Passat 2,0 TDI Variant 2006 - en katastrofe {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har lyst til at dele min historie med Jer. Jeg er ejer af en Passat 2,0 Variant fra 2006. Bilen er importeret fra Tyskland ved 130.000 km. og har nu kørt 240.000 km.
Jeg vil sige til alle som overvejer at købe en sådan bil med over 150.000 km at man SKAL HOLDE SIG LANGT VÆK.
Jeg har kørt VW i en del år, men netop denne bil er min første VW med så højt et km tal. Det har været fatalt. I de sidste tre år har vi haft følgende fejl på bilen:
- Bremecomputer skiftet
- Dyser skiftet
- Toppakning skiftet
- Oliepumpe stod pludselig af, hvilket medførte skade på turbo og motor = en meget dyr fornøjelse
- Slavecylinder til kobling utæt og skiftet
- Kobling og svinghjul skiftet
- Gearolien er fuld af spåner nu, og 5. gear larmer ved motorbremsning. I følge VW skal der en ny gearkasse på hvilket ifølge samme, vil koste 25.000 for en ny brugt og 40.000 for en ny.
- Bremseforstærker stod pludselig af og skulle skiftes
- Nu er den begyndt at lave konstante fejl på den elektroniske håndbremse, og vil ikke slippe bremserne i den elle side. Efter nogle forsøg kan man være heldig at få den til det, men lige nu tør jeg ikke bruge håndbremsen. Der er noget der siger mig at netop denne bil også er kendt for fejl på bremsemotoren til håndbremsen, men jeg ved det ikke.
- Bagklap skifte pga. rust - garantireperation.
- Navigation virker ikke længere. VW kan ikke reparerer
- Bagrude viskemotor stod af i går
Der skal lyde en stor tak til Dansk Autohjælp som efterhånden kender min bil.
VW kender min også bilen ganske godt, men servicen på værkstedet er simpelthen så utrolig dårlig, at man slet ikke kan fattes at der skulle være tale om et af de såkaldt bedre mærker.
Når jeg læser alle andres historier om selvsamme bil og kvaliteten af denne, så undrer det mig at VW ikke går ud og giver de stakkels ejere af denne katastrofebil en håndsrækning. det eneste jeg har oplevet er gigantiske værkstedsregninger.
Jeg er holdt med at tælle mine omkostninger, men den er repareret for langt over 100.000 kr. de sidste to år.
Fra pålidelig kilde har jeg hørt at hvis pågældende VW forhandler får en netop 2,0 TDI med den gamle motor i bytte, så eksporterer de den istedet for at sælge den lokalt. Den pågældende forhandler - som er en meget stor af slagsen - vil simpelthen ikke være bekendt at sælge denne bil. Jeg mener det er en total falliterklæring, når VW ikke ønsker at sælge sine egne 5-7 år gamle biler, og det fortæller netop alt.
Jeg synes VW, i den grad har ødelagt sit ry for kvalitet og pålidelighed. Det er muligt at der er kommet mere styr på tingene med den nyere generation, men jeg fatter bare ikke, at man ikke har større fokus på at servicere de stakler der i tro på mærket er kommet til at købe netop denne bil. Derimod kan man læse at de helt billige mærker nu sælger biler med 7 års garanti. Min bil en netop nu 7 år gammel.
Den eneste respekt bilen skal have er, at den kører godt når den ikke er i stykker. Det er som sådan en dejlig bil.
Jeg tror jeg er færdig med VW, og at denne bil bliver min sidste. Problemet er, at den er nærmest umulig at komme af med uden at skulle forære den væk.
Jeg er desuden den meget lykkelige ejer af en BMW 118 fra 2010, og det er en ganske anden historie med denne bil. Det er til dato den bedste bil jeg har haft.
jul 2012
Følger: 4 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 260
Men jeg føler med dig og det stinker.
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
Bagerste kalibre på den model er OGSÅ et problem. De er nok bare ved at være rustet sammen og man kan ret sikkert nøjes med at skifte kalibre til 6000kr stk originalt
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.301
Sælg den til forsikringen
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.182
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.182
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 114
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.182
jun 2009
Følgere: 10 Biler: 20 Emner: 81 Svar: 1.375
jan 2005
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 323
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
Alle disse fejl kommer sporadisk på nogle af dem og lige netop på Passaterne er det et stort problem, da de har balanceaksler i bunden af motoren. Det plejer dog ikke at være selve oliepumpen men derimod den aksle "blyant" som trækker den, som bliver rund.
2.0 TDi "BKD"er en ganske solid motor, bare det ikke i Passaterne og Audi A4/A6, som har balanceakslerne.
De efterfølgende 8-ventilede er der ikke meget bøvl med.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 8.040
nov 2004
Følger: 35 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 107 Svar: 6.049
maj 2006
Følger: 21 Følgere: 26 Biler: 6 Emner: 23 Svar: 617
Held og lykke med salget..
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 114
apr 2010
Følgere: 4 Svar: 1
Passat 2,0 TDI Variant 2006 - en katastrofe