{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.009 visninger | Oprettet:

Lars B
Lars B
Tilmeldt:
6. jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Passat 2,0 TDI Variant 2006 - en katastrofe {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har lyst til at dele min historie med Jer. Jeg er ejer af en Passat 2,0 Variant fra 2006. Bilen er importeret fra Tyskland ved 130.000 km. og har nu kørt 240.000 km.

Jeg vil sige til alle som overvejer at købe en sådan bil med over 150.000 km at man SKAL HOLDE SIG LANGT VÆK.

Jeg har kørt VW i en del år, men netop denne bil er min første VW med så højt et km tal. Det har været fatalt. I de sidste tre år har vi haft følgende fejl på bilen:
- Bremecomputer skiftet
- Dyser skiftet
- Toppakning skiftet
- Oliepumpe stod pludselig af, hvilket medførte skade på turbo og motor = en meget dyr fornøjelse
- Slavecylinder til kobling utæt og skiftet
- Kobling og svinghjul skiftet
- Gearolien er fuld af spåner nu, og 5. gear larmer ved motorbremsning. I følge VW skal der en ny gearkasse på hvilket ifølge samme, vil koste 25.000 for en ny brugt og 40.000 for en ny.
- Bremseforstærker stod pludselig af og skulle skiftes
- Nu er den begyndt at lave konstante fejl på den elektroniske håndbremse, og vil ikke slippe bremserne i den elle side. Efter nogle forsøg kan man være heldig at få den til det, men lige nu tør jeg ikke bruge håndbremsen. Der er noget der siger mig at netop denne bil også er kendt for fejl på bremsemotoren til håndbremsen, men jeg ved det ikke.
- Bagklap skifte pga. rust - garantireperation.
- Navigation virker ikke længere. VW kan ikke reparerer
- Bagrude viskemotor stod af i går

Der skal lyde en stor tak til Dansk Autohjælp som efterhånden kender min bil.

VW kender min også bilen ganske godt, men servicen på værkstedet er simpelthen så utrolig dårlig, at man slet ikke kan fattes at der skulle være tale om et af de såkaldt bedre mærker.

Når jeg læser alle andres historier om selvsamme bil og kvaliteten af denne, så undrer det mig at VW ikke går ud og giver de stakkels ejere af denne katastrofebil en håndsrækning. det eneste jeg har oplevet er gigantiske værkstedsregninger.

Jeg er holdt med at tælle mine omkostninger, men den er repareret for langt over 100.000 kr. de sidste to år.

Fra pålidelig kilde har jeg hørt at hvis pågældende VW forhandler får en netop 2,0 TDI med den gamle motor i bytte, så eksporterer de den istedet for at sælge den lokalt. Den pågældende forhandler - som er en meget stor af slagsen - vil simpelthen ikke være bekendt at sælge denne bil. Jeg mener det er en total falliterklæring, når VW ikke ønsker at sælge sine egne 5-7 år gamle biler, og det fortæller netop alt.

Jeg synes VW, i den grad har ødelagt sit ry for kvalitet og pålidelighed. Det er muligt at der er kommet mere styr på tingene med den nyere generation, men jeg fatter bare ikke, at man ikke har større fokus på at servicere de stakler der i tro på mærket er kommet til at købe netop denne bil. Derimod kan man læse at de helt billige mærker nu sælger biler med 7 års garanti. Min bil en netop nu 7 år gammel.

Den eneste respekt bilen skal have er, at den kører godt når den ikke er i stykker. Det er som sådan en dejlig bil.

Jeg tror jeg er færdig med VW, og at denne bil bliver min sidste. Problemet er, at den er nærmest umulig at komme af med uden at skulle forære den væk.

Jeg er desuden den meget lykkelige ejer af en BMW 118 fra 2010, og det er en ganske anden historie med denne bil. Det er til dato den bedste bil jeg har haft.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passat 2,0 TDI Variant 2006 - en katastrofe
  • #1   7. jul 2013 Desværre ja... Havde en Lupo 3l den kostede mig små 45.000 i rep. På 2 år... For mit vedkommende er det slut med biler der har "tomat" gear. Men igen der er jo også bare dem af vw maskinerne der stadig fungere og kører og aldrig gør vrøvl. Har selv en ibiza diesel øko maskine, så helt færdig med vw blev jeg jo ikke. Eller VAG biler så.
    Men jeg føler med dig og det stinker.


  • #2   7. jul 2013 Ja det er desværre langtfra en enestående historie. søger man lidt på google finder man utroligt mange rigtigt kedelige historier om fejl på VAG biler og dårlig behandling på værkstederne.

    Bagerste kalibre på den model er OGSÅ et problem. De er nok bare ved at være rustet sammen og man kan ret sikkert nøjes med at skifte kalibre til 6000kr stk originalt


  • #3   7. jul 2013 Træls, havde skudt den af forlængst!

    Sælg den til forsikringen smiley


  • #4   7. jul 2013 ja det var sku en vild omgang alle de problemer du har haft med den.. men ja jeg arbejder med VW og Skoda til dagligt og kan på ingen måde anbefale deres biler til nogen.. har os prøvet at forklare folk herinde gang på gang at de skal holde sig fra VAG biler især de nyere fra 2002 og opad.. men der er så mange der er helt forgabt i mærket pågrund af dets historik i danmark.. det er jo det mærke der er solgt absolut flest biler af i danmark gennem tiden smiley men kun verdens 3 største mærke det er bare fordi danskerne er blevet hjernevasket til at tro det er det eneste der duer smiley men de har faktisk aldrig kunnet lave elektronik smiley de kom faktisk os meget senere igang med at proppe elektriske dele i deres biler end japanerne.. fordi tyskerne ikke kan lave elektronik der holder smiley og idag vil de så vise at de os kan lave massere af fancy elektronik udstyr i deres biler, og så går det jo helt galt smiley fuldstændigt.. men de stopper ikke der smiley de vil os prøve at lave motorer der yder meget men samtidigt går langt på literen og det holder bare ikke smiley deres gearkasser har de heller aldrig været heldige med smiley ja man kan sku blive ved smiley de skulle have holdt sig til gammelt teknik smiley

  • #5   7. jul 2013 det er virkeligt fucked up at man kan købe en japansk bil fra 90erne som er tusinde gange mere pålidelig end en helt ny VAG bil som koster virkeligt mange penge idag smiley

  • #6   7. jul 2013 Helt uenig her.. udover at jeg har skiftet motor ved 337k (min skyld glemte at skifte tandrem) så har den sgu kørt upåklageligt.

  • #7   7. jul 2013 så har du været en af de få heldige smiley men ser ud til at du har haft nogle problemer efter motorskiftet..

  • #8   7. jul 2013 Min 2,0 TDI kører også perfekt - Altid, der er jo også fænomenet Mandagsbil, tror desværre det sker for alle bilmærker, men jo 3C med 2,0 TDI motor er fejlbehæftet, det er lidt sløjt en bil til 500,000 skal ha så mange problemer, var selv meget i tvivl om det skulle være 1,9 eller 2,0 da jeg købte det, det skal siges jeg selv kan lave det, og sparer derved mange penge på værkstedsudgifter, men kan sagtes forstå din frustration over den mandags Passat, har kun ofret olie og bremser PT, har dog lagt til side til kobling/svinghjul når den tid kommer, men netop svinghjulet fejler også på de andre VAG biler, med 300nm+ skal der også ske et eller andet med tiden, kan i den forbindelse anbefale at købe et helt sæt i Tyskland, det koster ca 5000 komplet, og ca 2500 at få udskiftet på feks AutoMester værksted, kontra ca 20,000 hos VW - ang dyser har VW en aktion/garanti på dem, så ringe hellere en ekstra gang til dem og hør om netop din bil/motortype er omfattet af af den, jeg tjekkede hos SMC i Odense, de skifte alle 4 dyser uden beregning (16,473 kr u/arbejdsløn) Vil gerne anbefale VW Passat 2,0 TDI !!

  • #9   7. jul 2013 Hej. Jeg kunne godt tænke mig og have lige baggrunds viden om bilens historie, hvordan er servie lavet og er der lavet de ting der skal lavet og hvad med chip har den noget sinde været det? grunden til jeg spørg er jeg laver dem til daglig og har ALDRIG haft så mange problemer med en og samme bil. og de priser du kommer med på gearkasse lyder godt nok vilde. jeg vil tro jeg kan sælge en til omkring 30000 for en ny monteret.

  • #10   7. jul 2013 Det er hvad jeg kalder en sørgelig Daniel Steel drama.... Aka tudeindlæg og reklame for lille lam BMW.

    Alle disse fejl kommer sporadisk på nogle af dem og lige netop på Passaterne er det et stort problem, da de har balanceaksler i bunden af motoren. Det plejer dog ikke at være selve oliepumpen men derimod den aksle "blyant" som trækker den, som bliver rund.

    2.0 TDi "BKD"er en ganske solid motor, bare det ikke i Passaterne og Audi A4/A6, som har balanceakslerne.
    De efterfølgende 8-ventilede er der ikke meget bøvl med.




  • #11   7. jul 2013 Bare lidt sideinfo: VAG er de biler, som Falck og Dansk Autohjælp henter ulimativt flest af...

  • #12   7. jul 2013 Har en kammerat med samme model, også en 2006 den har rundet 290.000 km, dem fik dog også skiftet dyser for nyligt, men på vw regning da der er livstids garanti på nogle af de modeller smiley Man kan være uheldig med alle biler, men lyder kedeligt med din smiley

  • #13   7. jul 2013 Jeg er så glad for min 1, 9 bkc.. Jeg har nu kørt 127000km i bilen uden andet bøvl end et ratstammemodul til 950kr.. Min har nu gået ialt 152000km.. kan kun sige gode ord om min Passat 3c.. Det er trist for dig at det er gået som det er gået med din.. Men en ting er sikkert du er ikke den eneste der har haft sindsygt mange problemer med din 2, 0 tdi..
    Held og lykke med salget.. smiley


  • #14   7. jul 2013 fortæl noget der ikke er almendelig kendet. VAG har virkelig en elendig service. elendige biler men store tal på prisskiltet

  • Lars B
    Lars B Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #15   7. jul 2013 @Thomas M: Bilen har overholdt alle service på autoriseret VW værksted. Bilen er ikke chippet.



  • #16   7. jul 2013 Havde problemer efter mororskift men det var bare fordi mit kørebehov er meget mindre så en diesel er overkill.. efter at have kørt den godt varm så kører den som en drøm.. nu bliver den nok også solgt til fordel for en lille benziner..

  • bulduk b
    bulduk b Tilmeldt:
    apr 2010

    Følgere: 4 Svar: 1
    #17   1. mar 2017 Er passaten solgt

Kommentér på:
Passat 2,0 TDI Variant 2006 - en katastrofe

Annonce