{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.780 visninger | Oprettet:

b230f motor {{forumTopicSubject}}

hey volvo folkens.......

Er der nogen her inde, der har prøvet at ligge en motor fra en 940 over i en 240, og hvordan flytter man eller kan det la sig gøre at flytte strømfordeleren, fra topstykket og ned i blokken ????

mangler lige lidt hjælp til den her !!!!!!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  b230f motor
  • #1   17. okt 2013 Uden at være helt sikker, er det noget med at du kan tage den aksel fra 240 motoren og montere i din b230 motor så du kan flytte strømfodelren ned i blokken

• #2   18. okt 2013 Det er korrekt, du skal have flyttet strømfordeleren. Samt have lukket hullet bag i topstykket.

Der findes en orignal prop ellers må man lave en smiley
    http://volvo.daigaard.dk/#!album-10-72
    (Er godt nok en 16V men problemet er det samme)

Så skal du have motorophæng fra en 240 da de også er forskellige.
    Der er også noget med beslag til generator og servor styrring kan være forskellige afh. årgang og motor mode.

MEN det skulle altsammen være ret simpelt hvis du har en 240 motor i forvejen, så er det bare at flytte det hele over.

/Steffen

• #3   18. okt 2013 jeg har en b230f i min nu, men uanset hvor mange pakdåser jeg sætter i den ved krumtapen vælter olien stadig ud, har den 3de i nu, og det svineri gider jeg ikk mere, og så var det, at jeg ville lægge en maskine i, fra en 940, hvis det kunne lade sig gøre, evt en turbo motor, hvis det ikke er for bøvlet

• #4   18. okt 2013 Mht. olie udslip smiley
    Jeg lavede proppen som jeg linkede til hvor jeg montere o-ringen fra 940 strømfordeleren ingen utæthedder. MEN jeg her erfaringer for at olien kommer ud imellem overfaldet og topstykket, så her lægger jeg altid en tyndstribe flydene pakning

Det har så den side gevindst at der kommer lidt flydendepaking lige der hvor ventildæksel pakningen har et skarpt knæk og så bliver det også tætnet.

Mht. 940 turbo, er der mig bekendt lidt du skal være ommærksom på. eks, så kan du ikke bruge "varmevæksler" køleren, den kan ikke være der for udstødningen, så der skal nu have en oliekøler på i stedet eller være kreativ på en anden måde.

/Steffen

• #5   19. okt 2013 der lyder til at din krumtaps udluftning ikke er i orden... meget simpelt...

ret let at smide 940 turbo kværn i... ledningsnettet bruger man bare fra 240eren men husk for modstand til dysserne...

luftmængde måleren skal sættes før turbo.. ledningerne skal bare trækkes ud af nettet så man er fri for at lodde og alt det... og det kan godt nå over hvor lmm sider på 940turbo

og så det med balance akslen de andre skriver...

og så længe du ikke gør mere en at chip tune den skal du ikke tænke på gearkasse...eller sagt på en anden måde hva standard koblingen holder til gør gearkassen også...!

har selv lige lagt 940 turbo motor i en 240 med 240erens ledningsnet..

• #6   19. okt 2013 det lyder jo som det er lige til at gå til, men hva er det for modstande der skal i mellem til dysserne ????

• #7   19. okt 2013 sider standard på turbo modellerne ellers brænder du boksen af..

der slipper man dog ikke for at lodde lidt..

ellers gør som jeg.. har ikke den modstand på jeg kører med høj ohms dyser 440ml og så 3" lmm og justerbar tryk regulator på min

og og chip til begge bokse fra klracing kan føde en rimelig stor turbo med 1,3 bar tryk på smiley skal lige sige det virker . smiley

• #8   20. okt 2013 tror jeg satser på en 940 med en alm b230f, med en 531 top på, sådan en har jeg i banebilen, og den syntes jeg nu nok, at den er kvik nok til mig
    Men takker for info om dette

• #9   20. okt 2013 bane bil lyder spændene smiley

ja så det bare og få høvlet lidt af toppen så den for lidt komp på smiley

Kommentér på:
b230f motor

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce