Benz eller diesel {{forumTopicSubject}}
HEY!
Skriver lige en post herinde igen igen... jeg er før blevet rådet til at købe en benziner herinde, som min næste bil.... men står stadig med en smule tvivl.
Sagen er den at jeg står og skal anskaffe en god og stabil stationcar. Oprindelig havde jeg tænkt mig en Avensis til ca. 30K, men er nu blevet lidt lun på denne model, som jeg kan få fat i engang i næste måned. Prisen er lidt højere, men jeg tænker, at jeg ved at vælge sådan en med ca. 150.000 km på bagen, nok skulle kunne have bil i mindst 6 år frem.
http://www.dba.dk/toyota-corolla-16-vvt-i-terra/id-502404251/
Kan det gøres ligeså godt til billigere penge, når det jeg kigger efter er en stationcar med aircon, elruder osv? Har kun gode erfaringer med Toyota, da min nuværende bil er en gammel Carina, som har kørt i 4 år uden større problemer - og har for øvrigt altid kun hørt positivt om Toyota.
MEN MEN MEN!!! Jeg har en svigerfar der, modsat toyota forhandleren og min egen vurdering, mener at jeg skal vælge diesel. Jeg tænker så, at den
1: sikkert er dyrere i anskaffelse.
2: Den er, med mindre den kører virkelig langt på literen, dyrere i afgifter.
3: Reparationer er dyrere og der er mere der kan gå i stykker.
Mit kørselsbehov er ca. 25 km til arbejde og 25 km hjem.. og så de køreture som falder udenfor alm. hverdagsbrug. Max. 20.000 km årligt.
Toyota forhandleren anbefaler en benzin, men min svigerfar mener, at det skyldes, at han får en bil hjem i nærmeste fremtid han kan sælge til mig - og at diesel vil være et bedre valg.
Men de ca. 50.000 kr for en bil er det højeste jeg er villig til at give. Og for de penge vil jeg have en bil der på sigt er så økonomisk som muligt (både mht reparationer, forbrug mm), som desuden også har den komfort jeg søger - aircon mm.
Hvad mener I? Begrund venligst jeres svar.
dec 2010
Følger: 1 Emner: 84 Svar: 144
http://motorjournalisten.dk/undga-problemer-med-din-dieselmotor/
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 48 Svar: 94
PS: Min svigerfar mener, at det kun er dieselbiler med partikelfilter, som skal køre min 25 - 30 km hver gang de startes. At lidt ældre modeller uden partikelfilter sagtens kan tåle korte ture?
dec 2010
Følger: 1 Emner: 84 Svar: 144
Men ellers har jeg desværre ikke lige nogle gode bud, men prøv en søgning på bilbasen.dk med parametrene diesel og max 50k kr.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
.
jeg ville selv vælge en benziner især med søle 20.000km om året som max.
du få masser bil for de 50.000kr. bevar du ville kunne få mere i renualt men igen toyota og honda levere biler der køre kanont og som er driftsikre af helevede til... en diesel passer ikke til dine behov.
godt råd køb ALDRIG bil at svigerfar. få du noget lort så kan det ødelægge alt.
og så vælg den bil du syntes passer godt til dig.
maj 2006
Følger: 53 Følgere: 51 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 135
Hvad med den? 1.6 HDi (18,2km/l ved blandet kørsel), fuld servicebog og sydtysk import i 2009?
feb 2008
Ellers andre indlæg der argumenterer for enten benz eller diesel til mit behov? Jo flere jo bedre, for tvivler virkelig.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
men en benziner passer bedre til dine behov.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.364
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 68 Svar: 1.080
hvad siger din sviger far som argument for at han mener diesel ?
feb 2008
feb 2008
Det jeg især er bange for ved en brugt diesel uden garanti til 50K, er at turboen f.eks. kan stå af - hvilket skulle være en ret dyr omgang. Har kigget på autouncle og søgt efter diesel stationcars fra 97 frem til 2014 til max 50.000 kr., og med deres km/l tal er besparelsen ikke SÅ stor igen... og slet ikke hvis man vil undgå partikelfilter.
Hvad kan du sige om det?
mar 2006
Jeg havde sidste år en 2002 passat 1.9 diesel og solgte den netop fordi jeg ikke kørte langt nok til den , når motoren er kold kører den ikke så langt på literen ,den soder skam stadig til selvom den ikke har partikel filter , og som du selv siger ryger turboen eller dyser feks så koster det lidt penge da de ikke er helt billige
der jo også lige straf afgift for manglene partikel filter på 1000 kr oveni vægtafgiften
Hvad for nogle har du kigget på i diesel og hvad går de literen ?
feb 2008
Hvad var dit kørselsbehov årligt?
mar 2006
hvorimod den toyota du linker til koster 1.650 halv årligt så er afligevel en forskel
feb 2008
mar 2006
og når du ikke kører mere end du gør ville jeg helt klart bruge bell add i tanken på dieslen og så er der endnu mindre besparelse , og så er der jo rep. som man self ikke kan vide hvad løber op i men som du selv siger koster det jo afligevel lidt hvis turboen ryger eller et par dyser måske
Jeg synes ikke det er det værd for det lille beløb samt det svære når den skal sælges igen
feb 2008
Benz eller diesel