{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.689 visninger | Oprettet:

Savsmuld/banan i gearkassen... er der noget om snakken? {{forumTopicSubject}}

Jeg har gentagende gange hørt folk joke med, at hvis gearkassen begynder at børste tænder eller knurre, skal man bare smide en håndfuld savsmuld eller en banan i gearolien. Det skulle afhjælpe problemet og dæmpe lyden. (Men kan skulle så også sælge bilen kort tid efter) Da det tydeligvis ikke er noget der holder længe.
Jeg tænker nu, om der kan være noget om snakken. Og i særdeleshed, om det kan være sket med min bil.

Jeg fik for 4 mdr siden en bil. Den var langt fra ny, og den har da også sine småskavanker. Men lortet kan jo starte og køre hver dag, så...
For ca. 3-4 uger siden begyndte jeg at lægge mærke til en mislyd fra gearkassen, og da den for et par dage siden blev værre, besluttede jeg at tjekke olien på gearkassen. Et hurtigt kik sagde at der var for lidt olie på og den virkede sort.
I dag skiftede jeg så olien... konstaterede at: 1. Den var sort og næsten lige så tykt som motorolie. 2. Der var fine spåner i olien (altså metal spåner) og også på magneterne i bund og påfyldnings propperne. 3. Der var i alt, 1,2 liter olie på (der skal normalt være 1,8) MEN!!! værst af alt er. Problemet er kun blevet endnu værre efter mit olie skift, gearkassen hviner og man kan tydeligt både mærke og høre at der er noget galt der inde. især ved bak,1 og 2 gear.
Jeg er overbevist om at det er synkromesh ringene eller noget lignede der er slidt, men hvordan fanden kan det blive værre... meget værre endda! når der kommer ny olie på?

Og ja, det er den rigtige olie jeg har brugt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Savsmuld/banan i gearkassen... er der noget om snakken?
Kommentér på:
Savsmuld/banan i gearkassen... er der noget om snakken?

Annonce