Problemer med 1 gear og bakgear {{forumTopicSubject}}
Hej Up-gruppe.
Jeg har haft en Move-Up siden februar 2012, og alt fungerede fint de første par uger. Der er så kommet problemer med at få den i 1 gear og bakgear, hvor jeg ofte må koble ud flere gange før det lykkes. Har haft den inde på værkstedet hvor de siger at sådan er det bare med små biler, og så er det i øvrigt sådan når man køber en billig bil. Skønt svar. Men en af mine venner fik samtidig en High-up og har samme problem med gearene, og min datter har købt en Seat Mii også med samme problem. Dog valgte hendes forhandler at skifte koblingen da hun klagede over det. Er der andre der oplever problemer med 1 gear og bakgearet?
Ellers syns jeg min bil kører upåklageligt.
sep 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 97
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 43
okt 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 380 Svar: 1.170
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
Til gengæld er det da altid spændende at holde for rødt lys, om man får spærret hele køen når der bliver grønt lys
okt 2005
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 6 Emner: 162 Svar: 1.885
Jeg har også været ude ved VW med det, men han kunne selvfølgelig ikke fremkalde problemet. Han vidste dog godt hvad jeg snakkede om.
Af én eller anden grund, så har jeg mest problemet når BMT er slået til. Så det kører jeg sjældent med nu...
sep 2007
Følger: 42 Følgere: 44 Biler: 2 Svar: 73
er Automekaniker og ja svaret er at gearkassen er "billigt udført"
Bak-gears problemet er fordi gearkassen ikke er synkroniseret i bak-gearet. og skal derfor 'lirkes' i gear - dette er dog meget normalt på de fleste billige biler, man skal op i en stor volvo eller bmw og lignene før du har et synkroniseret bakgear.
Problemet med førstegearet skyldes flere ting - nu bliver det lidt mere teknisk men... første ting der gør det er at du har ikke faste skiftestænger men derimod kabler. Kablerne har det med ikke at være lige så kontante men 'bukker' let iforhold til faste skiftestænger, der har du lettere ved bare at trykke til og så smutter den i gear.
A
nden fejl i kassen er at den er så lille og der er sparet på så meget, så synkromeserne er for groft udført. hvis man havde lavet finere tænder og en størrer bremseflade på synkromesen ville du ikke ramme så tit forkert på synkromeshtænderne.
den sidste fejl ved den gearkasse er at efter min mening har man brugt en for tyndtflydende gearolie. Da den larmer meget i første og andet gear.
Og holder du i frigear med kørende motor, med sluppet kobling og så kobler ud og vil sætte den i bak-gear så børster den tænder - denne fejl ville forsvinde hvis der var en tykkere olie på. Så ville den hurtigere bremse højgearsakslen i gearkassen.
Men en tyndt flydende olie er sikkert brugt for at formindske modstanden i drivlinen - hver ting tæller jo, for en god benzin økonomi. Det går desværre ud over andre ting.
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
Skal jeg forstå det sådan, at det heller ikke kan betale sig at få en mere tyktflydende olie på? Havde ellers været en rimelig let løsning
Det ser ud til man så må leve med "problemet" - synes det er lidt synd for en bil som ellers kører rigtig godt, størrelsen taget i betragtning
sep 2007
Følger: 42 Følgere: 44 Biler: 2 Svar: 73
- og husk nu, man skal holde stille før man sætter en bil i første gear, INGEN gearkasser har godt af at man moser gearstangen op i første gear mens biler triller.
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 43
Problemer med 1 gear og bakgear
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside