{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.347 visninger | Oprettet:

Støddæmper-valg, hvilke? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg skal snart have nye støddæmpere på min Avensis Sedan, 2.0 fra 2001, da jeg har tænkt mig at sænke bilen.

Men hvilke skal man gå efter?

Der findes støddæmpere fra Koni hvor hårdheden kan justeres, og der findes støddæmpere fra eksempelvis BilStein der ikke kan justeres.

Har tænkt mig at sænke bilen i området 35-50mm. (kommer an på pladsen efter fælgene er kommet på.)

Hvilke støddæmpere er at fortrække når man skal sænke bilen? Hvad er jeres erfaringer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Støddæmper-valg, hvilke?
  • #1   3. sep 2013 det kommer helt and på hvor langt den skal ned ! en gyden regel er max 40mm sænkning med satandart dæmpere ,over 40mm skal der korte dæmpere elles kan fjederen køre rundet på fjederebenet

• #2   4. sep 2013 Hvis du bare vil have den lidt lavere uden at miste for meget komfort skal du bare give den et 40/40 fjeder sæt med de originale dæmpere.
    Men vil du have en lidt mere fast og sporty undervogn skal du have andre dæmpere.
    Af sports dæmpere ville jeg foretrække koni (den gule model, hårdhedsjusterbar) eller bilstein, model B12 smiley
    Det er begge super lækre dæmpere, og super kvalitet!

• #3   4. sep 2013 Bilen skal så langt ned så muligt uden at den går på. Det er målet. Men målet er også at opretholde så meget komfort så muligt samtidig!!

Derfor tænkte jeg at det var bedst med en undervogn der kan justeres i hårdheden. Så kan den blive sænket og være en smule komfortabel stadig:-)

• #4   4. sep 2013 monreoe senesor track og 40mm hade jeg på min første BMW og den kunne pryles igenem sving til dækene piv uden problemer og stadig rimlig komfortabel,ville helt sikkert vælge dem igen hvis det ikke skal være en go-kart

Kommentér på:
Støddæmper-valg, hvilke?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce