{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.857 visninger | Oprettet:

Lappe dæk vigtigt {{forumTopicSubject}}

Heej jeg står og skal i skole i morgen og skal tage bilen da mit buskort er udløbet men problemet er at mit dæk mister luften så vil høre jer om hvad jeg kan gøre ved det og har tænkt på dækskum eller hvad det nu end hedder til at holde det indtil jeg får fat i de nye fælge og dæk. håber i kan hjælpe mig så jeg kan få det lappet i en fart og hvor kan det købes. smiley


Mvh Mathias


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lappe dæk vigtigt
  • #1   25. jun 2013 Find evt et dæk ved en kami, det der dækskum er roden til alt ondt for din lokale mekaniker der evt skal skifte dækket smiley

  • #2   25. jun 2013 skam du bor i nord Jylland smiley eller kunne vi nok godt ha klart den smiley

  • #3   25. jun 2013 Dækpilot eller skum som du kalder det KAN måske klare det. Lad det sidde der evt har punkteret dækket. tag luften af dækket og fyld dåsens indhlod i dækket. Pump dækket op til ønsket tryk og kør så en tur på 40 - 50 km.Det kan købes på nærmest alle tankstationer.

  • #4   25. jun 2013 Og tro ikke på det med at skummet fylder dækket. der dannes kun skum der hvor hullet er. Resten af dåsens indhold vil flyde som en tynd gullig væske inden i dækket. Det er nemt at tørre af når der bliver skiftet dæk .

  • #5   25. jun 2013 brug sådan en "karamel" det virker bare smiley og så slipper mekanikeren for alt det lorte skum

  • #6   25. jun 2013 dæk skum er fint nok de er også i de fleste nye biler i stedet for et extra dæk skal nok holde hvis bare du får det fikset inden pisse længe

  • #7   25. jun 2013 hvis du har et reservehjul. så på med det og op til det lokale værksted og få det lappet

  • #8   25. jun 2013 Jer der taler om " alt det skum" og at mekanikeren åbenbart ikke skulle bryde sig om det. Har i nogensinde set et dæk blive taget af hvor der har været påfyldt dette. Tydeligvis ikke . Der er INTET skum derinde.

  • #9   25. jun 2013 Brug sådan noget dæk væske, til traktorer osv. Størkner ikke og sviner ikke en masse.. Ellers havde jeg squ bare fyret skum i, eller en sommerfugl udefra.. Virker fint

  • #10   25. jun 2013 dækpilot, virker ok, hvis hullet ikke er ret stort, hvor lang tid holder det ca luft.?? mvh hc. og når du køber nye dæk og fælge, så gem et til reseve dæk.

  • #11   25. jun 2013 Som First-name Last-name . siger lægger man sku ikke mærke til om der er skum i lortet har skiftet en del dæk med skum i ikke værre en et uden smiley

  • #12   25. jun 2013 Stik den en lakrids. Der er ikke nogen måske virking...det dur bare, og holder resten af dækkets levetid. Og så det pisse nemt...

  • #13   25. jun 2013 tag bussen de sælger også enkel billetter smiley


  • poul h
    poul h Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 103
    #14   25. jun 2013 dem der bruger de hurtige lapper burde skydes!!!!!!!

    sgu ikke sjovt hvis den ryger ud med 130 på motorvejen, eller dækket har fået en skade indvendig


  • #15   25. jun 2013 Dem der bruger hurtiglapper er nok ikke klar over at de ikke er godkendt til over 65 km/t............

  • #16   25. jun 2013 Ja de hurtiglapper er sgu ikke noget der burde anbefales. Hvis dækket har en skade indvendigt så er det højest sandsynlig ved høje hastigheder at det brister. F.eks når man lige vil give den ordentlig gas på motorvejen.

  • poul h
    poul h Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 103
    #17   25. jun 2013 kan du sige 30km/t
    har set mange dæk hvor de ser fine ud udefra men når man tager dem af så er de helt fyldt med dæksmuld


  • #18   25. jun 2013 7-9-13 har jeg ALDRIG gennem de sidste 5½ års kendskab indenfor faget, haft fået et dæk retur der er sprunget eller revnet andre steder efterfølgende. De har bare kørt...

    Selv på mesters corvette sidder der en i, og her snakker vi en bil der er god for 250km/t +. De er blevet brugt på maskintrailere, 4x4, sportsvogne og ja, alt faktisk...og hvis man har prøvet og sætte en i, ved man hvor stramt de skal sidde - er de for løse jamen så er det enten nyt dæk eller en lap indenfra og ud. Self. bliver der ikke gået på kompromi med sikkerheden..


  • #19   25. jun 2013 Så er der nok forskellige kvaliteter smiley men det er bedst at bruge dem på trillebøre, der kan man da holde hastigheden nede smiley
    Toyota-Mike , hvilket fabrikat ? og Hvor hurtigt er de godkendt til at måtte køre ?


  • poul h
    poul h Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 103
    #20   25. jun 2013 jammen dygtige folk siger jeg bare, råd til corvette men ikke til og få den lappet efter forskrevften

  • #21   25. jun 2013 De kommer fra Veidec. Aner ikke hvad de er godkendt til...ved bare de holder, og at jeg ikke fatter folk tuder over dem. Stod man selv med f.eks. et helt nyt Michelin Pilot super sport til 3300,- stykket som ikke havde kørt 200km og et søm går op i...så tjekker man sgu nok lige om dækket har taget skade, og giver det en lakrids...nyt dæk havde man nok ikke købt.



  • #22   25. jun 2013 Toyota mike
    Jeg ville sgu nok sætte en lap i indefra når dækket alligevel er afmonteret til inspektion.


  • #23   25. jun 2013 jeg synes bare at det er vigtigt at VIDE hvad det er godkendt til at kunne holde til, når man gerne vil være professionel. At man så har en erfaring kan være ok,jeg har bare set dem til 65km/t solgt til alm. bildæk. Jeg synes ikke det er ok.

  • poul h
    poul h Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 103
    #24   26. jun 2013 der er sgu mange kloge klamphugger herinde!!!!!
    toyota mike...


  • #25   26. jun 2013 Omg Poul...ja det er sgu let og sidde og beskylde folk selvom man ikke aner en kæft om personens fortagende.

    Men havde self. lige glemt at du følger alle regler i hele verden helt kynisk, og ALDRIG har lavet noget andre ikke syntes er i orden. Min fejl...tag en tudekiks altså...


  • poul h
    poul h Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 103
    #26   26. jun 2013 nar

  • #27   26. jun 2013 den lokale automester, bruger også sådan en lakrids. uden at oplyse kunderne om at det ikke er lovligt. men tager stadig fuldpris for en lapning 150kr. det syntes jeg ikke er i orden.

  • #28   24. sep 2013 Sådan en orm eller lakrids, som I kalder dem, kan kun anvendes til slangeløse dæk - og dem der anbefaler dem til trillebører, ved overhovedet ikke hvad de taler om.

    Jeg vil hellere bruge en sådan lakrids, fremfor skum, som ofte kommer til at ligge i en side af dækket og give ubalance. Nu er det også en vurdering af dækkets tilstand, alder mv. der afgør om det ene eller det andet er fornuftigt - ved et gammelt dæk med få mm tilbage, ville jeg nok bare bruge en lakrids, medens, hvis det var et nyere dæk, ville jeg gå til en vulkanisør og få lavet det korrekt med en indvendig lap + checket om dækket havde andre skader + efterfølgende afbalancering.


Kommentér på:
Lappe dæk vigtigt

Annonce