Handel med biler {{forumTopicSubject}}
Hej med jer derude.
Ville lige hører jeres meninger derude.
Hvis jeg som person nu har gået og overvejet at sådan småt købe et par biler om måneden, med henblik på videresalg, hvordan er det så smartest at starte?
Udover selvfølgelig diverse hjemmesider, som bilbasen, dba og bilgalleri etc. hvor er det smartest at købe biler med henblik til videresalg?
Auktioner? Hvis ja, hvilke auktioner er de bedste ?
Hvilke biler er bedst at rette fokus imod?
mærker osv.?
Jeg kunne virkelig godt tænke mig så småt at lærer det. Således at man kan bygge noget op fra start, som sagt med et par biler om måneden. Så alle de gode fif og råd er velkommen.
aug 2005
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 4 Emner: 452 Svar: 2.407
Så er der Århus bilauktion de har mange gamle biler der ligger på 5k til 70k.
Men pas på du ikke bliver nappet af skat, der er et vist antal biler man må eje og sælge pr år, før det går over og bliver en forretning.
mar 2004
Følger: 90 Følgere: 89 Biler: 3 Emner: 78 Svar: 966
mar 2011
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 593
Også evt køb nogen engros biler hos divs forhandlere.
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.072
Så du ska have en CVR. Nr.
apr 2005
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 20 Svar: 41
Jeg er allerede registreret og har fået et CVR nummer.
Men det jeg altid havde tænkt på var, hvor det er smartest at købe bilerne henne og hvad for nogle type af biler der er nemmere at sælge? Mærke og motorstørrelse osv.
Har vi nogle auktioner eller engros forhandler der er gode at rette blikket imod?
Her i København, Sjælland eller på fyn?
maj 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 8 Emner: 27 Svar: 615
Det kan være dumme småfejl på bilerne, for store og dyre modeller til hr. og fru danmark, højt km-tal osv.
Derudover skal du vel gøre op med dig selv om det er volumen-salg eller niche-biler du er efter?
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Anyways, som de andre skriver, engrosforhandlere er der faktisk nogle af, et alternativ er også at købe nye biler billigt der har stået hos forhandlere nogle år.
Jeg ved ikke om import kan svare sig mere det tvivler jeg på.
Ellers er der jo rimelig handel i øko / mini-biler og især hvis du kan hægte dig på et kreditfirma så du kan tilbyde gode billige lån.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.364
feb 2005
Følger: 33 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 103 Svar: 1.702
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 111 Svar: 2.330
Kunderne har ret til at reklamere i 24 måneder, De første 6 formoder man at fejlen var der på købstidspunktet, de sidste 18 er det op til køber at bevise at fejlen var der på købstidspunktet - det er svært.
Hvis du sørger for at vide lidt om hvad de biler du køber fejler og skriver det ind i salgskontrakten, så har køber ikke noget at komme efter. Skriver du at udstødningen er rusten og køber kommer 1 måned efter med en rustet-over udstødning, så kan du henvise til at køber har skrevet under på det og dermed vidst at det var galt på bilen = ingen reklamationsret på dette.
Så sørg for enten at vide noget om bilen du sælger, eller få en mekaniker til at kigge dem igennem for dig
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
apr 2005
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 20 Svar: 41
Jeg vil med omhu prøve mig frem uden at skulle risikere at brænde fingrene
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 33 Svar: 1.729
Handel med biler