3.945 visninger
|
Oprettet:
Getrag... {{forumTopicSubject}}
Har fundet den her Getrag gearkasse hos en kammerat som jeg kan få billigt hvis jeg kunne bruge den. Er der nogle der kan sige mig om den er noget værd i Opel sammenhæng? Den kommer vidst oprindeligt fra en BMW.
jul 2007
Følger: 54 Følgere: 46 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 389
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
jan 2006
Følger: 2 Følgere: 17 Emner: 25 Svar: 1.217
jul 2004
Følger: 137 Følgere: 136 Biler: 15 Emner: 6 Svar: 70
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Som sagt, det skal være en getrag 260 serie, og som de andre skriver med løst koblingshus før den er noget værd.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
jul 2004
Følger: 137 Følgere: 136 Biler: 15 Emner: 6 Svar: 70
jan 2006
Følger: 2 Følgere: 17 Emner: 25 Svar: 1.217
jul 2004
Følger: 137 Følgere: 136 Biler: 15 Emner: 6 Svar: 70
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Det ligner på ingen måder noget som helst, og trådstarter kunne have skrevet det var en gearkasse til en Fiat 127 og ingen ville kunne se det med de billeder dér.
På siden af gearkassen står der GETRAG med store bogstaver, efterfulgt af nogle tal. Er du heldig står der eksempelvis GETRAG262 og så en masse andre numre.
De numre er dem du skal søge på.
Tro mig, min bror har virkelig arbejdet i det der med de BMW gearkasser, og endte også med at sælge en til Sverige for 25000.- kr da det viste sig at være ikke en M3 gearkasse, men en meget sjælden Getrag gearkasse med løst koblingshus fra en møggammel BMW 5 serie med dogleg.
Som sagt, du skal igang med et detektivarbejde, og helt enig med Jurc. Hvis det ikke er med løst koblingshus så drop det.
jul 2007
Følger: 54 Følgere: 46 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 389
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
aug 2006
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 3 Svar: 9
Er der nogle der ligger inde med en spiseseddel på sådan en ombygning? - udover koblingshuset så kører BMW'en med hardyskive ved kardanen, så en ombygget kardanaksel evt. og hvad ellers?
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Getrag er Getrag. Hvis du ikke bryder dig om en 260 fra en Opel, hvorfor skulle det så være anderledes på en 260 fra en BMW. Det er jo samme gearkasse.
Hvis det er fordi du vil have dogleg så kan du godt finde det store muldvarpeskind frem.
Du får ikke bedre gearkasse med mindst bøvl end ved en 260 fra en Senator / Monza, de gearkasser holder altså !
aug 2006
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 3 Svar: 9
Dette var den sidste jeg fulgte, og af dem jeg har set er gået for pris 10-15.000,-
http://www.ebay.de/itm/Bmw-E30-M3-Getriebe-Getrag-265-Cih-/171107074185?nma=true&si=rqhxnsWOLcGuEed6LE309rVY%252Fhk%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557
- kan selvfølgelig også være at du bare ville fornærme min bil, og det skal du da så have lov til.
Jeg er faktisk pænt ligeglad med dogleg og jeg er fuldstændig klar over at en std. Getrag 265 holder til næsten alt hvad du kan komme til at hægte på den.
Det jeg er ude efter, er en sportsgearkasse der kan holde (og jeg har brug for mere end en Getrag 240), har close-ratio skifte og ikke morfar-skifte som i Senator/Monza. Valget på den gearkasse virkede åbenlyst.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Men lige knap 8000.- er billigt for sådan en, så nej det var bestemt ikke for at fornærme din bil.
KM Svensson betaler gerne 20.000.- kr for en ægte M3 gearkasse, jeg ved det fordi min bror har rodet en helvedes masse i det for nogle år siden, men endte med at droppe det igen fordi det er mega uigennemskueligt.
Jeg er med på at der er et par meters vandring på en Getrag 265 men det kan du jo selv lave om. Der er mange opskrifter på det, men i bund og grund styrer du det ved at hæve eller sænke det sted hvor "kuglen" sidder fast på gearskiftet. Jo lavere kuglen er monteret jo længere skal du bevæge gearstangen. Svejser du beslaget om hvilket er super nemt, så får du nogle rigtig korte og lækre gearskift.
Samme trick har jeg brugt på Getrag 240.
For at smide M3 gearkassen på skal du bruge svinghjul fra en 3,0 samt kobling fra en M3. Det gode er at sportskoblinger til M3 ikke koster alverdens og der er masser af det. Det er muligt at svinghjulet skal bores om for at montere M3 trykpladen. Men jeg tænker du nok gerne vil have lettet det alligevel det er lidt stort sådan et
Getrag...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside