{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.762 visninger | Oprettet:

Priser på serviceaftaler - erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg overvejer at skifte bilen ud, da der efterhånden kommer mange reparationer, som i det store hele koster mange penge.

Jeg overvejer at investere i en ny Renault Clio Sport Tourer. Sælgeren sagde til mig, at jeg kunne finde priser på serviceaftaler på Renaults hjemmeside. Der er desværre kun priser på tilkøb af ekstra garanti.

Deres servicekontrakter hedder Renault Care.

Mit spørgsmål er så, hvad I har af erfaringer med priser på serviceaftaler på biler i Clio-størrelse. Jeg søger efter priser på serviceaftale i 5 år med 20.000 km. pr. år, både til benzin- og dieseludgave (jeg ved ikke, om det er samme pris).

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Priser på serviceaftaler - erfaringer?
  • #1   31. jul 2013 Ligger den ikke som pdf under clio?

• #2   31. jul 2013 Desværre står der intet om priser - hverken på hjemmesiden eller i pdf-filerne. Der står, hvad Renault Care dækker.

• #3   31. jul 2013 de er højest sandsynlig ikke ens i priserne - jeg har servicekontrakt hos opel - og fordi jeg har DPF filter i så koster det lidt mere da de jo skal skiftes osv.
    men hos opel giver jeg 376 for 5 årig service kontrakt hos dem.
    det billigere med benzin bilerne - men det små kroner det handler om.
    måske noget i den stil du kan forvente ? min er godt nok 1,7 diesel - men mindre motore som regel = med mindre priser

• #4   31. jul 2013 I mit regnestykke har jeg sat serviceaftalens pris til 500 kr. pr. md. Den kan jeg godt justere lidt ned, kan jeg fornemme:-)

• #5   31. jul 2013 Hvorfor lægger du ikke bare 400-500 kr af på en konto hver måned istedet for. Mange forhandlere tjener kassen på de service aftaler. Lad os bare sige 350 kr for sådan en aftale hver måned, det giver 4200 kr om året, det koster et service jo ikke vel smiley 4200 * 5 år fx det er 21000 kr. Spar dem op selv og vælg et billiger værksted istedet.

• #6   31. jul 2013 well - der er også lidt fordele - hos opel i hvertfald - får topped min bil op eller hvad man kalder det får fyldt væsker på, vasket bil osv - det løber vel op smiley
    Samt med de prober priser de tager i time løn mv. SÅ det dyrt smiley
    Ydermere bliver priserne på service jo dyrere jo ældre bilen bliver smiley
    Så det går vist næsten lige op

• #7   31. jul 2013 Det er billigere at sætte pengene til side selv, som Mike os skriver. Jeg regnede på det da jeg overvejede den nye clio...

• #8   31. jul 2013 men det lidt op til en selv - spar op - hvis du altså kan lade penge være og ikke fester dem op når der pludselig står en del smiley
    Eller lade det kører over PBS og stort set ikke lægge mærke til det også er alle dine udgifter betalt - sådan jeg tænker på det - out of sight out of mind smiley
    Det er jo også en slags service de yder - så det undre mig ikke det koster lidt mere end hvis du kom en gang om året og fik serviceret den smiley
    Men mon ikke priserne er ca. deromkring hvad jeg giver ? smiley

• #9   31. jul 2013 De 5 liter sprinkler du bruger om året, den halve liter olie du får, er der virkelig så meget hver for dig? Top dog op selv køb 5 liter sprinkler i jem og fix, til 30-40 kr. Og køb en extra liter olie når du køber din bil så skulle du da gerne have olie nok til 20000-30000 km. Og du kan jo ikke bare komme engang i ugen og få vasket din bil vel. Vask den selv, eller kør i en vaskehal. Men okay hvis du ikke ved hvad du skal bruge dine penge på så køb.

• #10   31. jul 2013 Hvis man ikke kan lade være med at bruge pengene som man har lagt til side, er man jo for dum.

• #11   31. jul 2013 nå nå nå mike H - du nok agressiv hvis det dog kun var 5 litre om året smiley gid det dog var - men jeg bruger nu løs af mine "fordele" smiley
    Nu har jeg så godt nok kringlet mig frem til at nemlig KAN få vasket min bil ugentligt - men det skyldes nok mine mange bilkøb hos opel smiley

• #12   31. jul 2013 Siger det bare som det er, er selv mekanikker og ved at det er en guldgruppe med de service aftaler.

• #13   31. jul 2013 Jah, men Mike H - ikke alle kan lade penge være man har lagt til side - hvis der lige kommer et par fælge - udnervogn, lygter eller hvad man nu forelsker sig i og man så lige har et par jern til side - så kunne det godt tænkes man ikke er rationel i købsøjeblikket smiley hehe
    men nu spurgte han bare om erfaringer smiley hér var min og det virker fint for mig

• #14   31. jul 2013 Det er også helt fint. Men siger bare at man kan spare en masse penge.

• #15   31. jul 2013 Det kommer helt an på, hvad der sker med bilen.

Jeg har rigtig dårlige erfaringer med min nuværende bil vedr. uforudsete udgifter. Jeg har fået skiftet motor, som jeg selv måtte betale (25.500 kr.) Jeg har skiftet udstødning to gange, vandpumpen er blevet skiftet i dag:-(

Jeg har serviceret og repareret for knap 90.000 kr. på min nu 7½ år gamle bil.

Hvis jeg tegner serviceaftale, slipper jeg med, lad os sige, 400 kr. pr. md. i 5 år. Det bliver til 24.000 kr. på 5 år. Det vil jeg godt give og så slippe for store, uforudsete udgifter.

• #16   31. jul 2013 Desuden er der så også 5 års garanti på bilen, i stedet for de 2 år, der normalt er.

• #17   31. jul 2013 Hvad for en bil køre du rundt i? Hvilken bil har kun 2 års garanti?

• #18   31. jul 2013 min har kun 2 smiley

• #19   31. jul 2013 Okay, det var ikke meget smiley

• #20   31. jul 2013 nope ikke møg taget betragtning af at det er en tysker smiley

Kommentér på:
Priser på serviceaftaler - erfaringer?

Annonce