Elbil. Nissan Leaf {{forumTopicSubject}}
Nu var jeg ude og prøve en elbil for første gang. Jeg kan kun sige jeg er meget overrasket over køreglæden. I en bil til hverdagsbrug vil den være fantastisk. Hvis man selvfølig ikke pendler alt for langt hver dag.
Nu køre jeg 90 km om dagen. Det vil den jo være meget passende. Jeg overvejer faktisk lidt at skifte min seat ud med sådan en. Eller vente med drømmen om en Nissan GTR også købe en Tesla model S i stedet for.
Den er faktisk meget kvik. Især i bykørsel.
Det eneste der bekymre mig lidt er levetiden på batteriet. Dog kan man nu lease batteriet ved Nissan. Dog stadig lidt for dyrt. Men det er måske køreglæden værd.
Kan kun anbefale at ta forbi Nissan og prøve en Leaf. Hvis i ikke har prøvet det:)
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.836
Det sidste jeg har læst om Tesla's opladesystem syntes jeg er genialt. Så kan den også bruges som ferie bil. Håber lidt de indføre sådanne ladesystemer på almindelige El biler.
Men uden af vide det, så vil jeg også tro det kraftigt nedsætter batteriets levetid med de hurtige ladninger..
Jeg har i øvrigt aldrig prøvet en El bil ud over engang i 90'erne. Det var en Kewet
okt 2004
Følger: 42 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.697
jan 2004
Som pentler bil kan jeg kun se den ville være fin. Men slet ikke som en hverdagsbil, hvor man kan besøge Moster Erna i den modsatte ende af landet. Der finder jeg det simpelthen for besværligt og alt for usikkert.
mar 2006
Følger: 78 Følgere: 78 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 783
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.334
Man skal ikke gøre det for at spare ekstra penge. Men for at få komforten.
Jeg tror nu også jeg venter med at købe elbil til seat'en skal skiftes ud. Så er elbilerne nok også blevet bedre udviklet og koster ikke så meget. Med mindre staten snart sætter afgift på.
Tesla snakket også om de vil lave en mindre bil der stadig kunne køre langt. Hvor de fleste amerikaner også kunne være med i forhold til købsprisen.
jan 2004
Små Elbiler til at pendle med og større med brændstofs motor til når familien skal fx på længere ture.
Det dur nok heller ikke at trække en campingvogn med en El bil he he
Elbil. Nissan Leaf
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside