz. Jeg har kørt i begge biler, dog som passager. Men umiddelbart virkede Hondaen noget mere solid og velkørende, + udmærket benplads bagi, jeg er 1.95, og kunne 'sagtens' være på bagsædet. Det var lidt mere trangt i Up’en.

  • #10   21. jun 2013 Brækkede ? Det vist en and du har fået ude i byen

  • #11   21. jun 2013 Jeg havde kigget på en corsa istedet

  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 28
    #12   21. jun 2013 nemlig smiley vi skal ikke op i 135.000 kr - vores budget lå på 100.000 så vi er allerede gået over, kan ikke gå mere over end up!en smiley

  • #13   21. jun 2013 det er en fornugtig vogn, men du kan godt skyde en hvid pil efter rabatter osv. hvis du er heldig får du et sæt måtter med. jeg ved hvad de tjener på 1 UP! og der er ikke rigtig noget at give af før de sætter penge til.
    kig evt. på en demovogn hvis du vil spare lidt penge.


  • #14   21. jun 2013 Udemærket bil.. Men bestemt ikke noget jeg selv ville købe, da jeg hellere vil bruge eksempelvis 100-135000 på en brugt kvalitetsbil i stedet.

    De falder for hurtigt i pris og jeg ville nødig betale af 6-9 år på sådan en.

    De er gode til formålet - at køre i bytrafik. På motorvejen er de for dyre i forbrug.


  • #15   21. jun 2013 De er frustrerende alle steder udenfor byen. Motorvej - jaja, anmelderne siger de KAN overhale, det er for så vidt heller ikke en løgn. Man skal bare bruge en månedskalender for at planlægge det. Udemærket samlekvalitet. Trang kabine alle andre steder end forsæderne.

    Som Thomas M er inde på, vil pengene være givet meget bedre ud til f.eks. en brugt Golf V. Den er ovre børnesygdommene, så det gør ikke noget den mekaniske garanti er udløbet. Finder i en der er holdt med de rigtige service, er der stadig gennemtæringsgaranti.

    De små bybiler er et modefænomen der muligvis er kommet for at blive, men de bliver aldrig lige så lækre som de lidt større biler.

    Desuden ser jeg alt for tit Aygo, C1, 107, Up, Gitigo, Mii der er parkeret som et pund pølser. Ufatteligt hvad folk vil med de små bybiler hvis de enten

    1. Holder så skævt man ikke kan komme ud af bilen hvis man parkerer ved siden af
    2. Optager så stor en plads, at en stor Audi A6 SNILDT kunne være der, og efterlader en P-plads i passende størrelse, som ingen andre kan bruge...


  • #16   21. jun 2013 Jeg købte en til min mor.
    Move Up!
    60HK
    4 dørs med Aircondition.
    Reservehjul i stedet for skum
    4 års garanti i stedet for 2.
    Tungstens metal lak
    DK pakke med Navigation, sædevarme, el spejle osv.
    sort stof interiør med blank sort på instrument bordet.

    til 128.000,- og så fik man sørme forhandlet bundmåtter med i prisen, hahahaha.
    Prisen er inkl ALT. levering, plader osv osv.
    Men min mor er RIGTIG glad for hendes nye lille bil. og jeg har kørt lidt i den også syntes det er en fin lille bil, rigtig fint støj niveau i kabinen sammenlignet med alle andre små biler som aygo, Spark, picanto osv. men den mangler lige 20-30 HK syntes jeg smiley


    men folk glemmer jo også nogle vigtige ting når de kigger på bil til f.eks. 89.000,-
    det kan du aldrig hente den til jo ? der er 36-3800,- i levering og 1200,- for nummerplader, det er lige 5000,- oveni. dem kan du jo ikke komme udenom smiley så at lave et budget på 100.000,- det giver jo kun 5000,- at smide ting i for. og det koster metal lakken jo næsten alene. så er det slut med at smide udstyr i den ? og så er det ikke engang en move up til den pris !


  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 28
    #17   21. jun 2013 Andreas K: Blev det 128.000 kr ALT i ALT? Med Levering, nummerplader osv osv? smiley

  • #18   21. jun 2013 det gjorde det nemlig. 128.xxx,- er jeg helt sikker på.
    som den stod, lige til at køre væk, med plader og det hele.

    vil mene det er sådan man laver en Up! med "best value for money" i hvert fald efter mening, og hun er sådan en som beholder bilen måske 10 år. og så syntes jeg det ville være surt at skulle undvære navigation, sædevarme, el spejle aircondition osv. der må godt være lidt "luksus" hvis man skal have den så længe. smiley


  • #19   21. jun 2013 129.xxx,- undskyld.

  • #20   21. jun 2013 #Casper M
    Jeg vil da lige sige at jeg har snakket med mange mekaniker, som har oplevet det Christian f nævner.
    De begynder at brække sig allerede efter 5000km er der flere der siger.


  • #21   21. jun 2013 Så er det sgu heldigt garantien dækker, Paw. Hvad andet er, tvivler jeg på det er "mange mekanikere" der faktisk HAR den oplevelse. Mon ikke de blot bad-mouther bilen.

  • #22   21. jun 2013 Mht. gearkassen, så er det tilsyneladende noget flere Up-ejere oplever: http://www.upownersclub.co.uk/forum/up-gearbox-transmission-problems_topic340.html

  • #23   21. jun 2013 Ja hvis de da så vil det smiley
    Tjahh kan jo kun sige hvad jeg høre, men kan jo være jeg snakker med de forkerte så.


  • #25   22. jun 2013 Ehm, bilen koster det samme i Tyskland som i Danmark - der er dælme ikke meget forskel.

  • Kasper F
    Kasper F Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 143
    #26   23. jun 2013 @Morten H

    Jeg fik da vinterhjul og tonede ruder med, da jeg købte min Citigo.


  • #27   23. jun 2013 twingo´en er et bedre bud.

    min kami har en up og den siger sjovt fra motor og gearkasse synger/rumler for hjullejre og smc vil intet gøre ved det da de mener der er almedelig slid...
    syntes det en ok lille bil men ville tage en twingo især pga deres kampange tilbud. og bare det du har 4 cylindre og 16ventiler det gør så meget for bilen.


  • #28   23. jun 2013 Jeg har endnu tilgode at høre om 1 eneste der rent faktisk HAR fået skiftet gearkasse. De skraller og sådan er det bare.

    Jeg har kørt de første 10.000 km i min Citigo nu og der har absolut INTET været at komme efter. Bedre og bedre brændstoføkonomi, alt virker som det skal, gode sæder, overrraskende god bagageplads en perfekt pendlerbil for vores vedkommende.


  • #29   23. jun 2013 Kristian s
    hvis 10.000km er en milepæl for dig så overvej lige om ikke du er lidt for large mht dine krav... har kørt 38000km i min opel (285.000km til 320.000km) uden problemer så det siger jo intet at den kan køre 10.000km i sin helt nye bil... min kamis up har køre 35.000km den har mislyde fra gearkasse og motor. (lyde den ikke havde da den var ny)


  • #30   23. jun 2013 Fat nu at de lyde skal være der. Der er en helvedes masse snak på nettet omkring det, men der er stadig ikke nogen der kan komme med et eneste eksempel på at nogen har fået byttet det.

  • #31   23. jun 2013 Mine forældre har en High UP! med automatgear og 75 hk. Den kører fantastisk og holder et reelt snit på 23 km/l.

    Havde jeg ikke selv behov for 1200 kg på anhængertrækket købte jeg en selv!


  • #32   23. jun 2013 kristian s
    nej de lyde SKAL ikke være der. det er jo et tegn på ringe byggekvalitet. min opel har tikke lyde men den har også kørt 320.000km og vært lav på olie stand og fået snoninger. og en udrykker leje skal ikke larme sådan på en ny bil... har eks siger min 18år gamle bil ikke noget og det har mine forrige biler heller ikke gjort.. og siger de sådan efter 30.000km så det ikke godt... jeg ville ikke være tilfreds.
    forstår godt folk vælger up´en pga snop effekten og designet (som er okey og nok det de fleste dansker vil havde) det lyder bedre der er en vw i indkørselen end en kia (sørgeligt men sandt. sådan tænker mange danskere)


  • #34   23. jun 2013 Det er da så aldeles uvedkommende hvad din gamle spand af en opel siger af lyde. Konstruktionsmæssigt er der ingen problemer, sådan lyder det åbenbart på de biler. Og der er stadig ikke én eneste der kommer med helt konkrete eksempler på smadrede gearkasser. Det er noget der lever på nettet og ikke i virkeligheden.

  • #35   23. jun 2013 Prøv at lave en Opel der skal spare lige så meget på vægten som Up'en, og lad os se på kvaliteten igen.

  • #36   23. jun 2013 Christian F: der tager du da fuldstændig fejl... Når vi er i den prisklasse køber folk den bil hvori de får mest for pengene. Eftersigende skulle de tyske trillinger være dem der er suverænt bedst skruet sammen, i forhold til Twingo, Aygo osv... Man får hvad man betaler for ren kvalitetsmæssigt. End of story..... Amerikaner-fanboy smiley

  • #37   24. jun 2013 #Kristian S
    Kan du forklare hvad en ophugger så skal med en hel palle med up/citigo/mie gearkasser? Rimelige tidligt at man begynder og renovere dem, men kan jo være de har polo syndromer hehe smiley

    #Claus B
    Kvalitets mæssig kan jeg da sige af personlig erfaringer at aygo/c1/107 bestemt ikke fejler noget som helst. Det eneste trælse ved dem er at man bliver døv hvis man ikke køre med høreværn hehe smiley


  • #38   24. jun 2013 1
    motormæssigt har aygo. c1 og 107 jo bevist de kan holde til utrolig mange kilomere. og mislyde har de kun fra bagpotten...

    2
    twingo, ka og picanto er dem der er mest roste af diverse test.

    3
    danskere er mærkeludere
    kan de få en VW så køber de en VW. så de ligeglad med om de har udstyr osv. for de køber den skrabede da de også er næriger... så kan det godt være twingo´en har mere udstyr og ka´en bedre køredynamik men det ikke ne VW så det ikke "blær"


  • #39   24. jun 2013 Ophuggere køber ud fra rygter, så... smiley Ligesåvel som ufatteligt mange ophuggere er brændt inde med diverse bagsædesæt fra Altea/Touran osv., dengang vi lige havde et kort vindue med mulighed for billig hvidpladeombygning... smiley

  • #40   25. jun 2013 Vi fik vores nye Move Up! i torsdags, kanon bil (til formålet, som er at transportere min kone til og fra arbejde, samt hente børn).

    Vi gav kr. 127.460 for:
    - Move Up! 60HK
    - 4 dørs (Aircondition dermed standard)
    - Tornado rød special lak
    - DK pakke med Map+More (Navigation, bluetooth tilslutning til mobilerne, mediestyring og kørecomputer), sædevarme, el spejle, tågelygter
    - Fartpilot
    - Lister i bunden af dørene
    - Sort stof interiør med blank sort på instrument bordet
    - Lakstift
    - Nøglecover (hvid med skrift: Up!)
    - Levering (dvs nummerplader og klargøring)

    Vi er rigtig glade for den, og kender efterhånden flere som har den. Alle er glade. Vi ville oprindelig have en Skoda Citigo, eftersom vi havde 2 Skoda'er i forvejen, men forhandleren ville ikke give os en god handel (på trods af, at begge biler er købt hos samme sælger), derfor blev det til en Up!


  • #41   25. jun 2013 Forøvrigt, den kan uden problemer køre 140 km/t på motorvejen med 2 (vel)voksne på forsæderne og 2 børn samt lidt oppakning. Men ja, overhalinger skal times lidt smiley

  • #42   25. jun 2013 Jeg kan oplyse at jeg har set en helt original Up blive rullet til 72 hk! ;-P

  • #43   25. jun 2013 KM , nu føler jeg mig snydt , har givet 125k for en uden fartpilot og metal lak . Men har dog tilvalgt de 2 års ekstra garanti

  • Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 4 Emner: 7 Svar: 154
    #44   25. jun 2013 Altså, selv mr. Clarkson har nævnt at det er en genial lille bil (-: og nej, selvf. er hans ord ikke lov. Men med alle de biler han har testet må han sq vide en smule hvad han snakker om.

  • #45   25. jun 2013 vis du nu købte en skoda citygo så kan du få ac med til sammen pris som wv upen

  • #46   25. jun 2013 Det kan godt være det er en genial bil som opfylder dens formål. Men en mikro bil som i praksis løber op i 130.000kr.. haha håber virkelig ikk den skal byttes ud om et år

  • #47   25. jun 2013 Jeg kender en som havde en up i et år og kørt 13000 km i det år. Han solgte den for 10k mindre end han havde givet . Det var jo ikke så dårligt

  • #48   25. jun 2013 Har han haft den fra ny 1 år så lydrr det usandsynligt.. ellers kan det selvf godt lade sig gøre

  • #49   25. jun 2013 Det var en ny 3 dørs , men så ville han hellere have en 5 dørs , så to timer efter han havde sat den på nettet var den solgt . Det var jo fint

  • #50   26. jun 2013 Nok fordi der stadig er ret lang ventetid på en Up! hvis man vil have den med ekstraudstyr smiley

    Tornadorød er iøvrigt ikke en metallak...


  • #51   26. jun 2013 jeg ville hellere give en smule ekstra og købe en corsa. er bestemt ikke imponeret af ret mange vwer

  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 28
    #52   26. jun 2013 Helt præcis Morten H - også derfor jeg ikke gider kommentere! smiley

  • #53   26. jun 2013 Nå Annesen, Hvorom alting er, så er det et fint køb , et køb jeg også selv lige har lavet. Vil dog mene at du ville fortryde hvis ikke du tager DK pakken også. Derudover vil jeg nok tage de 2 års ekstra fabriksgaranti til knap 3000 kr. med også.
    Udover det er jo sådan set op til dig selv hvad du føler for lige netop din up skal have af unødvendigt gejl smiley


  • #54   26. jun 2013 Du skal nok ikke regne med at få meget ekstra med. Købte min Micra til 104990,- og måtte spytte ekstra i kassen for stænklapper, nr.plader, Pava og måttesæt så den endte i 113000,-.. De tjener ikke meget på små nye biler. Træls at kigge på fakturaen og se at selve bilen kun koster 50355,- smiley

  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 28
    #55   26. jun 2013 Vi har lige i dag været ude og kigge igen. Jeg tror vi vælger den i sølvsten/mørk sølv metallak, med DK pakken, sorte 14" alufælge, vinterdæk (hvor vi så bruger de hjulkapsler som hører originalt med), undervognsbehandling samt beskyttelse ved hjulene. Det løber op i 130.000 ca., men når vi finansierer det er der kun 160 kr forskel pr måned, hvis vi tager hele den samme, som hvis vi tager den helt standard i hvid, uden DK pakke osv osv. smiley Vi får den formentlig i næste uge!!

  • #56   26. jun 2013 min kami bestilte en high op for 13000kr mere .
    men der er prisen for en clio. og så få man en bedre bil. polo koster heller ikke meget mere. eller mange andre biler... det er mange penge at ligge på en micro bil.
    kan forstå de 80.000kr men 130.000 for en lille bitte bil det sku dyrt.


  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 28
    #57   26. jun 2013 ja det har du ret i - men så kan vi få en skrabet større bil, og hvad vil man så helst? En lækker lille bil eller en skrabet større bil? Ligeså snart man kommer lidt op i størrelsen koster både service og vægtafgift betydeligt mere..

  • #58   26. jun 2013 Det er muligt service og vægtafgift koster mere (hvilket faktisk ikke er tilfældet. en Golf 7 koster det samme som en Up! i grøn ejerafgift), men det er satme surt at være bundet til for lille en bil. Mit allerstørste problem er folk der stopper deres børn bag i deres fiiiiiine Aygo / Up! / whatever... Der er jo intet at stå imod med hvis der kommer en flyvende bagfra.

Kommentér på:
Det blev en VW Up! - giv gerne gode råd/tips!

Annonce