{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.305 visninger | Oprettet:

Golf 3 drypper olie {{forumTopicSubject}}

Min golf 3 1,9 TDi drypper olie, og den svedte lidt fra ventildækslet, så jeg har skiftet alle pakninger der. Men den drypper stadig, det er ikke flere liter den smider, men det er bare træls man altid sviner fliser til hvis man holder i en indkørsel.

Hvor har folk erfaring med at sådan en bliver lidt utæt, bundkarspakningen eller hvad? det er i hvert fald der omkring den sveder fra det er lidt svært at se, så ville være fint hvis man havde lidt at gå ud fra smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 3 drypper olie
  • #1   9. jul 2013 MASSER AF FLYDENE PAKNING, så skal det nok blive tæt engang smiley

• #2   9. jul 2013 Damens 1,8 smed olie fra den pakning mellem oliefilter konsol og motor.

• #3   9. jul 2013 Pakdåser ved krumtappen er en mulighed.......det bedste er at vaske motoren rigtig ren med motorrens og vand.....kører en dag eller to og følge med i hvor olien begynder at komme smiley

• #4   9. jul 2013 Tak, den vil jeg lige tjekke memphis! For det er der omkring, men det er vært at se når det først er godt svinet til smiley

• #5   9. jul 2013 du kunne jo lige kontrollere for underkompression og om krumtaphusudluftningen virker. tilbagevendende utæthed skyldes oftest for højt tryk i bundkar/topdæksel osv.

• #6   9. jul 2013 Det du skriver søren, lyder ikke lige umiddelbart som noget jeg lige selv kan teste?

• #7   9. jul 2013 underkompression tjekker du bare ved om den "puster" meget op fra oliepind hullet eller olie påfuldningen... den skal kun summe en smule fra påfyldningen. ikke noget voldsomt blæsevejr hehe.

krumtapudluftning er som regel en slange der fører op til oliedækslet. denne slange kan godt være lukket med snask.

men jeg ville også tjekke oliefilter konsollen. hvis den ikke drypper fra oliedækslet længere. det er ellers der de altid savler helt vildt.

• #8   9. jul 2013 Så underkompression kan jeg tjekke ved at lade motoren gå i tomgang og høre om det suser fra oliepinden eller olieproppen? smiley Har ikke lige hørt det begreb før.. Jeg vil lige følge op på den oliefilter konsol, er pakningen nemt skiftet dernede? smiley

• #9   10. jul 2013 Fremgangsmåden er son lind skriver. Et gammelt fif er at oliedækslet skal kunne ligge løst på påfyldningshullet. Hvis det blæser af har du for meget underkompression.

Ved ikke hvordan det er på din motor. Men nyere motorer kører med en pcv ventil (positive crankcase ventilation) den har til opgave at sørge for et hvis overtryk. Når det bliver for højt åbner den og lukker det ind i indsugningen. Hvis den ventil er defekt giver det samme problem.

Kommentér på:
Golf 3 drypper olie

Annonce