{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.242 visninger | Oprettet:

Handel med biler {{forumTopicSubject}}

Hej med jer derude.

Ville lige hører jeres meninger derude.
Hvis jeg som person nu har gået og overvejet at sådan småt købe et par biler om måneden, med henblik på videresalg, hvordan er det så smartest at starte?
Udover selvfølgelig diverse hjemmesider, som bilbasen, dba og bilgalleri etc. hvor er det smartest at købe biler med henblik til videresalg?
Auktioner? Hvis ja, hvilke auktioner er de bedste ?
Hvilke biler er bedst at rette fokus imod?
mærker osv.?
Jeg kunne virkelig godt tænke mig så småt at lærer det. Således at man kan bygge noget op fra start, som sagt med et par biler om måneden. Så alle de gode fif og råd er velkommen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Handel med biler
  • #1   9. jul 2013 Nu kan jeg se du fra kbh, men hvis du kommer til det jyske er der vejle bilauktion hver tirsdag, det stedet hvor de har flest af de nyere biller 100k - 300k.

Så er der Århus bilauktion de har mange gamle biler der ligger på 5k til 70k.

Men pas på du ikke bliver nappet af skat, der er et vist antal biler man må eje og sælge pr år, før det går over og bliver en forretning.

• #2   9. jul 2013 start på skat.dk og få et cvr nr smiley

• #3   9. jul 2013 Få et Cvr nr til at starte med.

Også evt køb nogen engros biler hos divs forhandlere.

• #4   9. jul 2013 som privat må vidst du højst sælge 5 biler om året. smiley
    Så du ska have en CVR. Nr.

• #5   9. jul 2013 Jamen det med cvr. nummer er klaret.
    Jeg er allerede registreret og har fået et CVR nummer.
    Men det jeg altid havde tænkt på var, hvor det er smartest at købe bilerne henne og hvad for nogle type af biler der er nemmere at sælge? Mærke og motorstørrelse osv.
    smiley
    Har vi nogle auktioner eller engros forhandler der er gode at rette blikket imod?
    Her i København, Sjælland eller på fyn?

• #7   9. jul 2013 Til intern handel bilforhandlere imellem, findes der engroslisten. Prøv at finde ud af hvad der skal til for at blive optaget så du kan købe og sælge på den, der er tit nogle af de lidt "skæve" biler til salg rigtigt billigt.
    Det kan være dumme småfejl på bilerne, for store og dyre modeller til hr. og fru danmark, højt km-tal osv.

Derudover skal du vel gøre op med dig selv om det er volumen-salg eller niche-biler du er efter?

• #8   9. jul 2013 Hvis man ikke indregistrerer bilerne i eget navn, hvordan skulle nogen så vide om man sælger mere end 5 biler om året ?

Anyways, som de andre skriver, engrosforhandlere er der faktisk nogle af, et alternativ er også at købe nye biler billigt der har stået hos forhandlere nogle år.

Jeg ved ikke om import kan svare sig mere det tvivler jeg på.

Ellers er der jo rimelig handel i øko / mini-biler og især hvis du kan hægte dig på et kreditfirma så du kan tilbyde gode billige lån.

• #9   9. jul 2013 Der er ingen penge i din ide, tvært imod tror jeg

• #10   9. jul 2013 Du skal lige huske, at når du sælger biler fra cvr. så er du forhandler og så skal du give garanti... så vælg dine biler med omhu smiley

• #11   9. jul 2013 jonas - han skal ikke give garanti - han skal give reklamationsret - der er stor forskel.
    Kunderne har ret til at reklamere i 24 måneder, De første 6 formoder man at fejlen var der på købstidspunktet, de sidste 18 er det op til køber at bevise at fejlen var der på købstidspunktet - det er svært.

Hvis du sørger for at vide lidt om hvad de biler du køber fejler og skriver det ind i salgskontrakten, så har køber ikke noget at komme efter. Skriver du at udstødningen er rusten og køber kommer 1 måned efter med en rustet-over udstødning, så kan du henvise til at køber har skrevet under på det og dermed vidst at det var galt på bilen = ingen reklamationsret på dette.
    Så sørg for enten at vide noget om bilen du sælger, eller få en mekaniker til at kigge dem igennem for dig smiley

• #12   9. jul 2013 Fatter har lavet en del penge på at købe mindre biler til omkring 15-20K smidt lidt anlæg i dem og brede fælge også sælges til unge gutter

• #13   9. jul 2013 Tusind tak for guldkorn drenge.
    Jeg vil med omhu prøve mig frem uden at skulle risikere at brænde fingrene smiley

• #14   9. jul 2013 fint nok du vil handle med biler, og du har et cvr nr. men har du plads til det.? har du et sted at være og klargøre/gå bilerne efter på lift, har du en autotrailer, samt en bil der kan og må trække den, der er mange ting i det, hvis det skal fungere,samt ha en go kasse kredit. skal du ha et værksted til at gå bilerne efter hver gang, ja så koster det, mhs. til auktioner.. så brug dog google.. held og lykke med det

Kommentér på:
Handel med biler

Annonce