{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.604 visninger | Oprettet:

Pæreskift - Opel Vectra C (facelift) {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg skal have skiftet mine nær- og fjernlyspærer til nogle Osram Nightbreakers på min Opel Vectra C (Årgang 2008).

Er der en venlig sjæl, der kan fortælle mig, hvordan man nemmest skifter disse pærer på sådan en faceliftet Vectra?

I min instruktionsbog står der blot, at man bør få pærerne skiftet på et aut. Opel værksted fordi forlygterne skal afmonteres.

Jeg har en tysk reparationshåndbog, og jfr. denne ser det nærmest ud til, at hele forkofangeren skal afmonteres for at man kan få afmonteret forlygterne.

Der er jo heller ikke meget plads i motorrummet på sådan en Vectra C med Z28NET motor, så jeg tror næppe, at jeg kan ikke komme til pærerne "bagfra" - selv om jeg afmonterer påfyldningsstuds til sprinklervæske osv.

Håber i kan forklare mig, hvordan man nemmest får skiftet pærerne.
Takker på forhånd.....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pæreskift - Opel Vectra C (facelift)
  • #1   15. sep 2013 Kofangeren skal af før lygterne kan komme af ja..men det burde ikke være nødvendigt..nu ved jeg godt nok ikke med en z28net..der er der nok som du skriver ikke meget plads men med z20net kan det gøres uden afmont af lygter..
    men det tage4 vel små 5 min at afmont kofanger så mon ikke det er rarest så er der plads og de kommer til at side korrekt 1 gang.

• #2   15. sep 2013 Tak for kommentaren Dennis.

Ja du har nok ret mht. kofangeren.

I sidste ende er det sikkert hurtigere at afmontere forkofangere, end at skulle afmontere diverse rør og slanger til luftfilterkassen mv. og brække fingrene pga. manglende plads smiley

• #3   15. sep 2013 Lige netop..og skift evt dine blink pære samtidigt..de er helt umulige..

• #4   17. sep 2013 Det er nu altid lykkes mig at afmontere det lille rør der går til luftfilterkassen, tager 10 sek og så kan man komme til at skifte pærerne i højre side.
    Det samme gælde venstre side, af med påfyldnings studsen til sprinkler, men pas på det kan godt finde på at flække.
    Der er ikke megen plads at gøre med, men det kan lade sig gøre smiley

• #5   17. sep 2013 Allan N

Tak for inputtet. Det var præcis sådan som du beskrev, som jeg endte med at gøre smiley

Jeg valgte alligevel ikke at afmontere lygter og forkofanger men nøjedes i højre side med at afmontere det rør du nævner, som går til luftfilterkassen.

Og du har ret, der er ikke meget plads at gøre godt med, og flere skarpe kanter man kan skære sig på. Derudover må man arbejde i blinde, når man har hånden nede i "hullet" smiley

I venstre side tog det kun 5 minutter efter at have afmonteret påfyldningsstudsen til sprinkler

• Niels J
    Niels J Tilmeldt:
    okt 2005

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 84
    #6   5. feb 2015 Jeg skal tilsyneladende skifte blinklyspæren eller sætte stikket ordentlig på i højre side. smiley
    Ni ud af ti gange blinker det i hvert fald ikke, så jeg må jo starte et sted med fejlfindingen. Bare surt hvis det hele skal splittes ad! Der står ikke noget i manualen om blinklyspæren. Er der nogen der ved hvilken en der skal bruges?

Kommentér på:
Pæreskift - Opel Vectra C (facelift)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce