{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.911 visninger | Oprettet:

R
R
Tilmeldt:
23. jun 2008
Følger: 6 Følgere: 17 Emner: 516 Svar: 2.803

Gulpladebiler - Priser helt skæve... {{forumTopicSubject}}

Er det mig eller vil folk ha alt for meget for deres gulpladebiler ? Havde egentlig tænkt mig og købe en altea eller Leon på papegøje plader men priserne ligger jo kun minimalt under en hvid plade.. Og at der så også er høj afgift på de fleste gør det jo ikke bedre..

Hvad grunden til folk de høje priser på en gulplade.. Fra ny er der jo en pæn forskel....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gulpladebiler - Priser helt skæve...
  • #2   7. jul 2013 Syntes heller ikke jeg kan se fidusen i det længere, vi kiggede også efter en på gule plader, som nr 2 bil, men endte med at købe hvide plader, kunne slet ikke svare sig..

  • #3   7. jul 2013 Købte i 06 en ny Zafira OPC.
    Den kostede en halv million kr på hvide plader.
    På gule plader 250.000 kr.
    250.000 er ved os noget at spare.


  • #4   7. jul 2013 Tja. Købte en Seat Ibiza Cupra fra 2010 53.000 km med 6 måneders fuld garanti til 140.000 med rigtig meget tilbehør monteret. Der er ingen til salg men en tilsvarende på hvide plader med samme udstyr ligger vil på en 330.000 kr i nypris, skal vel koste 220.000 på hvide kr idag. Det da også penge at sparer. Jeg køber ikke gulpladet for at gå på kompromis, der er kun mig og min hustru, så kan vi sparer 500 kr om måneden gjorde jeg det. Vi bruger ALDRIG bagsæderne..

  • #5   7. jul 2013 F m præcis .. Stor besparelse ved ny .. Men brugtpriserne.....

  • #6   7. jul 2013 købte en Meriva OPC på gule plader - kostede 180.000 kr. - kunne kun få 60.000 smiley syns jeg så ikke var af ret meget når den kun havde kørt 50.000 PRÆCIS !

  • #7   7. jul 2013 Helt enig. Specielt gamle udkørte Altea er alt for dyre. Men husk det er sælger der sætter prisen. Men får de solgt?

  • #8   7. jul 2013 så længe den ikke er solgt er prisen jo for dyr smiley

  • #9   7. jul 2013 Jeg synes du kan spare en del ved, at købe en bil på papegøjeplader..
    Jeg sparede omkring 100.000kr ved at købe på gule skilte istedet for hvide. Du skal bare finde en til den rigtige pris.
    - Men jeg synes så det er Leon'erne der helt ude i hampen angående priser smiley


  • #10   7. jul 2013 Tror det kommer meget an på mærke, kigger man fx. BMW E46/E39, der synes jeg også prisen på en gulplade er alt for høj kontra en hvidplade.

    Men synes så generelt man kan se at priserne er meget præget af hvad der er populært og kører i. Tager man fx. en VW Golf eller VW Passat af årgang midt 90'er til start 00 i diesel, der synes jeg bare priserne generelt er forskruet utroligt meget i forhold til hvad man ellers kan få af biler.


  • #11   7. jul 2013 Jeg vil give dig ret, det ikke længe siden jeg kiggede på bil.. Altea og den type, er alt for dyre,..
    Tilgengæld er de så ikke solgt mange af dem, jeg kiggede på for 2 måneder siden..


  • #12   7. jul 2013 Er helt enig.

    Købte for en måned siden en Mercedes ml 55 amg på hvide for 150.000kr. Okay den skulle ha nye dæk og bremser for. Men en på gule koster nemt 110-130.000kr.


  • #13   7. jul 2013 Det er altså også svært at være sælger. Da jeg ville sælge min Altea, kiggede jeg markedet igennem og så hvad andre, tilsvarende Alteaer stod til og satte en pris udfra det. Satte prisen lidt højt i starten, men sænkede den løbende til den faktisk var den absolut billigste på markedet... Og der var den åbenbart stadig for dyr? Selvfølgelig er der nogen som sætter prisen på deres biler urimeligt højt, men hvad fanden skal man ellers gøre som sælger når man rent faktisk prøver at vurdere værdien på sin bil, end at gå udfra hvad markedet siger?

Kommentér på:
Gulpladebiler - Priser helt skæve...

Annonce