Hjælp til justering af gevindundervogn {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Jeg købte for lang tid siden en E36 som var forfærdelig lav. Da gevindundervognen var rustet sammen købte jeg bare et nyt sæt støddæmpere+fjedre. Men der har jeg sku sparet for meget, for det er forfærdelig ringe komfort mæssigt! (TA Technix). Bilen kørte fint da den havde gevindundervognen på, men den var som sagt for lav og det kunne ikke justeres pga. rusten.
Nu har jeg så fundet ud af man kan fixe gevindundervognen og justere den, så det har jeg tænkt mig og montere den igen. Jeg har googlet en del guides til justering af gevindundervogn, men har endnu ikke fundet en som er magen til min.
Det skulle være en V-Maxx gevindundervogn ifølge tidligere ejer, men dette vides ikke med sikkerhed.
Billeder :
Alt : http://salkcin.dk/gevind.jpg
Foran : http://salkcin.dk/gevind2.jpg
Bagved : http://salkcin.dk/gevind3.jpg
De guides jeg har fundet ser støddæmperen sådan her ud : http://garage.projectraine.com/content_guides/240_coilovers/coilovers08.gif
Forskellen er at dem jeg kan findes guides til har 2 sæt låseringe - et der man spænder omkring fjederen for at justere "spring load", og en til at låse gevindet i bunden af støddæmperen.
Min gevindundervogn har kun 1 sæt låseringe. Skruer jeg dem helt op i top, bliver fjederen jo bare strammere? det ændrer da ikke på hvor højt op tårnlejet går/højden på støddæmperen?
Nogen der kan forklare det simpelt, eller har et link til gevindundervogn af samme type?
PS. Kan godt være den gevindundervogn ser rusten og færdig ud, men den kørte perfekt.
Se forresten lige ham her :
Før : http://i750.photobucket.com/albums/xx143/Jasperashmusic/DSC_0001.jpg
Coca Cola bad : http://i750.photobucket.com/albums/xx143/Jasperashmusic/aa04607a.jpg
Efter : http://i750.photobucket.com/albums/xx143/Jasperashmusic/42a47987.jpg
Den skal nok blive fin igen den gevindundervogn
På forhand tak.
-Nicklas
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
Edit :
Når der kun er en låsering, så sidder der somregl en skrue/bolt i siden af den, som så kan spændes ind, og derved låse ringen fast.
Når du skruer den op af, så hæver man bilen.
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 400 Svar: 2.723
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
Hvis den allerede er trukket helt ud og har max længde vil fjederen jo som sagt bare blive spændt strammere, eller er jeg helt forkert på den?
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 67 Biler: 3 Svar: 158
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 67 Biler: 3 Svar: 158
okt 2011
Følger: 17 Følgere: 15 Emner: 11 Svar: 66
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
Ved ikke endnu om jeg giver den Coca-Cola (eller andet rustfjerner) behandlingen. Prøver at se om en stålbørste ikke kan klare det værste rust først.
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
Synes ikke det ligner at der er en ekstra ring bagi, selvom det nu er et meget småt billede. Men giver selvfølgelig ikke rigtig mening uden 2 ringe til at låse det.
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 67 Biler: 3 Svar: 158
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
Så prøver jeg at kaste mig ud i at skrue den helt op, selvom jeg stadig har stor tvivl om at dæmperen kan hives så langt ud at begge fjedre kan være der når den er skruet i top.
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 67 Biler: 3 Svar: 158
Hjælp til justering af gevindundervogn