{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.381 visninger | Oprettet:

Solgte bil, som nu bliver brugt kriminelt. {{forumTopicSubject}}

Må lige af med den historie her...

Jeg solgte min gamle Carina E til en "nydansker" d. 21/7. Han betalte kontant for bilen og skrev under på slutseddel osv. Vi aftalte at han omregistrede bilen d. 22/7. Hvilket naturligvis ikke er sket...

Jeg ringede til ham for 2 dage siden, hvor han sagde, at han havde omregistreret - hvilket var endnu en løgn.

I går og i dag har jeg så modtaget breve fra Statoil, da "min" bil tanker både benzin og diesel og kører fra regningen. Naturligvis er navn og adresse på slutsedlen falsk.

Jeg kontaktede statoil og forklarede sagen, og jeg skal heldigvis blot se bort fra de regninger, da jeg ikke var føreren af bilen. Det spændende er så, at politiet og motorkontoret ikke vil gøre en skid for at afmelde mig fra de plader.

Statoil har indgivet anmeldelse til politiet, men hvis mit navn skal afmeldes fra dem, så er det en sag mellem mig og motorkontoret - siger de.

På motorkontoret lyder svaret, at han har 3 uger at omregistrere i, så de kan ikke afmelde dem heller - med mindre politiet retter henvendelse til dem - hvilket politiet nægter at gøre, da han jo har 3 ugers ret til at omregistrere.

Ved sgu ikke hvem jeg morer mig mest over.. køberen af bilen, som nu stjæler benzin i mit navn - det inkompetente politi, som mener han frit kan stjæle i mit navn, selvom det er bevist og anmeldelser er indgivet, eller motorkontoret... som.. ja...

Systemet er simpelthen en joke!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Solgte bil, som nu bliver brugt kriminelt.
  • #1   26. jul 2013 Der er kun 1 der har skylden i alt dette, DIG selv.

Du kunne have omregistreret på nettet sammen med køber, så var dette aldrig sket.

• #2   26. jul 2013 Damn du har været uheldig!
    - tilgrin de ikke vil tage det seriøst!

• #3   26. jul 2013 Det kan blive en fed film hvis du vil lave den smiley

• #4   26. jul 2013 Bagermesteren> I know.. men det er slet ikke pointen her. Han har lovmæssigt 3 uger til at omregistrere. Det siger loven. Det komiske er så, at når han bryder loven, så får jeg at vide at det kan han frit gøre i mit navn i 3 uger, uden at nogen rører en finger.

Al det der.. "Du skulle have gjort" osv.. det kan jeg ikke rigtig bruge til noget nu. Jeg sidder heller ikke og beder om sympati - for ja, det burde jeg sgu have gjort. Synes bare politiet ikke gør deres arbejde ret godt - og derfor denne historie.

• #5   26. jul 2013 hvorfor er der stadig nogen som sælger bil uden at omregistrere

• #6   26. jul 2013 Ved ikke... fordi nogle måske tror på det bedste i andre? Har selv lige købt en anden bil jeg stod for omregistreringen af bagefter - hvilket naturligvis er gjort.

• #7   26. jul 2013 Det er da netop pointen her.

Du kunne have undgået al denne ballade ved blot at ordne det selv. Stol aldrig på folk du ikke kender, og slet ikke en .... Ja du ved godt selv nu.

Han har sikkert også opgivet falsk navn og adresse.

• #8   26. jul 2013 Præcis! Det jeg ikke forstår er hvordan politiet åbenbart mener, at det ikke er nødvendigt at få afmeldt de plader indenfor 3 uger, når de VED at bilen ikke er i min varetægt og bliver brugt til tyveri.

• #9   26. jul 2013 Man kan altid være bagklog men du siger han har brugt falsk navn?
    så i realiteten kunne du have solgt en bil til en mand uden kørekort og lade ham køre væk?

• #10   26. jul 2013 Jeg har en meget simpel regel, når jeg sælger en bil.

Jeg tager et billede af deres kørekort og sygesikringsbevis..Den er sgu svær at løbe fra...

• #11   26. jul 2013 Sparafgift> Det er korrekt... jeg er ikke politi. Jeg skal ikke bede om at se folks kørekort og vurdere om de er hvem de siger de er. Jeg solgte en bil i god tro og med en udfyldt slutseddel. Hvad modparten så skriver på den, det må jeg antage er korrekt når han underskriver.

• #12   26. jul 2013 PIMPYOURRIDE> Det er også hvad jeg vil gøre efterfølgende - jeg HAR lært af denne fejl/dumhed. smiley

• #13   26. jul 2013 Ja, og vil folk ikke have det. Jamen, så skal de ikke købe din bil.

Men når du har en slutseddel, så skal du omgående kontakte din forsikring og fortælle dem, sagen. Så kommer du nemlig heller ikke til at hæfte for evt skader på andres biler, hvis der skulle ske noget,

• #14   26. jul 2013 PIMPYOURRIDE. AUTOLAK - Jeg ville sku ikke lade dig beholde et billede af de to ting, ikke at jeg har noget at skjule men jeg vil ikke synes det var rart. Men kan sagtens følge dig i det.

Men så kan man nøjes med at nortere kørekort nummeret og tjekke sygesikringsbevis, det kan alle gå med til.

• #15   26. jul 2013 Nu om dage hvor du kan omreg bilen på nettet fra din telefon af, er man altså ikke i stand til at trække "jeg tror på det bedste i andre" kortet.

Systemet er ikke mere ringe en måden man bruger det på.

• #16   26. jul 2013 Hyber, hvorfor egentlig ikke?

• #17   26. jul 2013 Vil du ha det godt med at der er en der har billeder af dit kørekort og sygesikringsbevis?

Læste forleden dag at de to ting var blevet brugt til at optage lån for 250.000 kr, dog var tingene stjålet i virkeligheden men man kan vel lave en kopi eller noget ud fra det.

• #18   26. jul 2013 Som udgangspunkt skal man ikke stole på modparten i en bilhandel, men det skal siges at jeg er meget god til at se folk an og få al nødvendig information i form af kopi af sygesikring og kørekort samt en slutseddel.

Det giver aldrig problemer

• #19   26. jul 2013 Du kan ikke bruge oplysningerne til andet, end at chekke om personen reelt bor der, som det fremgår af sygesikringen.

Det er også en slags "Anti-svindler-radar" Folk ved hvor jeg bor, så det ville være dumt for mig at lave ballade..

• #20   26. jul 2013 Christian, du har helt ret. Det er langt det nemmeste.

• #21   26. jul 2013 PIMP:

Når jeg har info på personen, kan jeg afmelde når jeg vil.

jeg får altid CPR. og hvilket forsikringsselskab de anvender. Jeg enten afmeleder eller omreg., hvis ikke det er gjort indenfor de 3 uger eller hvad der er aftalt. Ganske simpelt.

• #22   26. jul 2013 Carsten du er da selv for dum, så på en måde fortjener du det næsten .

Det at han er "nydansker" har ingen relevans for sagen, så hvorfor fremhæve det din klaphat? Han er sq en spade uanset hvad hans etnicitet er

• #23   26. jul 2013 Evt meld den stjålet

• #24   26. jul 2013 Peter L> Tak for dine pæne ord.

Johnni> Kan ikke melde den stjålet, da jeg har en underskrrevet slutseddel på handlen. smiley

• #25   26. jul 2013 Nogle folk lærer det bare aldrig... Det hele ville fungere meget bedre hvis man havde sine egne plader og man så bare kunne flytte dem på en anden bil og selv sørge for at registrere dette.
    Når man så var ude og kigge på en bil kunne sælger beholde sine plader og køber skrue sine egne på og køre hjem i eget navn og forsikring

• #26   26. jul 2013 @ Sparafgift.dk

Det er ikke korrekt. Det er korrekt, at det er ulovligt at overlade en bil, til en person uden føreret. Men det er på ingen måde i strid med nogen gældende lovgivning, at sælge en bil, til en person uden føreret.

• #27   26. jul 2013 Kan du ik´ bare tilbage datere slutseddel. Så kan du tvangsafmelde den. og ingen myndigheder, vil nogensinde gå efter dig, for at gøre det.

• #28   26. jul 2013 MB> Det er fristende, men efter at have rettet skriftlig henvendelse til politi mm. med detaljerne, vil jeg bryde loven ved at gøre det. Så det tør jeg ikke. smiley

• #29   26. jul 2013 MB 500E

Det er simpelthen perfekt at sidder i et offentligt forum og opfordre til dokumentfalsk.

Straffeloven.
    § 172. Straffen for dokumentfalsk er bøde eller fængsel indtil 2 år.
    Stk. 2. Er dokumentfalsk af særlig grov karakter, eller er et større antal forhold begået, kan straffen stige til fængsel i 6 år.

• #30   26. jul 2013 Afmeld forsikringen ved forsikringsselskabet du har haft bilen i, også når de tre uger er gået kan du afmelde afgiften og pladerne ved at sende billede af slutseddel til motorkontoret..
    Nok det eneste du kan i den triste situation smiley

• #31   26. jul 2013 Stol aldrig på en perker der hedder Jens......

• #32   26. jul 2013 Ja ja, men ham der kører rundt og nasser på samfundet, skal da have en guldmedalje!!!
    Men ingen betjent vil bruge tid på Carsten, de er jo selv mennesker og kunne have været ude for det samme.

Kommentér på:
Solgte bil, som nu bliver brugt kriminelt.

Annonce